XXL Nutrition

The battle of the Ecto's

Hoe weet je nou weer wat je drol weegt?

Je weegt je voor het schijten en erna. Het verschil is het gewicht van de drol(len). Je doet dit een paar keer en krijgt een gemiddelde ;)

Heb dit nog nooit gedaan hoor, mij boeit die paar honderd gram niet zoveel, gaat uiteindelijk om progressie over langere tijd niet een paar dagen. Dus als op 1 dag je gewicht 200gram te veel is berekend zegt dat niet zoveel.

OT: Ohja moet binnenkort echt pics maken. Wilde vanochtend van foto maken van front relaxed pose maar linkerlat kreeg ik niet helemaal goed :P

Sorry bedoelde ikwilgrootworde

---------- Post toegevoegd Thu 14 Feb 2013 om 20:56 ----------

OT: hoe ben je nu aan cutten, gewoon calorie deficit?

Onderhoud is 2700
Cut nu op 2300 kcal, soms wat cardio extra als ik wat te veel heb gegeten en gewoon omdat het chill is.
Ik start mijn workout altijd met 12 minuten crosstrainer op laag tempo ..dan kracht en daarna eventueel nog 20 minuutjes cardio.

Al kracht in moeten leveren, of lukt nog om te gainen?

UB vandaag. Heb erg goed op mn techniek proberen te letten en alle oefeningen voelden ook een stuk beter aan ;)

BP
8x40
6x50
2x6x60
Bij alle sets stang tot borst, normaal smokkelde ik :trollface:

Chin ups
3x6xBW+5 VPR
Eindelijk 3 setjes gedaan.

Dips
8xBW
8xBW+5
2x5xBW+8 PR
Dit voelde lekker aan.

Opmerking:
Was beetje ziekjes vandaag en dan ga ik bij meeste oefeningen omlaag in gewicht en op techniek letten. Vond dit wel een prettige manier van werken. Ik deed alles veel gecontroleerder en heb naar mijn mening niet veel qua krachtstats ingeleverd.

ik ben weer in ;)

Hehe welcome back, how's life?

goed goed, bijna vakantie

stats zijn nu 77.5kg 14 á 15 % bf

had in januari een tegenvaller, 2x ziek geweest en van 78.5 naar 76.3 gegaan

Ja wel meer zijn ziek geweest, ik zelf ook helaas :(

En welk schema volg je nu of nog hetzelfde als eerst?

En ben ook benieuwd naar krachtstats omdat het tijdje geleden is :P

niks veranderd behalve 2x per week borst

Mede ijzervreters, het is eindelijk zover!

Gister heeft de fysio me gemanipuleerd, vandaag voelt me rug erg vaag aan (goed vaag) en maandag moest ik weer gaan beginnen met trainen en m'n kracht weer rustig aan terug krijgen.

Pijn of niet ik ga maandag dus sowieso naar de gym, 1 probleempje; hoe gaat er getraint worden?
Daarom dus maar deze post en ik hoop op tips.

Ik vond het zelf wel een goed idee om even een paar weken op een manier te trainen waarbij mijn rug niet constant in eenzelfde positie zit. Dus ik wil een stuk dynamischer gaan trainen, de meest voor de hand liggende keuze zou dan een kettlebell zijn. Jammer genoeg is die er niet bij mijn gym dus moet ik met iets anders komen en daar loop ik dus op vast.

Ik wil iniedergeval 3x per week gaan trainen, ik dacht zelf aan fullbody trainingen en dan nog even geen deadlifts/squats/pl-style bp

Dit is wat ik nu dus even in elkaar heb geflanst, tziet eruit als een p*ssy schema, is het ook. Comments zijn welkom:

Maandag:
*opwarmen met roeien*
Dumbbell press
Cable flyes
Lat pulldown*
Seated rows
front raise maar dan met een schijf en dan draaiend < naam hiervan?
Side raise
Leg Extension
Leg curl**
Standing calve raise

Woensdag
Lat pulldown
Yates rows**
Incline db press
Cable flyes
Walking Lunge
Leg extension
Seated calve raise
Bicep Curl
Dips

Vrijdag:
High incline smith press
Cable Reverse flyes/andere schouder oefening > naam vergeten :o
Cable Flyes
Dumbbell Rows
Leg extension
Leg curl**
Hammer curls
Preacher curlls
Tricep extensions
Planks

* Lat pulldown ipv pullups omdat ik momenteel weak as phuck ben en bij normale pullups dus te snel bij falen kom wat ik momenteel moet vermijden.

** Deze oefening riep eerst de klacht op, moet dus even kijken hoe dit gaat. Als ik het me goed herinner is er ook een staande variant van dus anders die even proberen, alternatieven zijn welkom.

inb4 ga squaten/deadliften/bankdrukken.

Karma for dem tips

Is het niet wat handiger om toch wat simpelere oefeningen te doen.
En wat minder t lijkt me niet slim om de eerste paar weken gewoon gelijk je rug en jezelf zo zwaar te belasten.
Bouw het rustig op zou ik zeggen je traint in de gold gym toch?
Ben er laatste geweest heb aardig wat apparaten gezien waarvan ik denk oke dan zou ik dan eerder zoiets doen.
Ik weet niet hoe je conditie erbij staat anders zou je ook kunnen proberen om eerst je zelf wat fitter te maken?

Vandaag rug/bi gedaan ging wel lekker gister 5 x 38 gedrukt met dumbbell press

Is het niet wat handiger om toch wat simpelere oefeningen te doen.
En wat minder t lijkt me niet slim om de eerste paar weken gewoon gelijk je rug en jezelf zo zwaar te belasten.
Bouw het rustig op zou ik zeggen je traint in de gold gym toch?
Ben er laatste geweest heb aardig wat apparaten gezien waarvan ik denk oke dan zou ik dan eerder zoiets doen.
Ik weet niet hoe je conditie erbij staat anders zou je ook kunnen proberen om eerst je zelf wat fitter te maken?

Vandaag rug/bi gedaan ging wel lekker gister 5 x 38 gedrukt met dumbbell press

Ben inderdaad van plan om elke week 2-3 keer te gaan hardlopen, ookal heb ik er totaal geen zin in :o Heb al een maatje ervoor gezocht die met me mee doet vanaf volgende week, ikzelf begin over 10 minuutjes al.

Hoe bedoel je minder te belasten? Ik blijf sowieso ver van falen af en per oefening zal het ongeveer 2 setjes zijn. Maar het kan inderdaad zijn dat het zwaarder is dan ik denk, daarom dat ik om jullie mening vraag.

Ik dacht er eigenlijk aan om zo min mogelijk apparaten te pakken, het liefst zou ik zelfs alleen maar oefeningen staand uit willen voeren, dit om toch die stabiliserende spieren te stimuleren die duidelijk niet werken zoals het hoort.

Je kan het ook beetje combineren
Je hebt dat apparaat bij jullie in de gold gym waar je zeg maar soort van moet lopen dan die van die stang van je afduwen soort van crosstrainer idee.
Hij staat naast dat dip apparaat als ik t goed heb dat lijkt me een idee apparaat.
Kies anders gewoon eerst voor bw oefeningen
Bijv bunges,pull-ups,dragon walks,jumping lunges,dips

Hier erg mooi filmpje met vele oefeningen:
http://www.facebook.com/photo.php?v=10151393440761294&set=vb.322921811293&type=2&theater

Ik denk dat je daar je lichaam veel meer aan kan laten wennen dan gelijk zo intensief bezig gaan zijn en gelijk zwaardere gewichten pakken.

Terug
Naar boven