AndroidHealthClinic

The battle of the Ecto's

Ik zal ook maar een traininkje loggen, don't be mirin dem weights

7 min crosstrainer
5 min roeiapparaat

3x10x 49 lat pulldown, *bij elke oefening 40 sec rust tussendoor
3x10x 32 seated cable row
3x10x hyperextensions, slow and steady

20x23 abdominal machine (2x3x) *handen leunen tegen het handvat ipv ermee te " helpen" *
2x10x23 abdominal machine (2x3) > twijfelde even over het aantal reps, vind 60 total wel erg veel voor het buikje.
3x10 ? torso rotation * alleen wijsvingertje ondersteunt het handvat*
3x10 vaag bal tegen rug en dan benen omhoog ding.

2x10x15 :0 straight barbell curls
2x8x 10 :0 one handed cable curls
3x10x15x reverse straight barbell curls

12 min fietsen (waarom 12? was een leuk programma op het tvtje)

ja klopt beetje wel, ze trillen altijd met squat, zelfs op laag gewicht (60 kg).
40kg proberen echo opzij zetten en met 2,5kg per training verhogen, voeten naar buiten knieeen naar buiten langzaam omlaag explosief omhoog borst naar voren drukken en rug hol vanaf het moment dat je de bar op je traps legt inadamen voor de lift en uitademen tijdens het kracht zetten en het gebruik van schoenen met platte zolen zoals sneakers. Dat zijn de enige tips die ik kan geven.

En breed genoeg staan

Dit ook vooral. Toen ik smaller stond kon ik veel minder diep komen. Nu ik iets breder sta en voeten iets naar buiten voelt het beter aan en kan ik dieper komen.

Ik ga zo LB doen dus kijken of ik overal op kan letten :P

LB gedaan net.

SQ
8x40
8x52.5
3x5x65
Vond dit best heavy, blijf oefenen hiermee.

Leg press
12x150
10x175
10x200
6x220
Was zwaar na squats, maar voelde lekker in quads en zelfs hams ook.

RDL
8x50
8x60
6x70
5x80
Vanaf nu maar 1 werksetje op RDL, vind ik prima werken. Voelde heerlijk in hams die al redelijk vermoeid waren van vorige oefeningen ;)

Opmerking:
Squat is nog een aandachtspuntje maar wordt aan gewerkt. Leg press en RDL vond ik prima gaan en voelden allebei ok. Hierna nog wat leg curls, calf raises en 1 absoefening gedaan.

bedankt voor de tips, ik had mijn voeten altijd al op schouderwijdte dus denk ook dat vooral daar het probleem ligt.

Ik sta niet breed en maak op deze manier veel betere progressie, je ROM is veel groter als je benen dichter bij elkaar staan maar dan moet je techniek wel goed zijn natuurlijk.

Ik kan veeeeel dieper als ik wat breder sta dan heuplengte

Komt omdat je anders last krijgt van hip impingement.

ImageUploadedByTapatalk 21361714789.069966.jpg

Overigens moet je een bepaalde breedte niet kiezen omdat je een bepaalde ROM wilt hebben, maar aan de hand van welke spieren je precies wil trainen. De variant (voeten en benen bij elkaar) bv. is meer quadriceps dominant.

Het is ook niet de bedoeling om met je benen recht naast elkaar te squatten er moet altijd wel ruimte tussen zitten, mijn positie is iets breder dan schouderwijdte en dat werkt prima. Maak anders eens een vid van je squat.

schouderwijdte is goed idd.

Wat heb je precies aan je knie dan? Wat je overigens eerst zij, dat je voeten te recht stonden is idd de manier om je knieën te verkloten. Als je schouderwijdte aanhoud moet je je voet op 30 graden zetten, nog breder -> 45 graden, maar breder staan heeft weer een negatief effect op je ROM en kan weer andere kleine pijntjes geven.

Laatst bewerkt:
Wat heb je precies aan je knie dan? Wat je overigens eerst zij, dat je voeten te recht stonden is idd de manier om je knieën te verkloten. Als je schouderwijdte aanhoud moet je je voet op 30 graden zetten, nog breder -> 45 graden, maar breder staan heeft weer een negatief effect op je ROM en kan weer andere kleine pijntjes geven.

geen idee, ben 2x ervoor naar de dokter geweest en die zei ''oh is vast niks''. knie is ondertussen drie keer zo pijnlijk geworden. ik ga ook niet meer naar de dokter toe over mn knie omdat hij me dan toch als een aanstellerig figuur aanziet.

Zoals ik al zei maak er een vid van.

Toevallig last van x benen?

Zou gewoon nog een keer langs de doc gaan en zeggen dat je langs een orthopeed wilt. Als je al zo lang last hebt moet ie je gewoon sturen. Anders andere doc zoeken, of iig is een afspraak met fysio maken.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Feb 2013 om 15:54 ----------

Starting strength

---------- Post toegevoegd Sun 24 Feb 2013 om 16:02 ----------

Leg extensions en leg curls schijnt idd niet goed te zijn voor je knieën.

Ligt er een beetje aan wat je knieprobleem is, te zware extensions en curls schijnen idd niet zo goed te zijn, maar dat heb ik iig niet ervaren. Het zijn hele goede oefeningen om je knieën sterker/beter te maken, fysio raad ze ook altijd aan. Squatten is wat dat betreft belastender voor de knietjes.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven