MuscleMeat

The battle of the Ecto's

Ja idd.

Tot falen gaan is niet iets wat vanzelfsprekend moet. Het kan vaak zelfs averechts werken.

.

Laatst bewerkt:
Ja idd.

Tot falen gaan is niet iets wat vanzelfsprekend moet. Het kan vaak zelfs averechts werken.

Haha ik doe meestal laatste setje tot faal.. Nouja, niet echt tot faal, meer tot wanneer ik vrijwel zeker weet dat ik niet nog een rep kan maken.

Wel regelmatig onder de barbell weg moeten kruipen omdat ik hem niet meer van de spotters kreeg :roflol:

Er is wel een verschil tussen technique failure en muscle failure... Technique failure komt ook bij mij wel voor, spierfalen eigenlijk nooit.

Net lb getraind # feelsgoodman

Er is wel een verschil tussen technique failure en muscle failure... Technique failure komt ook bij mij wel voor, spierfalen eigenlijk nooit.

Net lb getraind # feelsgoodman

Je bent zo sterk als je zwakste schakel. Je techniek begint te falen omdat een "slappere" spier begint te falen. Je techniek word dan dus anders omdat je lichaam probeert te overcompenseren ;)

Je bent zo sterk als je zwakste schakel. Je techniek begint te falen omdat een "slappere" spier begint te falen. Je techniek word dan dus anders omdat je lichaam probeert te overcompenseren ;)

Mja onder muscle failure versta ik dat alle spieren die meewerken aan de beweging kaput zijn.

Je hebt wel gelijk hoor, maar het is net hoe je het begrip opvat.

Mja onder muscle failure versta ik dat alle spieren die meewerken aan de beweging kaput zijn.

Je hebt wel gelijk hoor, maar het is net hoe je het begrip opvat.

Klopt, die epische burn heb je nooit met losse gewichten, althans.. Bijna nooit.

Op apparaten kun je veel makkelijker tot je max/failure gaan.

.

Laatst bewerkt:
Dl
5x60
5x65
5x75
5x82,5
5x95
5x105

Je vergroot de schade > je hebt meer hersteltijd nodig. Veel mensen die gaan dus te vroeg weer die spiergroepen aanpakken en hierdoor zijn ze niet volledig hersteld. Als dit elke keer word gedaan dan raken ze uiteindelijk geblesseerd.

Nou als je eens in de zoveel tijd tot failure gaat om bijv. je max te testen dan maakt het niet zoveel uit maar als je elke training meerdere keren tot failure gaat is dat op lange termijn niet echt goed voor je lichaam.

Ik deed dat ook op een gegeven moment maar ik kreeg op denk duur last van pijntjes in mijn gewrichten, spieren pezen en aanhechtingen. Maar ik ben ook geen genetisch wonder dus zou je best mensen hebben die er geen last van hebben.

Ook ben ik er van overtuigd dat de meeste blessures ontstaan wanneer mensen de max van hun kracht opzoeken.

En wat kixat zegt.

Ik train alles 1x per week, armen 2x nu
Ik ga iedere set tot faal, behalve warmup natuurlijk
Nog nooit nadelen hieraan ondervonden

Vergeet je CNS niet... Met altijd to failure gaan is dit niet altijd goed voor je centraal zenuw stelsel

Pff en dat weet jij met je drie maandjes trainen? b*ch please, het gaat niet persee over overtraining. Wat dacht je van blessures?

Blessures loop je toch niet op door overtraining? Nouja, indirect misschien doordat je je spieren zwaarder belast of verkeerd belast dan nodig..

Overtraining merk je toch doordat je alles goed doet maar je kracht achteruit gaat omdat je spieren nog half kapot zijn wanneer je weer gaat trainen?

Overigens train ik nog niet zo lang maar woon ik al 22 jaar samen met een therapeut :p

.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven