MuscleMeat

The battle of the Ecto's

Dit is natuurlijk onzin, als je niet op de juiste hoogte zit door de schijven dan leg je natuurlijk 1 of meerdere schijfjes op de grond zodat de stang op de gewenste hoogte komt te liggen.

Je bent zelf onzin. Ikzelf sport in een drukke sportschool. ik ga niet onnodig schijven gebruiken. Een oefening zoals deadlift kan je makkelijk op 50 kg beginnen.

Je bent zelf onzin. Ikzelf sport in een drukke sportschool. ik ga niet onnodig schijven gebruiken. Een oefening zoals deadlift kan je makkelijk op 50 kg beginnen.

woohoo tough guy. Je traint er toch voor jezelf? je pakt wat je nodig hebt en gaat daarmee verder, als iemand iets ook wilt gebruiken dan spreek je dit met elkaar af. Een drukke sportschool is geen excuus om je training minder goed op jezelf af te stemmen. Zeker als beginner is techniek het allerbelangrijkste, het verschil tussen 40kg en 50kg kan enorm zijn en kan al voor een verandering in form zorgen als je de beweging nog niet beheerst.

Juist in een drukke sportschool is sociaal zijn tegenover elkaar belangrijk, iets niet gebruiken omdat iemand het mogelijk nodig heeft is gewoon jezelf tegenwerken. Je kan altijd delen als je er al mee bezig bent.

Snap best dat jij dit misschien niet helemaal snapt omdat je inmiddels al met hogere gewichten opwarmt, maar bij beginners of mensen met klachten is laag beginnen NOOIT verspilde moeite.

woohoo tough guy. Je traint er toch voor jezelf? je pakt wat je nodig hebt en gaat daarmee verder, als iemand iets ook wilt gebruiken dan spreek je dit met elkaar af. Een drukke sportschool is geen excuus om je training minder goed op jezelf af te stemmen. Zeker als beginner is techniek het allerbelangrijkste, het verschil tussen 40kg en 50kg kan enorm zijn en kan al voor een verandering in form zorgen als je de beweging nog niet beheerst.

Juist in een drukke sportschool is sociaal zijn tegenover elkaar belangrijk, iets niet gebruiken omdat iemand het mogelijk nodig heeft is gewoon jezelf tegenwerken. Je kan altijd delen als je er al mee bezig bent.

Snap best dat jij dit misschien niet helemaal snapt omdat je inmiddels al met hogere gewichten opwarmt, maar bij beginners of mensen met klachten is laag beginnen NOOIT verspilde moeite.

je hebt best wel een punt hoor, maar mijn verhaal onzin noemen? dan heb je gewoon niet begrepen waar het om ging, namelijk het gewicht hoger leggen. Grotere schijven nemen is nu eenmaal simpeler dan aanklooien met stapels met schijven.
Ikzelf begon ook met 50 kg. Is heel licht, maar misschien te zwaar voor iemand die pijntjes heeft inderdaad.

Nice ;)

Wat vind je er niet aan kloppen dan? Ik zeg alleen kost meer werk enzo, omdat we nu al begonnen zijn.

Maar kun jij met argumenten komen waarom er wel nieuwe mensen moeten komen, want het is altijd makkelijk mij de schuld te geven waarom mijn argumenten niet kloppen ;)

Zoals ik al zei een voor argument kan zijn:
Hoe groter de competitie (hoe meer deelnemers) hoe meer concurrentie er is dus hoe spannender het word en hoe moeilijker.
Dit moet overigens wel beperkt aantal zijn als het te groot is dan schiet t niet op.
Verder houd het ook lekker actief vaak zie je aan z'n log dat het na een tijdje beetje verwaterd omdat het op lange termijn is.
Maar goed opzich maakt t mij niet uit of er iemand bij komt of niet.

je hebt best wel een punt hoor, maar mijn verhaal onzin noemen? dan heb je gewoon niet begrepen waar het om ging, namelijk het gewicht hoger leggen. Grotere schijven nemen is nu eenmaal simpeler dan aanklooien met stapels met schijven.
Ikzelf begon ook met 50 kg. Is heel licht, maar misschien te zwaar voor iemand die pijntjes heeft inderdaad.

