AndroidHealthClinic

The battle of the Ecto's

Vandaag LB gedaan. Ik squat nu bijna 3 maanden maar ik vind het echt geen lekkere quad oefening als ik eerlijk ben. Ik heb een vrij zwakke core en als ik dus ga squatten voel ik meer mn core en ook beetje mn glutes werken ipv mn quads. Leg press, lunges en leg extensions voel ik echt veel beter in mn quads. Ik wil squatten niet uit mn schema gooien maar misschien dat ik het 1xpw ga doen. Snap wel dat squatten DE beenoefening is, maar als andere oefeningen lekkerder aanvoelen dan krijg ik de neiging om die te gaan doen. Mn techniek heb ik heeeeeeeel vaak laten checken en eigenlijk is die gewoon perfect. Diepte is ook een stuk beter. Misschien dat ik iets minder diep moet gaan want vooral onder par merk ik het toch wel in mn onderrug. Dus ik ga denk ik een tijdje op par zitten, misschien klein beetje eronder :P

SQ
8x40
8x50
6x60
2x6x62.5
Ik blijf oefenen. Wil niet te zwaar gaan ivm core. Ik heb eigenlijk gewoon schijt aan het gewicht als ik eerlijk ben.

Leg press
10x125
12x150
10x175
Was heavy, deed ook voeten dichter bij elkaar en dieper gaan is dan gewoon zwaarder. Bij wijde stand is dat makkelijker.

RDL
8x50
7x70
6x70
Voelde goed in hams, iig beter dan met 90kg ;)

Opmerking:
Staat sinds vrijdag een squatrek in de gym. Is helaas nog niet in gebruik. Ik blijf echt oefenen met squatten en blijf het ook licht doen en zodra de techniek goed is verwacht ik wel zwaarder te gaan. Beste tot nu toe is 6x80, dus setjes van 60 moet te doen zijn.

Vind het beetje k*tsituatie. Toen ik niet squatte groeiden mn benen echt veel sneller dus vind dat wel een beetje jammer. RDL blijf ik er sowieso inhouden, die gaat wel lekker. Ik blijf het nog een tijdje aankijken zo met dat squatten, als het k*t blijft aanvoelen moet ik maar vervangende oefeningen gaan doen.

Weetje wat het is.. de ene keer vind ik squatten helemaal te gek en een half jaar later ga ik liever dood dan dat ik een setje moet squatten. Het belangrijkte in deze sport is gewoon volhouden, qua dieet, maar ook zeker qua oefeningen. Squat is gewoon de koning van de oefeningen, goed voor de balans in je lichaam.

Weetje wat het is.. de ene keer vind ik squatten helemaal te gek en een half jaar later ga ik liever dood dan dat ik een setje moet squatten. Het belangrijkte in deze sport is gewoon volhouden, qua dieet, maar ook zeker qua oefeningen. Squat is gewoon de koning van de oefeningen, goed voor de balans in je lichaam.

Ja je hebt gelijk. Maar toen ik voorheen alleen 6 setjes leg press en 3 setjes leg extensions deed toen groeiden mn benen echt stukken sneller. Met squat heb ik het idee dat ik meer andere spiergroepen train dan mn quads. Voel het dus vooral in glutes en core en dat vind ik zonde omdat het eigenlijk een oefening voor quads is.

Ja je hebt gelijk. Maar toen ik voorheen alleen 6 setjes leg press en 3 setjes leg extensions deed toen groeiden mn benen echt stukken sneller. Met squat heb ik het idee dat ik meer andere spiergroepen train dan mn quads. Voel het dus vooral in glutes en core en dat vind ik zonde omdat het eigenlijk een oefening voor quads is.

squat is niet perse een quad oefening, daar gaat het fout:p
je traint nu ook wat langer, je groeit niet meer zo snel als in het begin.

squat is niet perse een quad oefening, daar gaat het fout:p
je traint nu ook wat langer, je groeit niet meer zo snel als in het begin.

