MuscleMeat

The battle of the Ecto's

Wat voor split doe jij eigenlijk, hoeveel dagen per week en welke indeling qua spiergroepen?

maandag borst triceps
dinsdag rust
woensdag rug biceps
donderdag rust
vrijdag schouders biceps triceps
zaterdag benen
zondag rust

Even mijn split

Maandag: Benen +kuiten en buik
Woensdag:Schouders + Trap + Achterkant
Vrijdag: Rug + Triceps
Zondag: Borst + biceps

Even mijn split

Maandag: Benen +kuiten en buik
Woensdag:Schouders + Trap + Achterkant
Vrijdag: Rug + Triceps
Zondag: Borst + biceps

Hoe is het voor jou om triceps op vrijdag te trainen en zondag borst te doen, zelfde voor rug en biceps? Is je hersteltijd wel genoeg?

Hoe is het voor jou om triceps op vrijdag te trainen en zondag borst te doen, zelfde voor rug en biceps? Is je hersteltijd wel genoeg?

Ik doe dit nu een week.
Dus nog niet veel over te zeggen maar ik denk wel.
Plus ik ga dan geen 3 tot 4 oefeningen doen.

Hou t simpel meestal 2 oefeningen en 5 a 6 setjes.
Ik zou zeggen probeer t is.
Gewoon bij klein pijntjes meteen mee ophouden

Ik krijg bij BB row en Tbar row alleen wel last van mijn onderrug, maar misschien hebben anderen hier geen last van.

Uitvoering etc. wel goed? Als ik zo iets heb vraag ik meestal even aan instructeur over uitvoering en hoe dit kan.

Ik doe Maandag: borst triceps onderarmen
Dinsdag: benen/schouders/buik
Woensdag: rug/biceps
Donderdag: borst/triceps/onderarmen
Vrijdag: benen/schouders/buik

ga ik volgende week mee beginnen, borst en benen ff laten inhalen op rug. en brede schouders is altijd mooi

schouders na borst tricky tricky

Ik zie dit topic nu pas, kan ik nog meedoen? Of te bang voor de concurrentie?

De dag na benendag...

Uitvoering etc. wel goed? Als ik zo iets heb vraag ik meestal even aan instructeur over uitvoering en hoe dit kan.

Mijn onderrug is sowieso erg zwak. Ik kan ook geen squats en deadlifts doen vanwege mijn onderrug. Het gaat de laatste tijd al wel beter, maar gelukkig zijn er ook rugoefeningen zoals db row, lat pull down enzo waarbij het gebruik van onderrug minimaal is.

Ik doe Maandag: borst triceps onderarmen
Dinsdag: benen/schouders/buik
Woensdag: rug/biceps
Donderdag: borst/triceps/onderarmen
Vrijdag: benen/schouders/buik

ga ik volgende week mee beginnen, borst en benen ff laten inhalen op rug. en brede schouders is altijd mooi

Waarom doe je schouders niet bij borst en triceps als ik vragen mag, dan kun je eventueel onderarmen naar rug/biceps dag verschuiven. Op deze manier ga je je schouders denk ik overtrainen, zeker omdat je bij rugoefeningen als lat pull down en wide grip pull ups ook je schouders gebruikt ;)

Bovendien is 5 dagen achterelkaar trainen ook best wel zwaar denk ik en ben ik benieuwd of je centrale zenuwstelsel wel op tijd kan herstellen.

Ik zit te twijfelen tussen 2 schema's atm:

Zondag (ochtend): push
Maandag (ochtend): pull
Woensdag (avond): UB
Vrijdag: LB

Ik heb dan tussen maandagochtend en woensdagavond ongeveer 60uur rust zitten. Is dit genoeg om woensdag weer rug/biceps te trainen met ub training (natuurlijk met minder volume dan op pull dag).

ander schema:

Maandag: push
Woensdag: pull
Vrijdag: push
Zondag: benen/buik

Maandag: pull
Woensdag: push
Vrijdag: pull
Zondag: benen/buik

Hierbij train ik ook mijn benen 1xpw, maar hebben spiergroepen als rug, borst en schouders meer tijd om te herstellen.

Wat zouden jullie kiezen?

Dat is wel balen.. Kan je er wat aan doen?

Ik dacht eerst dat het met een scheefstaande rug te maken had, maar dat had ik laatst laten checken en toen bleek dat mijn rug gewoon recht stond :p

Ik denk dat het gewoon een achterliggende spiergroep is. Ik heb oefeningen als side bends en bb row uit mijn schema gehaald omdat die naar mijn mening je onderrug onnodig belasten. Sinds ik dat soort oefeningen niet doe, gaat het al een stuk beter gelukkig. Ik ga nu weer rustig aan hyperextensions doen denk ik. Ik wil echter nog even wachten met squatten en deadliften, als ik namelijk een onderrugblessure krijg ben ik verder van huis ;)

Vanavond ff grote pan pasta saus maken :)

1 kilo gehakt
2 pakkies saus mix

+- 2500 kcal.

Daar 7 porties van maken.

Dan gewoon elke dag 100g pasta koken, saus er bij fl*kkeren en wat kaas er op. Zit je wel tegen de 800 kcal aan :)

Zit alleen te twijfelen tussen groente door de saus fl*kkeren of gewoon salade ofzo los er bij nemen.

Wat betreft het zwakke onderrug verhaal zou ik gewoon de techniek goed onder de knie proberen te krijgen. Squatten belast je onderrug niet extreem erg. Zou het gewoon licht proberen, desnoods met begeleiding fysio therapeut. Maar goed, als t pijn gaat doen stoppen.

Waarom doe je schouders niet bij borst en triceps als ik vragen mag, dan kun je eventueel onderarmen naar rug/biceps dag verschuiven. Op deze manier ga je je schouders denk ik overtrainen, zeker omdat je bij rugoefeningen als lat pull down en wide grip pull ups ook je schouders gebruikt ;)

Bovendien is 5 dagen achterelkaar trainen ook best wel zwaar denk ik en ben ik benieuwd of je centrale zenuwstelsel wel op tijd kan herstellen.

Altijd al 5 dagen achter elkaar getraind, vind ik wel lekker eigenlijk. Als ik niet train voel ik me echt dik enzo haha :P
Maar in het weekend rust ik genoeg, voer nooit zoveel uit. Slaap goed en drink niet, dus ik denk dat dat wel goed zit.
Verder moet ik maar ff kijken met dat schema, heb m nog niet uitgeprobeerd. Deed voorheen schouders bij rug en dan een A-B-A / B-A-B schema

Ik zou er los een salade bij doen, groente wat vaker warm wordt gemaakt vind ik persoonlijk niet lekker meer.

Ja dat dacht ik zelf ook.. Daarnaast is iets kouds naast een warme maaltijd wel lekker. Moet alleen ff kijken of ik die zooi ook kan 'preppen' of dat ik gewoon een komkommer haal ofzo.

Maar opzich een goeie inbreng, zal er ff naar kijken!

waarom zijn er eigenlijk nog geen foto's??

Terug
Naar boven