MuscleMeat

The battle of the Ecto's

Dag 1 UB:
1. Benchpress 3x8
2. Incline DB flyes 3x8
3. Pullups 3x8
4. Cable rows 3x8
5. Military Press 3x8
6. Tricep extensions 3x8
7. Barbell curls 3x8

Dag 2 LB:
1. Frontsquat 3x8/Squat(lightweight) 3x8
2. Deadlift 3x8
3. Lunges 3x8
4. Leg curls 3x8
5. Machine calve raises 3x8
6. Hanging leg raises 3x20

Dag 3 UB:
1. Flat flyes 3x8
2. Incline BP 3x8
3. Bent-over rows 3x8
4. Lat Pulldown 3x8
5. Dumbbell shoulder press 3x8
6. Tricep pushdown 3x8
7. Preacher curls 3x8

Dag 3 LB:
1. Squat 3x8
2. RDL 3x8
3. Lunges 3x8
4. Leg extensions 3x8
5. Machine calve raises 3x8
6. Planks 4x1min

Ziet er goed uit je schema, misschien kun je op lb dag nog iets van leg press doen ipv lunges en ook je rear delts niet vergeten bij ub. En ik snap niet waarom je bij ub2 je met flyes begint, lijkt mij zonde om hier energie aan te verspillen als 1e oefening, je kunt denk ik beter met incline bp beginnen.

Eindelijk weer beetje lekkere gewichten en echt op.diepte.

Lekker bezig man!

Gisteren gesquat gaat lekker hier trouwens ik zie allemaal pr's voorbij komen :D.

back sq
12x60
8x70
5x80(PR)
6x80
6x80

Ziet er goed uit je schema, misschien kun je op lb dag nog iets van leg press doen ipv lunges en ook je rear delts niet vergeten bij ub. En ik snap niet waarom je bij ub2 je met flyes begint, lijkt mij zonde om hier energie aan te verspillen als 1e oefening, je kunt denk ik beter met incline bp beginnen.

Lekker bezig man!

Onze leg press is echt k*t, ging daarbij door mn rug dus Vandaar de lunges. Vind ze wel lekker.
ik zit eraan te denken om nog 1 shoulder oefening toe te voegen, maar ik weet niet zeker hoe toe te voegen

Onze leg press is echt k*t, ging daarbij door mn rug dus Vandaar de lunges. Vind ze wel lekker.
ik zit eraan te denken om nog 1 shoulder oefening toe te voegen, maar ik weet niet zeker hoe toe te voegen
Je kan ook front squats gaan doen. Wat bedoel je met ik weet niet zeker hoe ?

Je kan ook front squats gaan doen. Wat bedoel je met ik weet niet zeker hoe ?

Front squats heb ik ook, alleen doet t*ring pijn aan me schouders maakt niet uit welke grip ik pak. En ub/lb is best pittig dus ik wil niet een te hoge volume draaien op schouders wjw. Dus misschien een stel lateral raises en reardelt flyes

Front squats heb ik ook, alleen doet t*ring pijn aan me schouders maakt niet uit welke grip ik pak. En ub/lb is best pittig dus ik wil niet een te hoge volume draaien op schouders wjw. Dus misschien een stel lateral raises en reardelt flyes

Je kunt ook upright rows gaan doen, pak je zowel delts als traps mee. En ja doe iets van bent over raises voor rear delts.

Je kunt ook upright rows gaan doen, pak je zowel delts als traps mee. En ja doe iets van bent over raises voor rear delts.

Bent over raises? Ben zelf niet zo'n fan van uprights, je brengt je schouders in een moeilijke positie

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 16:31 ----------

trouwens, die flat flyes geven me alleen een pomp maar ik heb niet het idee dat ik mn pecs keihard mee train - daarintegen incline flyes wel ****ing chill
flat db press of chest press gaan doen ipv flat flyes of moet ik die flyes er wel in houden?

Lekker bezig man!

Wat is er mis met lunges?
Ik denk zelf dat je beter lunges kan doen dan een legpress.
Verder kan je wel ipv die rdl een sldl doen pak je ook nog wat hams mee.

