AndroidHealthClinic

The battle of the Ecto's

Beter ga je gewoon je grip trainen....

Doe ik al.. Maar gaat niet snel genoeg. Zit te denken om straps te halen voor laatste setje deadlifts.. Doe altijd 12x max - 20, 12x max -10 en dan 8-12 max :p

Zou zonde zijn om dl niet te maxen omdat grip t niet aan kan..

Ik moet eens straps ofzo gaan halen voor max deadlift :roflol:

Tijdens de 8e rep had ik grip fail en schudde het huis.

Nouja, 7x 75 kilo dl is niet zo heel slecht :)

gripfail op 7x75 ? xD Gast, wel pronated hoop ik?

---------- Post toegevoegd Wed 14 Nov 2012 om 15:59 ----------

Daar ligt t niet aan.. heb van die grip pads en dat werkt prima. Geen zweethanden of wat dan ook, mijn grip is gewoon niet sterk genoeg voor wat ik max kan deadliften :p

gewoon doorbijten!

Vraagje wat is het verschil ik doe telkens van de grond maar heeft dat een voordeel nadeel?

Telkens van de grond is wat fijner voor je techniek, bij touch&go word het bij "lastige" reps namelijk heel snel heel lelijk.

Je kan elke rep je grip snel resetten mocht dit nodig zijn.

Je bouwt meer kracht van de grond af op.

Volgens mij is er weleens een topic geweest waarbij Eddine en nog wat grote namen gingen discussieren hierover.

Doe je touch&go of telkens van de grond?

Hmm, denk touch and go. Althans, ik zorg wel dat die stil ligt op de grond en vandaaruit trek ik m weer omhoog, niet dat ik hem gelijk weer omhoog ruk als die de grond raakt.

---------- Post toegevoegd Wed 14 Nov 2012 om 16:02 ----------

gripfail op 7x75 ? xD Gast, wel pronated hoop ik?

Ja :p

Kan je m ook andersom pakken dan? Lijkt me nogal lelijk..

Vraagje wat is het verschil ik doe telkens van de grond maar heeft dat een voordeel nadeel?

in mijn beleving is touch and go lichter. Ik doe altijd met deadstop, dit is zwaarder doordat je elke keer spanning even van de bar afhaalt, dit is ook een goed tijdstip om snel grip te herpakken.

---------- Post toegevoegd Wed 14 Nov 2012 om 16:05 ----------

als het echt zwaar word voor mijn grip, meerdere herhalingen met gewichten rond 110 kg.. dan ga ik over op mixed grip

Hmm, denk touch and go. Althans, ik zorg wel dat die stil ligt op de grond en vandaaruit trek ik m weer omhoog, niet dat ik hem gelijk weer omhoog ruk als die de grond raakt.

---------- Post toegevoegd Wed 14 Nov 2012 om 16:02 ----------

Ja :p

Kan je m ook andersom pakken dan? Lijkt me nogal lelijk..

Touch&go is dus optillen licht aantikken en weer gaan. De stang heeft niet echt een rustmoment, daarom noemen ze dit ook vaak "cheaten" omdat je met het gewicht kan bouncen en op deze manier meer reps eruit kan persen.

Ja, je kan mixed grip gebruiken maar hier zijn de meningen over verdeeld. Mixed grip is inprinciepe sterker maar je vergroot ook de kans op een bicep tear als je de techniek niet 10000% goed hebt.

touch&go is dus optillen licht aantikken en weer gaan. De stang heeft niet echt een rustmoment, daarom noemen ze dit ook vaak "cheaten" omdat je met het gewicht kan bouncen en op deze manier meer reps eruit kan persen.

Ja, je kan mixed grip gebruiken maar hier zijn de meningen over verdeeld. Mixed grip is inprinciepe sterker maar je vergroot ook de kans op een bicep tear als je de techniek niet 10000% goed hebt.

+10000

Touch&go is dus optillen licht aantikken en weer gaan. De stang heeft niet echt een rustmoment, daarom noemen ze dit ook vaak "cheaten" omdat je met het gewicht kan bouncen en op deze manier meer reps eruit kan persen.

Haha ik laat m niet bouncen.. Laat m stil liggen en trek m dan weer omhoog, hou wel de spanning er op. Als ik ga bouncen dan kan ik wel veel meer reps denk ik, die rubberen schijven stuiteren best wel goed :roflol:

Oke ja ik doe ook gewoon met deadstop ook om het geluid een beetje te voorkomen.

Mag ik eigenlijk ook mee doen?

Had in het begin ook last van grip, gewoon doorgegaan en nu als het echt zwaar word mixed grip. Doe nu met gemak 100 kg mixed grip.

Môgge jongens, lange dag gehad... K*t cijfers terug van tentamens maar dat deerd de training niet.
Gister pr-etje op squat gezet 4x8x55 :D

Ik deadlift niet zo heel veel meer, beetje korte hamstrings heb ik met squats ook last van. Maar als ik deadlift doe ik miced grip anders voel in in mn linker onderarm keiharde pijnscheuten en trekken :/

Terug
Naar boven