Ja snap ik. Maar met bepaalde oefeningen gaat mn kracht nog prima vooruit, net zoals in het begin eigenlijk. Maar ik ga de lat ook niet meer zo hoog leggen voor mijzelf. Voorheen focusde ik teveel op het gewicht, nu ga ik meer op gevoel/uitvoering focussen.

En ik ga denk ik ook minder diep squatten/leg pressen. Voorheen leg pressde ik minder diep en voelde mn quads toen veel meer werken. Toen ik dieper ging werd het vooral glutes die ik voelde. Misschien is dat met squatten hetzelfde. Dat ik precies op par moet gaan zitten in plaats van eronder. Het is leuk dat andere full squats kunnen maar mijn onderrug trekt dat nog niet. En ik blijf sws rond 60kg met setjes.

Ik blijf oefenen. Wil niet te zwaar gaan ivm core. Ik heb eigenlijk gewoon schijt aan het gewicht als ik eerlijk ben.

Oftewel ik ben p*ssy & kan niet squatten :trollface:

Nee man, gewoon doorgaan met squatten, is een kwestie van vaak genoeg doen & je techniek steeds beter maken, dan ga je je uiteindelijk quads ook beter voelen (alhoewel ze sowieso goed groeien). Is erg frusterend, maar je moet gewoon ff doorzetten tot het wel lukt, kon eerst ook moeilijk onder par squatten maar dat gaat nu wel. Voorheen heel veel leg press, extensions enz. gedaan maar m'n benen zijn echt enorm gegroeid sinds ik ben gaan squatten. Is gewoon enorm goeie oefening, niet voor niks dat m'n reet & benen helemaal onder de striae zitten.

Oh en squat is net zo goed bedoeld voor glutes als quads hoor, het mooie van deze oefening is dat je vrijwel alle spieren pakt, glutes, hams & quads etc. Zijn wel varianten die meer op quads gericht zijn, maar it's supposed to be a full body exercise.

Je zegt overigens dat je niet zwaar squat, dan moet je ook niet vreemd opkijken dat ze niet vreselijk veel groeien.

Laatst bewerkt:
Oftewel ik ben p*ssy & kan niet squatten :trollface:

Nee man, gewoon doorgaan met squatten, is een kwestie van vaak genoeg doen & je techniek steeds beter maken, dan ga je je uiteindelijk quads ook beter voelen (alhoewel ze sowieso goed groeien). Is erg frusterend, maar je moet gewoon ff doorzetten tot het wel lukt, kon eerst ook moeilijk onder par squatten maar dat gaat nu wel. Voorheen heel veel leg press, extensions enz. gedaan maar m'n benen zijn echt enorm gegroeid sinds ik ben gaan squatten. Is gewoon enorm goeie oefening, niet voor niks dat m'n reet & benen helemaal onder de striae zitten.

Oh en squat is net zo goed bedoeld voor glutes als quads hoor, het mooie van deze oefening is dat je vrijwel alle spieren pakt, glutes, hams & quads etc. Zijn wel varianten die meer op quads gericht zijn, maar it's supposed to be a full body exercise.

Je zegt overigens dat je niet zwaar squat, dan moet je ook niet vreemd opkijken dat ze niet vreselijk veel groeien.

Ja ik zal blijven oefenen. Ik denk ook aan front squat, hack squats en split squats voor verandering te gaan doen. Wel verspreid over 2 trainingen hoor.

En ja ik snap dat door licht squatten mn benen niet echt groeien maar wil toch eerst op techniek focussen.

Techniek was perfect zij je toch? ik zou toch gewoon beetje proberen te verhogen, want als je alleen maar op lage gewichten blijft ga je ook qua techniek niet veel vooruit, zo was het bij mij tenminste.

Ik zou tog echt aan raden om eerst een.perfecte form te behersen dan pas gewicht teverhogen.
iedereen kan tag als.je.maar genoeg gewicht in je nek.legt, betekend.niet dat goed.is,

Als je techniek eronder lijd moet je het ook zeker niet doen hoor, maar het kan geen kwaad om af en toe jezelf een beetje te forceren omdat ze soms mentaal er toch zwaarder uit kunnen zien dat ze daadwerkelijk zijn.

