Fitness Seller

The battle of the Ecto's

Oh, die ik vond gaf 3 daags schema als voorbeeld, heb het niet helemaal doorgelezen :p

---------- Post added 28 November 2012 at 10:45 ----------

Had jij nog begin foto's gemaakt? Zo ja zou je die inclusief je kracht stats kunnen pmen? Zet ik ze in 2e post..

Ja zal ik vandaag even doen als ik achter de laptop zit. Had al foto's gepost.

Ook ik heb een rust dag vandaag... Wordt wel even wennen sinds ik normaal 5 dagen in de week lekker zit te sporten :O

Is het nog gelukt met je trainingsschema?

Tsja, zit nog beetje te k*tten. Had maandag wat last van schouders dus doe nu dit:
Ma: Borst, biceps
Din: Benen, kuiten
Do: Rug, triceps
Vrij: schouders, traps, onderarmen

Maar ben na elke keer na 45 min klaar
Deed maandag bv:
BP, Incline BP, flat flyes, preacher curls en barbell curls. Toen was ik daarna klaar

Als jij na 45 minuten klaar bent endan voldaan voelt is het toch prima? Sommige mensen zweren zelfs bij korte trainingen. Als je langer wilt trainen moet je natuurlijk kijken waar het aan ligt dat je zo snel klaar bent. Ik gok dat je 4 setjes per oefening doet ( exclusie warming up) , tja persoonlijk vind ik 8 werksetjes veels te weinig maar er zijn mensen die er prima op gainen. Als je heel kort rust houd dan moet je gaan kijken of het je doelen niet in de war gaat schoppen ( langer rust = gericht op kracht/vermogen, relatief korte rust is op uithouding/capaciteit. Google anders even naar lonende rust en niet lonende rust, daar zou je dat wel op moeten kinnen vinden.

Als jij na 45 minuten klaar bent endan voldaan voelt is het toch prima? Sommige mensen zweren zelfs bij korte trainingen. Als je langer wilt trainen moet je natuurlijk kijken waar het aan ligt dat je zo snel klaar bent. Ik gok dat je 4 setjes per oefening doet ( exclusie warming up) , tja persoonlijk vind ik 8 werksetjes veels te weinig maar er zijn mensen die er prima op gainen. Als je heel kort rust houd dan moet je gaan kijken of het je doelen niet in de war gaat schoppen ( langer rust = gericht op kracht/vermogen, relatief korte rust is op uithouding/capaciteit. Google anders even naar lonende rust en niet lonende rust, daar zou je dat wel op moeten kinnen vinden.

Ik doe bij de eerste oefening 2 opwarmsetjes, daarna 4 werksetjes van 8 reps. 40 seconden rust tussendoor, had begrepen dat je daarmee het beste van groeit.
Voldaan kan ik niet zeggen, heb sowieso maar 2 trainingsdagen gehad. Maar bij grote spiergroepen (lees: borst oid) doe ik 3 oefeningen

Ik doe bij de eerste oefening 2 opwarmsetjes, daarna 4 werksetjes van 8 reps. 40 seconden rust tussendoor, had begrepen dat je daarmee het beste van groeit.
Voldaan kan ik niet zeggen, heb sowieso maar 2 trainingsdagen gehad. Maar bij grote spiergroepen (lees: borst oid) doe ik 3 oefeningen

Ik train ook 4x per week maar doe dan een 2 daagse split, zodat ik elke spiergroep 2x per week train. Ikzelf vind dit wel fijn.

Is 40sec rust niet wat weinig, ik doe meestal 60-90sec ofzo.

Ik train ook 4x per week maar doe dan een 2 daagse split, zodat ik elke spiergroep 2x per week train. Ikzelf vind dit wel fijn.

Is 40sec rust niet wat weinig, ik doe meestal 60-90sec ofzo.

Zou je je schema kunnen posten?
Geen idee, ik heb eigenlijk altijd wel 40 seconden gedaan. Ik ga dit wel even opzoeken!

5x 80 dl gedaan megusta.jpg

Ging wel hard, echt zo'n golf van verzuring door mijn bovenbenen na de laatste rep, strompelde de trap af en plofte languit op de bank neer :roflol:

Einde van t jaar ga ik proberen of ik 100 kilo omhoog kan krijgen. :p

5x 80 dl gedaan megusta.jpg

Ging wel hard, echt zo'n golf van verzuring door mijn bovenbenen na de laatste rep, strompelde de trap af en plofte languit op de bank neer :roflol:

Einde van t jaar ga ik proberen of ik 100 kilo omhoog kan krijgen. :p

Nice DL :D
Ik ga vrijdag zeker 90kg doen :rolleyes:

Zojuist wat studies opgezocht, en die hebben verschillende uitkomsten. Maar de meeste gaat over ADP ATP etc. Maar vor hypertrofie geldt dan toch 1-2 minuten. Had je dus toch gelijk!

---------- Post toegevoegd Wed 28 Nov 2012 om 17:11 ----------

Haha dl is wel fijne oefening.. Alleen krijg altijd last van mijn rug als ik die gewichten aan stang moet hangen :o

Had deze x mijn zusje alles er aan laten hangen :roflol:

Haha die b*ch laten werken :roflol:
Leuk tipje als je klaar bent en geen zin hebt op alles van die stang te halen:
http://www.youtube.com/watch?v=Lh_Nx-rGtFc

Zou je je schema kunnen posten?
Geen idee, ik heb eigenlijk altijd wel 40 seconden gedaan. Ik ga dit wel even opzoeken!