Bent over raises? Ben zelf niet zo'n fan van uprights, je brengt je schouders in een moeilijke positie

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 16:31 ----------

trouwens, die flat flyes geven me alleen een pomp maar ik heb niet het idee dat ik mn pecs keihard mee train - daarintegen incline flyes wel ****ing chill
flat db press of chest press gaan doen ipv flat flyes of moet ik die flyes er wel in houden?

Achterkant schouders zijn indd wel belangrijk dus zou zeker zoiets doen of facepull of iets dergelijks.

Ik zelf dan toch wel bijv flat db press een dag doen.
Maar als jij goed gaint op flyes wie verbied je om er mee te stoppen.

---------- Post added 16 January 2013 at 16:46 ----------

Heb je fsq al geprobeerd in de smith.
Anders kan je een hacksquat doen in de smith/machine pak jke ook geloof ik meer quadriceps mee.

Er is niks mis met lunges. Zag alleen dat hij die 2xpw doet dus ik dacht miss 1x leg press, 1x lunges voor de afwisseling. En hack squats zou ook kunnen, front squats in smith heb ik vaker voorbij zien komen, heb geen flauw idee of dat werkt :P

En wat is het verschil tussen rdl en sldl dan, is allebei voor hams toch?

Er is niks mis met lunges. Zag alleen dat hij die 2xpw doet dus ik dacht miss 1x leg press, 1x lunges voor de afwisseling. En hack squats zou ook kunnen, front squats in smith heb ik vaker voorbij zien komen, heb geen flauw idee of dat werkt :P

En wat is het verschil tussen rdl en sldl dan, is allebei voor hams toch?

Ik geloof dat je met sldl veel meer je hams pakt dan met de gewone/rdl deadlift. Kijk anders is het verschil op youtube de oefening heeft: Stiff legend deadlift

FSQ doen ze vooral in smith om de balans makkelijk te maken veel mensen kunnen de cleangrip niet goed en gaan daarom over op de mixed grip. Maar met de mixed is het moeilijk om je balans te houden vandaag dat veel in de smith doen.

Ik vind zelf het niet zo prettig om de gewone legpress variant te doen daarna omdat het bijna dezelfde oefening is als de squat vind.
Dan gaat mij voorkeur liever uit naar zo'n benen schema:

Lb dag 1:
Squat
SLDL
FSQ/Hacksquat
SS Leg ext vs leg curl

Lb dag 2
Deadlift
Lunges
FSQ/Hacksquat
Leg ext
Leg curl

Zoiets die laatste twee doe ik dan puur voor de pomp.

Ik geloof dat je met sldl veel meer je hams pakt dan met de gewone/rdl deadlift. Kijk anders is het verschil op youtube de oefening heeft: Stiff legend deadlift

FSQ doen ze vooral in smith om de balans makkelijk te maken veel mensen kunnen de cleangrip niet goed en gaan daarom over op de mixed grip. Maar met de mixed is het moeilijk om je balans te houden vandaag dat veel in de smith doen.

Ik vind zelf het niet zo prettig om de gewone legpress variant te doen daarna omdat het bijna dezelfde oefening is als de squat vind.
Dan gaat mij voorkeur liever uit naar zo'n benen schema:

Lb dag 1:
Squat
SLDL
FSQ/Hacksquat
SS Leg ext vs leg curl

Lb dag 2
Deadlift
Lunges
FSQ/Hacksquat
Leg ext
Leg curl

Zoiets die laatste twee doe ik dan puur voor de pomp.

Ja zon indeling ziet er wel goed uit opzich en leg curl ss leg ex vind ik zelf ook wel fijn. En thanks ik ga sldl ff op yt opzoeken ;)

Bedoel je dan hack squat op zon machine?

Ja zon indeling ziet er wel goed uit opzich en leg curl ss leg ex vind ik zelf ook wel fijn. En thanks ik ga sldl ff op yt opzoeken ;)

Bedoel je dan hack squat op zon machine?

Ja.
Als je zoals in mijn geval niet over die machine beschikt kan je hem in de smith doen en dan gewoon ver naar voren gaan staan.

ook weer getraind vandaag, rippetoe starting strength A

BP
1x8x60
1x5x70
1x5x70
1x5x70

kon er wel meer uithalen, was vergeten dat ik vorige keer ook 75 kon zonder al teveel moeite

SQ
1x5x60
1x5x70
1x5x70

Dips
3x20

DL
1x5x60
1x5x80
1x5x80

vorm leek me weer prima, toch voel ik een raar gevoel in mijn onderrug. geen pijn, maar wel dat ik na elke set graag mijn rug wil kraken/uitrekken wat dus niet kan :P best vaag maar tja het was niet mijn slechtste training.

