AndroidHealthClinic

The battle of the Ecto's

Genoeg frustratie vandaag, wist niet hoe snel ik naar de ijzers moest.. Pré-workout voor een keer erin en de beste training van de week eruit geknald!
Schouders, biceps & buik

Yo, ik had graag mee gedaan... maar ik vertrek vanaf 8 februari naar Curacao.
Zal stukken droger gaan staan als jullie, maar ook massa verliezen hahaha.

Rug/benen/bi. Qua gewichten ging de training wel prima, was alleen erg vermoeiend :(

Deadlift
5x32.5
5x42.5
5x52.5
5x62.5
5x72.5
5x82.5
Voelde al een stuk beter aan. Volgende keer meer sets op 1 vast gewicht.

Squat
5x35
5x45
5x50
Techniek was niet perfect en ik kreeg ook last van mijn onderrug, dus maar 3 sets gedaan. Volgende keer toch wat lichter voor perfecte techniek. Benen kan ik altijd nog met leg press trainen.

Leg press
10x125
10x150
10x175
10x200
10x220
10x240
Eindelijk de 240, werd tijd ook :D

Voor de rest nog weighted chin ups (voor het eerst ;)), seated cable rows, leg extension + leg curl superset en concentration curl.

En ja het zijn best veel oefeningen in 1 training, dus misschien dat ik mijn schema iets anders ga indelen qua spiergroepen en oefeningen, want dl, sq en leg press in 1 training en daarnaast nog andere oefeningen doen is gewoon erg zwaar.

@jay: je kan het wel zo doen, maar het gaat elkaar in de weg zitten. Ik doe zelf nu squat en romanian deadlift/ deadlift en frontsquat samen.

@jay: je kan het wel zo doen, maar het gaat elkaar in de weg zitten. Ik doe zelf nu squat en romanian deadlift/ deadlift en frontsquat samen.

Ik zit er zelf aan te denken om hams en quads op te splitten dus ene keer:

deadlift + leg curl (hams) en andere keer
squats/leg press + leg extension (quads)

Ik ga 1xpw squats en 1xpw leg press doen en 2xpw deadlift omdat ik zowel sq als leg press 2xpw erg vermoeiend vind :p

met squat en leg press train je ook hamstrings

is wel handig, ik zie zelf het nut er niet van in om een split te maken van hams/quads

Weet jij een goede 2-daagse split, want daar groei ik op zich wel goed op. Alleen het probleem is dus een goed schema. Ik deed net bijv. rug/benen/bi maar dat is gewoon erg zwaar.

EDIT: ik heb nu iets van dit in gedachte voor benen/rug/bi:

Deadlifts
3 sets van 5 reps (exclusief 3 opwarm sets)

(weighted) Chin ups
3 sets van 8-12 reps

Seated cable row
3 sets van 8-12 reps

Squats
5 sets van 5 reps

Leg press
5 sets van 8-12 reps

Leg extension + seated leg curl superset
3 sets van 8-12 reps

Concentration curl
3 sets van 8-12 reps

Laatst bewerkt:
2 x per week?

Yup, elke spiergroep 2x per week ;)

Alleen beide trainingen iets andere oefeningen, dus bijv. front squats vs. leg press, cable row vs. db row en chin ups vs. pull ups.

Voor borst/tri/schouders ook beide trainingen iets andere oefeningen.

nop ik doe zelf alles 1x per week en armen 2x
vind alles 2x per week onnodig en dan mag je 6x per week gaan trainen of een split doen met 10+ oefeningen per training

inb4 overtraining

Daarom vroeg ik ook weet je een goede 2 daagse split, daaruit kun je toch concluderen dat ik 4x per week train :p

Maar ik doe meestal iets van 7-8 oefeningen per training en lukt me in 60 min ofzo. En heb tussen elke zelfde soort training 3-4 dagen rust, dus dat lijkt mij prima toch?

Daarom vroeg ik ook weet je een goede 2 daagse split, daaruit kun je toch concluderen dat ik 4x per week train :p

Maar ik doe meestal iets van 7-8 oefeningen per training en lukt me in 60 min ofzo. En heb tussen elke zelfde soort training 3-4 dagen rust, dus dat lijkt mij prima toch?

ja is wel oke

Terug
Naar boven