AndroidHealthClinic

The battle of the Ecto's

Hoe vaak trainen jullie je benen eigenlijk. Ik zit nu aan 1xpw te denken. Voorheen deed ik het altijd 2x, maar ik had het idee dat het mijn herstel soms in de weg zat. Qua kracht was 2xpw benen trainen wel goed, alleen voor massa betwijfel ik dit ???

gewoon 1x per week

mijn training vandaag rug biceps onderarmen

pulllups
11x bw
8x bw
7x bw

lat pulldown
12x 45kg
9x 50kg
10x 50kg

t bar row
10x 35kg
9x 35kg
7x 40kg

uni lateral machine
3x 12x30kg (per hand)

dumbbell bicep curls
9x 16kg
9x 16kg
8x 16kg

incline bicep curls
3x 12x12kg

wrist curls
3x 10x14kg
en 3 sets onderrug shit

---------- Post toegevoegd Wed 21 Nov 2012 om 20:25 ----------

btw wanneer ga je die fotos neerzetten?

Geen deadlifts?

Ik ga denk benen en borst 2x pw doen en rug 1x. Borst loopt achter en benen deed ik in het begin niet.
chille training vandaag:
Even de hoofdoefening
BP:
opwarmings 30x20
15x40
8x50
8x50
8x55
8x60 - PR

bankdruk ging echt chill, had eerder omhoog moeten gaan met gewicht

ffffuuu ik zie deze topic nu pas :(

ffffuuu ik zie deze topic nu pas :(

:(

Je kan altijd vergelijken en mee praten he :p

Rek staat eindelijk op, dus ff alles opschuiven. Vandaag rug, morgen borst en arm training vervalt, zaterdag benen en zondag schouders.

En daarna weer lekker schema volgen :cool:

Gister voor t eerste bij de KFC gegeten, 1e keer maar ook nooit meer. Wat een gore troep :roflol:

Lekkere training Daniel1994!

Vandaag benendag..!

Gister schouders gedaan beetje t hoogte punt.
bb schoulder press
6 x 57,5
beetje minimaal maar goed.

Ik doe vandaag schouders en beetje benen...
Zieke spierpijn van de BP :roflol: echt chill

Is het een idee om dit schema te gaan volgen:

Maandag: push
Woensdag: pull
Vrijdag: push
Zondag: benen/buik

Maandag: pull
Woensdag: push
Vrijdag: pull
Zondag: benen/buik

Waarbij push = borst/tri/schouders (voor en zijkant)
en pull = rug/bi/onderarmen/rear delts

Ik heb voorheen altijd 2 daagse splits gedaan, maar vind dat toch wat druk per workout. Bij UB/LB split doe je namelijk 5 spiergroepen op UB dag en dat was wat teveel van het goede :p

Ik heb ook push/pull geprobeerd met rug/benen/bi en borst/tri/schouders/kuiten, maar rug en benen op 1 dag is gwn k*t. Heb er ook aan gedacht om hams en quads te scheiden, maar ik pak liever mijn benen 1x per week goed dan 2x half....

ziet er netjes uit, zou dan wel je volume aanpassen zodat je niet overtraint raakt. Ik dacht dat meestal een 3daagse push/pull/legs gebruikt werd...maar dit kan ook!

ziet er netjes uit, zou dan wel je volume aanpassen zodat je niet overtraint raakt. Ik dacht dat meestal een 3daagse push/pull/legs gebruikt werd...maar dit kan ook!

Ja meestal is dat ook zo. Toen ik UB/LB deed, dus 4xpw trainen, merkte ik vooral dat mijn benen hard groeiden (zowel qua kracht als massa). Nu wil ik dus wat meer aandacht aan mijn UB geven, vandaar de benen 1xpw. Bovendien groei ik best snel uit mijn broeken, dus het is ook een beetje een financiële kwestie :p

Met 2 daagse splits merkte ik vooral krachtgains doordat je elke spiergroep 2xpw pakt en oefeningen als BP, SP enz 2xpw doet. Nu wil ik mij wat meer op massa focussen. Ik vind het natuurlijk wel belangrijk dat kracht en massa een redelijk in balans zijn.

Goede benentraining gehad.

Squat
10 x 95 kg
10 x 95 kg
10 x 100 kg
Ging allemaal met gemak, volgende week 105!

Smith Lunges
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 85 kg

Hamstring Curl Machine
3 x 10 - 73 kg + 1 dropsetje

Leg Extension
10 x 107 kg
2 x 10 - 113 kg (hele stack) + 1 dropsetje

Calf Raises op de Leg Press
4 x 20 wisselend gewicht (160 kg +) en een dropsetje

Ging lekker allemaal! Hoort eigenlijk nog Stiff Deadlift bij maar nog spierpijn van gewoon Deadliften van dinsdag, dus setje extra Lunges gedaan. Brand allemaal goed!

Zieke squat wel :p

Net 12x 75 dl gedaan, ging me vrij makkelijk af ondanks dat ik me niet helemaal fit voelde. Kijken of ik tegen het einde van t jaar x kan kijken hoe vaak ik de 100 omhoog krijg.

Moet eens een andere oefening zoeken voor cable row..

Grip variatie, Dumbbell Row, Long Bar Bent Over Row?

Je bent mij net voor :p

Maar idd DB row, BB row, tbar row kunnen prima. Ik krijg bij BB row en Tbar row alleen wel last van mijn onderrug, maar misschien hebben anderen hier geen last van.

ik hou het lekker bij split......
vind het wel goed zo

Terug
Naar boven