Ik wil wel ff zeggen dat het een nieuw schema is en ik het nog niet getest heb. Bovendien squat ik ook niet vanwege mn onderrug, dl's ga ik vrijdag voor het eerst doen. Ik heb een eigen keuze wat betreft oefeningen, dus het kan mogelijk zijn dat jij compleet andere oefeningen doet ;)

Pull = rug/hams/bi/kuiten
Push = borst/tri/schouders/quads

Buik doe ik buiten trainingen om :p
Maandag Pull 1:

Deadlifts
5 sets van 8-12 reps

Pull ups
3 sets van 8-12 reps

Liggende leg curl
3 sets van 8-12 reps

Dumbbell row
3 sets van 8-12 reps

Standing calf raises
5 sets van 8-12 reps

Incline two arm dumbbell curl en concentration curl
beide 2 sets van 8-12 reps

EZ bar shrugs en facepulls superset
3 sets van 8-12 reps

Woensdag Push 1:

Decline bench press
3 sets van 5-8 reps (exclusief 3 opwarm sets)

Leg press
2 sets van 8-12 reps (exclusief 4 opwarm sets)

Leg extension
4 sets van 8-12 reps

Low incline dumbbell flyes of press
2 sets van 8-12 reps

Cable crossover
2 sets van 8-12 reps

Dumbbell shoulder press
3 sets van 5-8 reps

Seated dip machine
4 sets van 8-12 reps

Cable side raises en db front raises superset
3 sets van 8-12 reps

Andere 2 dagen zijn vergelijkbaar.

Die laatste 5 sec van dat youtube filmpje zijn echt geniaal :p

Haha voordeel van deadlift is dat t geen kwaad kan om t te laten liggen :p

Nouja, rust iets verlengen naar 60-90 seconden dus.
Oefening erbij doen @ grote spiergroep?

Nouja, rust iets verlengen naar 60-90 seconden dus.
Oefening erbij doen @ grote spiergroep?

Als je langer rust hebt, kun je meer herstellen tussen de sets en als het goed is zwaarder gaan op de volgende set. Bovendien kun je ff op adem komen, iets wat zeker nodig is bij oefeningen als bp, dl enzo. Ik kan mij echt niet voorstellen dat je dan maar 40sec rust neemt.

Wat vind je van mijn schema trouwens? Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar wat vind je van de indeling qua spiergroepen en de keuze van oefeningen?

Als je langer rust hebt, kun je meer herstellen tussen de sets en als het goed is zwaarder gaan op de volgende set. Bovendien kun je ff op adem komen, iets wat zeker nodig is bij oefeningen als bp, dl enzo. Ik kan mij echt niet voorstellen dat je dan maar 40sec rust neemt.

Wat vind je van mijn schema trouwens? Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar wat vind je van de indeling qua spiergroepen en de keuze van oefeningen?

Met DL en squat neem ik echt geen 40sec rust hoor. Met Bp probeer ik het wel altijd. Maar als ik na 40sec weer ga dl'en dan val ik flauw man XD

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met Push/pull schema's, maar zoals ik het hier zie pak je ongeveer 3 à 4 spiergroepen per dag. Ik denk als je per dag verschilt welke oefeningen je pakt, met niet teveel oefeningen per dag dat het zeker mogelijk is.
Klote van je rug met squat enzo!

---------- Post toegevoegd Wed 28 Nov 2012 om 17:46 ----------

Kijk ook uit met je hams, deadlift pakt ze ook mee!

---------- Post toegevoegd Wed 28 Nov 2012 om 17:47 ----------

Ik zie ook dat je vooral op onderkant borst focust, doe bijvoorbeeld die andere dag een oefening BP of dumbbell press ;)

Met DL en squat neem ik echt geen 40sec rust hoor. Met Bp probeer ik het wel altijd. Maar als ik na 40sec weer ga dl'en dan val ik flauw man XD

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met Push/pull schema's, maar zoals ik het hier zie pak je ongeveer 3 à 4 spiergroepen per dag. Ik denk als je per dag verschilt welke oefeningen je pakt, met niet teveel oefeningen per dag dat het zeker mogelijk is.
Klote van je rug met squat enzo!

---------- Post toegevoegd Wed 28 Nov 2012 om 17:46 ----------

Kijk ook uit met je hams, deadlift pakt ze ook mee!

---------- Post toegevoegd Wed 28 Nov 2012 om 17:47 ----------

Ik zie ook dat je vooral op onderkant borst focust, doe bijvoorbeeld die andere dag een oefening BP of dumbbell press ;)

Ja met dl's pak je ook hams, maar dat is ook de bedoeling ;)
Ik doe dan rug/hams/bi/kuiten, dus dl voor hams en rug en dan nog leg curls voor hams zegmaar.

Ik focus idd meer op onderkant borst, omdat toen ik bp en db press deed mijn borst niet echt lekker vooruit ging en mijn techniek voor mijn gevoel wel goed was. Nu ik decline bp doe en flyes + dips gaat mijn borst op zich wel lekker vooruit.

Terug
Naar boven