Je kan toch ook gewoon steps pakken?
Of denk bijv aan buikspier matjes er zijn heel veel oplossing volgens mij.
Ook in een drukke sportschool.

Rest day vandaag, ik kan het wel gebruiken. Wekkertje op 6:30... Bomen sjouwen, geld verdienen :D

benendag

squat
40x10
50x8
60x5 PR
60x4

leg press
100x8
100x8
100x7

leg extention
50x10
55x9

ham curl
50x10
55x11

kuiten
50x10
60x10
60x10
60x10

rope ab crunch
25x10
25x10
30x10

swinging leg raises
bw x12
bw x12
bw x12

Blijf een beetje steken op MP, volgende week even in de smith proberen en als dat niet werkt, andere setjes. Dan wat meer op kracht.

Hmm, zit te denken om tijdje stronglifts te doen.. Komende tijd beetje onregelmatig wanneer ik wel en niet kan trainen en voordeel is dat ik gewoon om en om kan doen dus niet een week lang bijv. borst niet traint als ik die dag niet kan.

Kan ik gelijk techniek van squatten extra oefenen :p

Hmm, zit te denken om tijdje stronglifts te doen.. Komende tijd beetje onregelmatig wanneer ik wel en niet kan trainen en voordeel is dat ik gewoon om en om kan doen dus niet een week lang bijv. borst niet traint als ik die dag niet kan.

Waarom niet toch?

---------- Post toegevoegd Sat 1 Dec 2012 om 18:22 ----------

Daarnet een zieke powernap gedaan, god wat had ik dat nodig

Hoevaak train je dan per week en wat voor indeling qua spiergroepen? Ik heb namelijk het idee dat er verschillende schema's voor zijn :p

Daarnet een zieke powernap gedaan, god wat had ik dat nodig

:roflol:

Hoevaak train je dan per week en wat voor indeling qua spiergroepen? Ik heb namelijk het idee dat er verschillende schema's voor zijn :p

:roflol:

Uh, 3x normaal volgens mij

Wilde dit aanhouden alleen dan wel 5x5 dl en niet 1x5 :p

Workout A:

Squat 5x5
Bench Press 5x5
Inverted Rows 3xFailure
Push-ups 3xFailure
Reverse Crunch 3x12

Workout B:

Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5
Pull-ups/Chin-ups 5xFailure
Prone Bridge 3x30sec

Ik vind 5x 5 ook wel beetje veel meegenomen dat je daarvoor al heb gesquat.
Maak er anders 3/2 x 5 van

Blijf een beetje steken op MP, volgende week even in de smith proberen en als dat niet werkt, andere setjes. Dan wat meer op kracht.

niet in de smith doen man, je wordt beter in een oefening door hem te doen.
speel even met je reps en volume.

---------- Post toegevoegd Sat 1 Dec 2012 om 20:40 ----------

stronglifts is goed hoor! je maakt heel snel progressie.
deadlift wel 1x5 doen. probeer niet te vewl met het schema te spelen. less is more in this case.

Laatst bewerkt:
niet in de smith doen man, je wordt beter in een oefening door hem te doen.
speel even met je reps en volume.

---------- Post toegevoegd Sat 1 Dec 2012 om 20:40 ----------

stronglifts is goed hoor! je maakt heel snel progressie.
deadlift wel 1x5 doen. probeer niet te vewl met het schema te spelen. less is more in this case.

Deadlift is juist zo fijn :(

Als ik merk dat herstel lastig wordt doe ik dl wel naar 1x5

Ja zal even wat verschillende dingen proberen?
Hoeveel doe jij met MP?

Ik doe wendler for powerlifting
week 1: 3 warmupsets en dan 3x3 en 2 singles
week 2: 3 warmupses en dan 3x5
week 3: 3 warmupsets en dan 1x5, 1x3, 3 singles
week 4: deload

---------- Post toegevoegd Sat 1 Dec 2012 om 21:09 ----------

Deadlift is juist zo fijn :(

Als ik merk dat herstel lastig wordt doe ik dl wel naar 1x5

ja ik weet het. maar squat trekt je leeg. per week 7,5 kg erbij hè. Dat is monsterprogressie

Terug
Naar boven