MuscleMeat

The battle of the Ecto's

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe langer deze stang wordt hoe minder kracht je hoeft te zetten.

TCP-Schaar-krik-1000KG-Afstand-90-385mm.jpg

Met trainen is het net andersom.

Vergelijk deze krik met je armen met bankdrukken.

Als de armen van deze krik 2x zo lang worden, dan wordt de hefboomverhouding ten opzichte van het schanier (elleboog) 2x zo lang.

Natuurlijk kan je dit alleen zeggen als de aanhechtingspunten, massa, spierkracht enz. van de korte man en de lange man gelijk zijn.

Samengevat : Het boeit dus geen fl**ker in de praktijk omdat mensen teveel verschillen van elkaar.

Als t geen fl**ker uitmaakt in de praktijk zou t dus ook niet uitmaken of je deadlift met je handen naar beneden of gestrekt naar voren? :roflol:

vriend van me 1.73 63kg
deed na 3 weken al 80kg DL .....

Ik deed na 3 x deadlift al 100 kg als je techniek goed is zit je heel snel heel hoog.
overigens is 100kg niet bijzonder want er zijn mensen die na 1 x veel meer uithalen licht ook beetje aan hoe sterk je gebouwd bent.

Ik heb het over het verschil tussen een korte en lange man. Want dat was jou vraag toch?

Klopt, maar bij deadliften is de afstand tussen schouders en heupen langer toch? :p

---------- Post toegevoegd Wed 14 Nov 2012 om 22:44 ----------

Ik deed na 3 x deadlift al 100 kg als je techniek goed is zit je heel snel heel hoog.
overigens is 100kg niet bijzonder want er zijn mensen die na 1 x veel meer uithalen licht ook beetje aan hoe sterk je gebouwd bent.

1x 100 moet mij ook wel lukken denk ik.. Maar 12x lijkt me toch een stuk moeilijker :roflol:

Alleen ik faal de hele tijd op grip..

Als t geen fl**ker uitmaakt in de praktijk zou t dus ook niet uitmaken of je deadlift met je handen naar beneden of gestrekt naar voren? :roflol:

Iets met gewicht dicht bij je eigen zwaartepunt houden. Overigens vind ik het knap als jij het gewicht van je deadlift gestrekt voor je kan houden.

Je verdraait het weer eens naar oets wat totaal niet relevant is voor de beweging.

Klopt, maar bij deadliften is de afstand tussen schouders en heupen langer toch? :p

1x 100 moet mij ook wel lukken denk ik.. Maar 12x lijkt me toch een stuk moeilijker :roflol:

12 x112,5 was leuk, wel mixed grip:p

Iets met gewicht dicht bij je eigen zwaartepunt houden. Overigens vind ik het knap als jij het gewicht van je deadlift gestrekt voor je kan houden.

Je verdraait het weer eens naar oets wat totaal niet relevant is voor de beweging.

Ja maar je lift toch vanuit je heupen? :P

Nouja, bij straight legged deadlift is t meer van toepassing denk ik..

Dit kan je ook weer vergelijken met de krik.

Stel je bent 3 meter lang dan stijgt de hefboomverhouding ten opzichte van je schouders en het middelpunt van je zwaartepunt. Mocht je precies hetzelfde lichaam hebben dan is iemand van 1 meter lang sterker dan iemand van 3 meter lang.

Voordat je bijdehand gaat doen dat er niemand van 3 meter bestaat is dit een overdreven voorbeeld speciaal om het voor jou duidelijker te maken.

182 cm. 66kg. bf geen idee.
Ben 3-4 weken geleden begonnen, woog toen 62-63

Haha net zoveel als mij dus ongeveer :p Nouja ik sta wel redelijk droog..

Van mij mag je mee doen, pm babystyle je stats ff en maak binnenkort begin foto's. :)

---------- Post toegevoegd Thu 15 Nov 2012 om 11:29 ----------

Dit kan je ook weer vergelijken met de krik.

Stel je bent 3 meter lang dan stijgt de hefboomverhouding ten opzichte van je schouders en het middelpunt van je zwaartepunt. Mocht je precies hetzelfde lichaam hebben dan is iemand van 1 meter lang sterker dan iemand van 3 meter lang.

Voordat je bijdehand gaat doen dat er niemand van 3 meter bestaat is dit een overdreven voorbeeld speciaal om het voor jou duidelijker te maken.

Dus kleiner is wel sneller sterk?

Maar goed, ik ga binnenkort wel ff straps halen en kijken hoeveel ik max kan tillen. Doe deadlifts altijd als laatste dus mijn 'grip spieren' zijn dan altijd al aardig uitgeput.

altijd eerst deadliften... vergeet straps, je lift 80 kg man... pls xD

Terug
Naar boven