Fitness Seller

The battle of the Ecto's

Hoef ik t van de zomer niet meer aan te passen

:trollface:

maar ik ben wel aan het werken om mn armen een grotere omtrek te geven, kan ik ook met rippetoe starting strength SMP vervangen voor seated db shoulder press? die vind ik namelijk veel verfijnder per arm en daar gain ik ook sneller mee

Geen idee wat je bedoeld, maar ik voel mn triceps wel idd bij die oefening :D

Ik deed vandaag 5x20 per hand, maar mn schouders zijn niet echt sterk ofzo xD

oh mijne ook niet echt, doe ook 20 kg db per arm. probeer er nog wel altijd een 6e rep uit te halen. maar mijn triceps is ook wel vooruit gegaan door die oefening. toch is t een van de meest underrated oefeningen :/ het is toch nog wel een compound?

Ook mijn stats maar even geupdate.

ik altijd 16 of 18kg 10x ,heb echt zwakke schouders... vooral me linker. ze moeten even inkomen want die had ik de eerste maanden niet echt goed aangepakt. merk het ook met incline bp

Incline dbp is compound, sp dus ook. Alsje je dat nog afvraagt dan kan je je wel eens beter gaan inlezen over de oefeningen die je doet. Ik ben het er niet mee eens dat het een underrated oefening is sinds ik de meerderheid van de mensen die schouders trainen of sp of mp zie doen. Ik betwijfel trouwens dat je triceps echt vooruit zijn gegaan door die oefening omdat het zich daar nauwelijks op richt.

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBShoulderPress.html

T richt wel op je triceps hoor, t is gewoon een bench press alleen dan 90 graden gedraaid :p .

Alleen omdat je met benchen meer pakt denk ik dat je daar meer aan zal hebben voor je triceps

oh mijne ook niet echt, doe ook 20 kg db per arm. probeer er nog wel altijd een 6e rep uit te halen. maar mijn triceps is ook wel vooruit gegaan door die oefening. toch is t een van de meest underrated oefeningen :/ het is toch nog wel een compound?

Ja meestal wordt het met een barbell gedaan: of zittend of staand. Staande versie met dumbbells zie ik bijna nooit voorbijkomen. En ja schoulder press is een coumpound idd.

ik altijd 16 of 18kg 10x ,heb echt zwakke schouders... vooral me linker. ze moeten even inkomen want die had ik de eerste maanden niet echt goed aangepakt. merk het ook met incline bp

Ik vind het qua massa best meevallen aan je pics te zien, je schouders komen er goed uit.

Doe jij borst en schouders ook in 1 training, want dan is het wel logisch dat je minder zwaar kunt als je eerst borstoefeningen doet.

boeiend
als je het wilt weten 185 77kg 13%

:rolleyes:

Was je aan het plagen hoor ;)
Je moet het zelf weten of je je stats zo openbaar zet, het enige wat ik ervan vind is dat je je er niet voor hoeft te schamen :)

T richt wel op je triceps hoor, t is gewoon een bench press alleen dan 90 graden gedraaid :p .

Alleen omdat je met benchen meer pakt denk ik dat je daar meer aan zal hebben voor je triceps

Met sp train je idd ook triceps, net als je met bp schouders traint, alleen train je bij SP meer schouders dan bij BP en bij BP meer triceps dan SP ;)

@Xyzyx

Ik zeg niet dat het zich daar niet op richt maar slechts nauwelijks, zo minimaal dat je het de dag erna waarschijnlijk niet eens voelt. Dan kan ik ook zeggen dat sp zich op biceps richt.

@Xyzyx

Ik zeg niet dat het zich daar niet op richt maar slechts nauwelijks, zo minimaal dat je het de dag erna waarschijnlijk niet eens voelt. Dan kan ik ook zeggen dat sp zich op biceps richt.

sp is gee pull. met sp gebruik je wel een gedeelte van je triceps, niet van je biceps. je spant hem enkel een beetje aan als je de dumbbells laat zakken.

@Chickenkip

Klopt, maar denkje echt dat door sp je triceps sterker zijn geworden ? Dat lijkt me namelijk wel apart.

sp is gee pull. met sp gebruik je wel een gedeelte van je triceps, niet van je biceps. je spant hem enkel een beetje aan als je de dumbbells laat zakken.

Met sp gebruik je idd triceps net als je met bp je schouders ook gebruikt. Maar dat je triceps echt gaan groeien van sp zal wel meevallen, same voor schouders bij bp. Bij incline bp is dit een ander verhaal ;)

Met sp gebruik je idd triceps net als je met bp je schouders ook gebruikt. Maar dat je triceps echt gaan groeien van sp zal wel meevallen, same voor schouders bij bp. Bij incline bp is dit een ander verhaal ;)

ja oke, heb je wel gelijk in. ik denk dat ik voor triceps ook nog single hand tricep pulldowns ga doen. of is dit overbodig in rippetoe schema?

doen jullie allemaal rippetoe / wendler?

ja oke, heb je wel gelijk in. ik denk dat ik voor triceps ook nog single hand tricep pulldowns ga doen. of is dit overbodig in rippetoe schema?

Ik zou het op dips en cgbp houden voor triceps ;)

Ik doe zelf ook geen isolatieoefeningen als pulldowns en toch zijn mijn triceps sterker geworden.

doen jullie allemaal rippetoe / wendler?

Nee 2 daagse split: borst/tri/schouders en rug/benen/bi, maar volgens mij wist je dat al ;)

Op dit moment doe ik 3 dagen split en ga over 3 weken 5 dagen ub/lb volgen.

Terug
Naar boven