Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

maar ik ben wel aan het werken om mn armen een grotere omtrek te geven, kan ik ook met rippetoe starting strength SMP vervangen voor seated db shoulder press? die vind ik namelijk veel verfijnder per arm en daar gain ik ook sneller mee

Ik doe zelf ook seated db shoulder press, vind het ook wel fijn idd![]()
ja daar krijg je ook meer een gebolde hangende triceps van

Geen idee wat je bedoeld, maar ik voel mn triceps wel idd bij die oefening
Ik deed vandaag 5x20 per hand, maar mn schouders zijn niet echt sterk ofzo xD
Ja af en toe is school echt k*t te combineren met eten.
En Daniel pas gwn je stats aan, zoveel moeite is het niet, nu moet je ze steeds zeggen als er naar gevraagd wordt![]()

oh mijne ook niet echt, doe ook 20 kg db per arm. probeer er nog wel altijd een 6e rep uit te halen. maar mijn triceps is ook wel vooruit gegaan door die oefening. toch is t een van de meest underrated oefeningen :/ het is toch nog wel een compound?
ik altijd 16 of 18kg 10x ,heb echt zwakke schouders... vooral me linker. ze moeten even inkomen want die had ik de eerste maanden niet echt goed aangepakt. merk het ook met incline bp

T richt wel op je triceps hoor, t is gewoon een bench press alleen dan 90 graden gedraaid.
Alleen omdat je met benchen meer pakt denk ik dat je daar meer aan zal hebben voor je triceps

@Xyzyx
Ik zeg niet dat het zich daar niet op richt maar slechts nauwelijks, zo minimaal dat je het de dag erna waarschijnlijk niet eens voelt. Dan kan ik ook zeggen dat sp zich op biceps richt.
sp is gee pull. met sp gebruik je wel een gedeelte van je triceps, niet van je biceps. je spant hem enkel een beetje aan als je de dumbbells laat zakken.

Met sp gebruik je idd triceps net als je met bp je schouders ook gebruikt. Maar dat je triceps echt gaan groeien van sp zal wel meevallen, same voor schouders bij bp. Bij incline bp is dit een ander verhaal![]()
ja oke, heb je wel gelijk in. ik denk dat ik voor triceps ook nog single hand tricep pulldowns ga doen. of is dit overbodig in rippetoe schema?