Fitness Seller

The battle of the Ecto's

Omdat ik je bijna outbuff? :trollface:

Ik ga overigens 2x per week met links ook nog ff met dumbbells trainen, hopen dat armen dan wat sneller bijtrekken

Nee niet alleen links trainen, gwn beide armen tegelijk, dan gaat het vanzelf bijlopen trust me ik had hetzelfde probleem :p

Gewoon wat meer geduld hebben voordat het bijtrekt, het is toch nog geen zomer dus niemand ziet je armen :trollface:

zijn armen hebben 2.5cm verschil trololol

iets van 31 en 33.5 dacht ik toch xyzyx?

mijne zijn 34,5 atm:)

Mijn armen zijn helaas ook niet zo groot misschien is twee x trainen in de week voor mij ook geen slecht idee.

Yup, elke spiergroep 2x per week ;)

Alleen beide trainingen iets andere oefeningen, dus bijv. front squats vs. leg press, cable row vs. db row en chin ups vs. pull ups.

Voor borst/tri/schouders ook beide trainingen iets andere oefeningen.

Ga een ub/lb doen dan. Dan pak je alles 2x per week.

Ga een ub/lb doen dan. Dan pak je alles 2x per week.

Ja heb ik al een tijdje gevolgd, alleen vond ik de ub dagen niet zo fijn omdat je dan borst, rug, schouders en armen in 1 training moet doen dus dan moet je aardig wat oefeningen doen per training.

Daarom kies ik voor een 2 daagse push/pull split: borst/tri/schouders en rug/benen/bi.

Bij beide trainingen heb ik dan iets van 7-8 oefeningen en ben ik ongeveer 60 min bezig per training. Bij een UB training was het best moeilijk om met 7-8 oefeningen die 5 spiergroepen goed te pakken. Ik deed meestal 2 borst, 2 rug, 1 schouders, 1 bi en 1 triceps oefening, maar voor borst vind ik 2 oefeningen best weinig dus meestal doe ik dan nog cable flyes ofzo, same voor schouders alleen shoulder press vind ik te weinig, dus dan zit je al snel aan 9 oefeningen per training...

Mijn rug/benen/bi schema is nu als volgt:

Maandag: Pull 1

Squat
5 sets van 5-8 reps

Stiff legged deadlift
3 sets van 5 reps (exclusief 3 opwarm sets)

Front squats
5 sets van 5-8 reps

Leg extension + liggende leg curl superset
3 sets van 8-12 reps

Weighted pull ups
3 sets van 8-12 reps

Dumbbell row
3 sets van 8-12 reps

EZ bar curl
3 sets van 8-12 reps

Vrijdag: Pull 2

Deadlift
3 sets van 5 reps (exclusief 3 opwarm sets)

Weighted chin ups
3 sets van 8-12 reps

Seated cable row
3 sets van 8-12 reps

Squat
5 sets van 5 reps

Leg press
5 sets van 8-12 reps

Leg extension + seated leg curl superset
3 sets van 8-12 reps

Concentration curl
3 sets van 8-12 reps

Het zijn dus maar 7 oefeningen per training, maar qua oefeningen is het denk ik wel goed. Ik heb 3 benen, 3 rug en 1 biceps oefening dus dit lijkt mij wel prima. Verder pak je met deadlift naast rug ook nog hams dus dat is ook mooi meegenomen. Ik zou eventueel nog kuiten erbij kunnen doen, maar ik weet niet of het dan te druk wordt, daar kom ik zelf wel achter ;)

Ja klopt, squat en leg press zijn push en deadlift is pull. Een push/pull schema is eigenlijk dus geen goede benaming, ik hou het wel op benen/rug/bi en borst/tri/schouders ;)

Deadlift is push(benen) en pull, daarom worden die schema's meestal ingedeelt als push/pull/benen.

69.2 kilo :o kijken of ik de 70 haal voor einde van t jaar :p

Terug
Naar boven