MuscleMeat

The battle of the Ecto's

misschien maar 1 kg aangekomen sinds november, echt k*tperiode van trainen. bench wel iets vooruit gegaan maar vooral benen gaan bijzonder slecht. net ook weer squats gedaan en bij opwarmen (enkel met stang) waarschijnlijk mijn linkerknie geblesseerd. moet ook toegeven dat ik de laatste weken zeer weinig gegeten heb...

Gister ff langsde fysio gelopen en die zei dat ik de eerste week moest trainen met een intensiteit van 60%1rm, verklaar de saaie training :o vandaag dus ff schematje gemaakt met een instructeur, gewoon een basisschema waar ik de rug nie teveel bij belast maar wel mn algehele belasting flink op kan voeren.

Ben vandaag dus lekker bezig geweest op bp techniek en ng een paar andere oefeningen gedaan. Rug voelt vaag maar niet echt pijnlijk zoals eerst, gaat tot nu toe dus goed! Vrijdag of maandag squatten dus we gaan het zien.

Ohja, ik durf niet op de weegschaal :o

UB 1
Incline BP 3x8
Cable flyes 3x8
T-Bar Rows 3x8
Chin ups 3x8
Standing Military Press 3x8
Rear Delt Dumbbell Flyes 3x8
Dips 3xTF
Preacher Curls 3x10

LB 1
Squat 3x8
Deadlift 3x8
Leg Press 3x8
Leg Extensions 3x8
Calf Raises 3x30
Leg Curls 3x10

UB 2
Flat BP 3x8
Cable Flyes 3x8
Pull-ups 3xTF
Seated Cable Row 3x8
Dumbbell Shoulder Press 3x8
Side Raises 3x8
Hammer Curls 3x8
Tricep Pushdown 3x10

LB 2
Deadlift 3x8
Squat 3x8
Leg Press 3x8
Leg Extensions 3x8
Leg Curls 3x8
Hanging Leg Raises

ik heb een probleem met mijn schouders, mijn front delts lopen voor en rear delts + andere delts (waarvan ik zo de naam niet weet) lopen achter en daardoor is mijn staande houding veranderd, ziet er een beetje apart uit. ik heb nu borst, rug (zodat ik met presses wat rust heb), schouders, armen. bedankt dat je goed aandacht hebt geschonken aan mijn schema, hoop dat het nu iets beter lijkt, ook qua indeling. alleen nu lijken UB 1 en UB 2 zo lang om uit te voeren...

Laatst bewerkt:
Doe 2 borst 2 rug 2 schouders 2 armen, done

---------- Post toegevoegd Thu 21 Feb 2013 om 08:17 ----------

En niet squatten en dlen op 1 dag

---------- Post toegevoegd Thu 21 Feb 2013 om 08:18 ----------

En hooguit 1 oefening voor abs doen, hanging leg raises is zat

Chickenkip ga nu gewoon trainen vent.
RDL ook gewoon doen.
In principe kan je dl en sq op 1 dag doen, ideaal vind ik het persoonlijk ook niet.

Ik weeg nu 72 kg en een beetje - vetpercentage net gemeten op 14%.
Wel belangrijk: in november was ik al aan het bulken, dus die 71 kg was inclusief vocht...De 72 kg van nu is zonder die kg's vocht.

Laatst bewerkt:
Kvind et een prima schema hoor chicken, zolang je niet tot falen gaat bij beide ubs/lbs. Eventueel zou je een squatdagje eneen deadlift dagje kunnen doen maar ik had nooit problemen me squatten + deadliften achter elkaar.

heb seated cable rows en abs oefeningen eruit gehaald en leg raises in de plaats gezet. done, hier houd ik me aan:
UB 1
Incline BP 3x8
Cable flyes 3x8
T-Bar Rows 3x8
Side Raises 3x8
Dips TF

LB 1
Squat 3x8
Leg Press 3x8
Leg Extensions 3x8
Calf Raises 3x30
Leg Curls 3x10

UB 2
Flat BP 3x8
Pull-ups 3xTF
Front Raises 3x8
Hammer Curls 3x8
Tricep Pushdown 3x10

LB 2
Deadlift 3x8
Leg Press 3x8
Leg Extensions 3x8
Leg Curls 3x8
Hanging Leg Raises 3xTF

heb seated cable rows en abs oefeningen eruit gehaald en leg raises in de plaats gezet. done, hier houd ik me aan:

UB 1
Incline BP 3x8
Cable flyes 3x8
T-Bar Rows 3x8
Side Raises 3x8
Dips TF

LB 1
Squat 3x8
Leg Press 3x8
Leg Extensions 3x8
Calf Raises 3x30
Leg Curls 3x10

UB 2
Flat BP 3x8
Pull-ups 3xTF
Front Raises 3x8
Hammer Curls 3x8
Tricep Pushdown 3x10

LB 2
Deadlift 3x8
Leg Press 3x8
Leg Extensions 3x8
Leg Curls 3x8
Hanging Leg Raises 3xTF
Squatten en deadliften kan prima op 1 dag, vind het zelfs wel fijn om beide oefeningen 2x per week te doen. Ik begin meestal met squatten, doe dan leg press en daarna RDL zodat mn onderrug ff kan rusten tussen SQ en RDL. Tot nu toe werkt dat prima en kan ik beide oefeningen op 1 dag doen. ABS kun je wel doen, desnoods maar 1 oefening, kost je misschien 5 minuten extra per LB training.