Pff. Saaiste training ooit! Is even kijken hoe we dat wat interressanter kunnen maken want sta nu echt als een zoutzak me setjes af te werken...

Enige wat redelijk hetzelfde is gebleven qua kracht zijn me biceps, de rest is gigantisch bergafwaart gegaan :roflol:

Pff. Saaiste training ooit! Is even kijken hoe we dat wat interressanter kunnen maken want sta nu echt als een zoutzak me setjes af te werken...

Enige wat redelijk hetzelfde is gebleven qua kracht zijn me biceps, de rest is gigantisch bergafwaart gegaan :roflol:

Echt respect voor je inzet, lijkt me heel demotiverend als je elke keer gezeik hebt.

En ik ben er ook weer..

Geen idee wat gewicht is, nu week vakantie dus ga me volvreten en hard trainen. Einde van de vakantie ga ik wel kijken hoe dramatisch het er voor staat . De Chinees en kebab zaak weten al wat ik wil als ik binnen loop :roflol:

Paar dagen geleden 67 kilo dus viel mee maar was aan einde van de dag.

Begin gin nu 500 knal boven onderhoud en volgend jaar maart cutten

straks weer trainen na 4 dagen erg ziek te zijn geweest, ik schat dat ik (hopelijk maar) 1 kg ben afgevallen, dus misschien 79 kg :( heb zonder benul wel frisdrank en thee met suiker gedronken dus training zou qua kracht ook wel ietsje minder zijn... ik ga weer UB 1 doen, dus

Incline BP 3x8 (65 kg proberen, lukt vast wel)
Cable flyes 3x8
DB Shoulder Press 3x8
Side Raises 3x8
Dips TF (hoop tot 25 te kunnen gaan)
Tricep Pushdowns 3x10
T-Bar Rows 3x8
Chin ups 3x10

heb nog vraagje, ik doel nu op massa maar zit ik dan wel goed met rep- en setrange? van de één krijg ik namelijk te horen dat je pas bij 12+ op massa traint en van de andere weer bij 5x5...

26x5 shoulder db press PR

Laatst bewerkt:
straks weer trainen na 4 dagen erg ziek te zijn geweest, ik schat dat ik (hopelijk maar) 1 kg ben afgevallen, dus misschien 79 kg :( heb zonder benul wel frisdrank en thee met suiker gedronken dus training zou qua kracht ook wel ietsje minder zijn... ik ga weer UB 1 doen, dus

Incline BP 3x8 (65 kg proberen, lukt vast wel)
Cable flyes 3x8
DB Shoulder Press 3x8
Side Raises 3x8
Dips TF (hoop tot 25 te kunnen gaan)
Tricep Pushdowns 3x10
T-Bar Rows 3x8
Chin ups 3x10

heb nog vraagje, ik doel nu op massa maar zit ik dan wel goed met rep- en setrange? van de één krijg ik namelijk te horen dat je pas bij 12+ op massa traint en van de andere weer bij 5x5...

Speciaal voor jou!

http://www.youtube.com/embed/cI1QoiB0BaU

En ik ben er ook weer..

Geen idee wat gewicht is, nu week vakantie dus ga me volvreten en hard trainen. Einde van de vakantie ga ik wel kijken hoe dramatisch het er voor staat . De Chinees en kebab zaak weten al wat ik wil als ik binnen loop :roflol:

Paar dagen geleden 67 kilo dus viel mee maar was aan einde van de dag.

Wat heb jij nou al die tijd uitgespookt

UB gedaan thuis.

BP
8x40
8x50
2x7x60
5x65
Tevreden, net zoals vorige keer alle herhalingen tot borst.

Dumbbell row
3x8x35
Deed het langzamer en dat voelde beter in rug.

Dbsp
8x15
8x17.5
8x20
7x20
8e rep fail bij laatste set.

Opmerking
Presses vielen behoorlijk zwaar vandaag, ondanks dat vond ik BP wel lekker gaan. Db row ging ook beter.

Terug
Naar boven