BP
1x8x60
1x5x70
1x5x70
1x5x70

kon er wel meer uithalen, was vergeten dat ik vorige keer ook 75 kon zonder al teveel moeite

SQ
1x5x60
1x5x70
1x5x70

Dips
3x20

DL
1x5x60
1x5x80
1x5x80

vorm leek me weer prima, toch voel ik een raar gevoel in mijn onderrug. geen pijn, maar wel dat ik na elke set graag mijn rug wil kraken/uitrekken wat dus niet kan :P best vaag maar tja het was niet mijn slechtste training.

Een zieke pomp in je onderrug, ik ken het :p

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 18:48 ----------

Achterkant schouders zijn indd wel belangrijk dus zou zeker zoiets doen of facepull of iets dergelijks.

Ik zelf dan toch wel bijv flat db press een dag doen.
Maar als jij goed gaint op flyes wie verbied je om er mee te stoppen.

---------- Post added 16 January 2013 at 16:46 ----------

Heb je fsq al geprobeerd in de smith.
Anders kan je een hacksquat doen in de smith/machine pak jke ook geloof ik meer quadriceps mee.

Ik doe liever db press denk ik idd, maar ik dacht dat flyes best belangrijk waren in ub/lb
Qua die RDL en SLDL ben ik het wel met je eens, alleen korte hamstring is het wel gevaarlijk moeilijk om mn rug recht te houden :p. Kan het altijd proberen dat wel.
Dan denk ik toch maar een stel upright rows en facepulls inplanten?

Als bp zo dichtbij squat en dl ligt is er toch wel iets mis, lopen je benen achter ?

Hoeft niet, misschien heeft hij lange benen en korte armen
Of hij squat nog maar net
Of zn techniek qua bp is niet zo goed

benen lopen achter, bp techniek is mn beste van alle oefeningen die ik doe. het probleem is is dat ik naar mijn mening blessuregevoelig ben en niet zwaarder durf te gaan met deadlifts en squats, puur omdat ik dit niet durf. mn knieen kraken al als ik naar beneden zak met squat en mijn rug gaan scheef staan als ik met deadlifts omhoog ga. nee, ik heb geen holle/bolle rug, als ik in de spiegel kijk tijdens de deadlift zie ik een boggel in mijn middel. en mijn huisarts is iemand van 'zolang je nog levend rondloopt hoef je hier niet te komen' dus vind ik mezelf ook p*ssy overkomen om ermee naar de dokter te gaan.

Net lb training gedaan, moest noodgedwongen thuis want mocht niet met de auto naar de sportschool door de k*tsneeuw. Dus ff mn schema omgooien want kan thuis niet leg pressen natuurlijk. Had nog wat last van mn onderrug dus heb alleen dl gedaan en sq weggelaten.

Deadlift
7x45
6x60
1x75
1x90
1x105
1x110
1x115
1x120
1x125
1x130 PR
Alles boven 110kg is pr.

Lunges
3x8xBW+5
Voelde goed.

Standing calf raise
2x15xBW+10
2x20xBW+10
Ging wel.

Normaal meer oefeningen maar deed het thuis dus heb beperkte keuze.

Ben voorlopig niet van plan om meer te gaan maxen, wil mij nu volledig op massa gaan focussen en gwn in mn reprange blijven.

Net lb training gedaan, moest noodgedwongen thuis want mocht niet met de auto naar de sportschool door de k*tsneeuw. Dus ff mn schema omgooien want kan thuis niet leg pressen natuurlijk. Had nog wat last van mn onderrug dus heb alleen dl gedaan en sq weggelaten.

Deadlift
7x45
6x60
1x75
1x90
1x105
1x110
1x115
1x120
1x125
1x130 PR
Alles boven 110kg is pr.

Lunges
3x8xBW+5
Voelde goed.

Standing calf raise
2x15xBW+10, 2x20xBW+10
Ging wel.

Normaal meer oefeningen maar deed het thuis dus heb beperkte keuze.

Zieke DL, zeker netjes

Lunges zijn echt nice, lekker in je glutes voel je die

Terug
Naar boven