Vind het zelf veel schouder en weinig borstoefeningen. Ik bedoel bij UB2 doe je dbsp, rear flyes en front raises. Die front raises voegen sws niet veel toe als je al presses doet, dan kun je beter incline dbp doen, dan pak je ook front delts en ook nog eens borst aangezien flat bp de enige chestoefening op die dag is. Ik zou 1xmp, 1xdbsp, 1xrear delts en 1x side raises per week doen. Nu doe je 7 oefeningen waarvan 3 schouderoefeningen per training.

Ik zou dus gewoon 2 borst, 2 rug, 2 schouders, 1-2 armen doen.

Ik vind je indeling ook een beetje apart. Dat schema van Dynobet die iemand je stuurde is logischer qua indeling vind ik, dan doe je ook maar 1-2 schouderoefeningen per training omdat je schouders ook met bijv. incline bp meepakt.

Goed gezegd jay, maar een deadlift met een romanian deadlift vergelijken? Oei.. Conventional deadlift is toch een grotere aanslag op je lichaam.

Squatten en deadliften kan prima op 1 dag, vind het zelfs wel fijn om beide oefeningen 2x per week te doen. Ik begin meestal met squatten, doe dan leg press en daarna RDL zodat mn onderrug ff kan rusten tussen SQ en RDL. Tot nu toe werkt dat prima en kan ik beide oefeningen op 1 dag doen. ABS kun je wel doen, desnoods maar 1 oefening, kost je misschien 5 minuten extra per LB training.

Vind het zelf veel schouder en weinig borstoefeningen. Ik bedoel bij UB2 doe je dbsp, rear flyes en front raises. Die front raises voegen sws niet veel toe als je al presses doet, dan kun je beter incline dbp doen, dan pak je ook front delts en ook nog eens borst aangezien flat bp de enige chestoefening op die dag is. Ik zou 1xmp, 1xdbsp, 1xrear delts en 1x side raises per week doen. Nu doe je 7 oefeningen waarvan 3 schouderoefeningen per training.

Ik zou dus gewoon 2 borst, 2 rug, 2 schouders, 1-2 armen doen.

Ik vind je indeling ook een beetje apart. Dat schema van Dynobet die iemand je stuurde is logischer qua indeling vind ik, dan doe je ook maar 1-2 schouderoefeningen per training omdat je schouders ook met bijv. incline bp meepakt.

heb alles aangepast, post staat ergens bovenaan.

Je gaat van Squat en deadlift spijt krijgen, je zult nooit voluit kunnen gaan zo

Goed gezegd jay, maar een deadlift met een romanian deadlift vergelijken? Oei.. Conventional deadlift is toch een grotere aanslag op je lichaam.

Ja klopt met conv dl pak je meer spiergroepen, maar dat betekent niet dat je beide niet op 1 dag zou kunnen doen. Als je gewoon de volgorde qua oefeningen aanpast en je volume kan het prima op 1 dag, of het nou conv dl of RDL is.

Je gaat van Squat en deadlift spijt krijgen, je zult nooit voluit kunnen gaan zo

Je kunt gwn ene keer sq beginnen, andere keer dl dan kan het prima lijkt mij. Zie geen meerwaarde om beide 1xpw te doen als je dus ook ene keer met dl en andere keer met sq kunt beginnen. Ik doe ze liever 2xpw, bijv als je de ene keer met sq begint kun je die gwn voluit doen, de andere training begin je dus met dl en doe je sq meer op techniek ofzo, is beter dan 1xpw voluit lijkt mij.

Valt wel mee !

@chickenkip: begin lb1 met squat, lb 2 met deadlift

Precies!

Triest om te lezen dat mensen hier nog steeds hun bedenkingen hebben over de squat, deadlift. Dat zegt ook genoeg over het denkniveau in dit topic :). Ga gewoon liften en niet zeiken, als je blessures oploopt is je techniek gewoon ****ed en pak je te zware gewichten zo simpel als dat.

Triest om te lezen dat mensen hier nog steeds hun bedenkingen hebben over de squat, deadlift. Dat zegt ook genoeg over het denkniveau in dit topic :). Ga gewoon liften en niet zeiken, als je blessures oploopt is je techniek gewoon ****ed en pak je te zware gewichten zo simpel als dat.

Dit.

UB gedaan vandaag. Ben tevreden over de training.

BP
10x40
8x50
8x60
8x67.5 (4 met spot)
Voelde prima, goede pomp in chest en triceps.

Chin ups
2x6xBW+6
5xBW+6
Gaat toch ook wel prima ondanks het bulken.

Cgbp
8x60
7x65 (3-4 met spot)
Voelde lekker in tri's, had een goede pomp in armen.

Opmerking:
Vind de presses wel ok gaan, let nu ook meer op de diepte. De andere oefeningen gingen ook wel prima.

:popcorn:

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 15:15 ----------

UB gedaan vandaag. Ben tevreden over de training.

BP
10x40
8x50
8x60
8x67.5 (4 met spot)
Voelde prima, goede pomp in chest en triceps.

Chin ups
2x6xBW+6
5xBW+6
Gaat toch ook wel prima ondanks het bulken.

Cgbp
8x60
7x65 (3-4 met spot)
Voelde lekker in tri's, had een goede pomp in armen.

Opmerking:
Vind de presses wel ok gaan, let nu ook meer op de diepte. De andere oefeningen gingen ook wel prima.

Bench gaat goed hè! Ook cgbp is sterk te noemen!

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 15:17 ----------

zo? bedankt allemaal. heb vandaag training geskipt maar alsnog veel gegeten, had voor mijn gevoel nog een extra dagje rust nodig. morgen/maandag weer knallen met UB 1

Ja zo, nu gewoon beulen!

Terug
Naar boven