- Waardering
- 377
- Lengte
- 1m68
- Massa
- 76kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dips kan ik nu 15 keer makkelijk, 20 keer met wat extra moeite. moet ik dan met dumbbell tussen mn voeten of gewoon hogere rep range? ik weet het niet zeker, als ik dumbbell tussen mn voeten ga doen is er wel een kans dat ik mijn schouders keihard naar de kloten help.

Ja doe gwn een dumbbell tussen je benen en probeer tussen 8-12hh te blijven. Ik kreeg dan geen last van mn schouders toen ik dat deed, de ene krijg er wel last van de andere niet. Als je er last van krijgt, zou ik het niet doen.
Je kunt idd ook kiezen voor cgbp, of ene training dips en andere keer cgbp
Hoeveel pull/chin ups doe je trouwens?

laat ik eerlijk zeggen, 5 met degelijke vorm. ik heb een ongelofelijke p*ssy-back.

Ik ben wel onder de indruk van je dips als ik eerlijk moet zijn, zeker met een bw van 80kg.
Wat voor rugoefeningen doe je eigenlijk? Mijn rug liep eerst ook beetje achter, maar met de juiste oefeningen kun je dit bijtrekken![]()
ik ga nu weer rippetoe doen, ik ga dus rug weer trainen met deadlifts, chin ups en pull ups. de laatste tijd ben ik ja van schema gewisseld, toen deed ik seated cable rows, t-bar rows, pull ups en chin ups. ik weet dat chin ups vooral voor biceps is, maar voor zover ik weet train je je onderrug er ook mee.
@Chickenkip
Je kan ook eens lat pulldowns proberen en puur op massa richten ipv pull-ups.
kan ik ze ook vervangen voor pull ups? heb er nog echt moeite mee namelijk.
Ik had eerst ook moeite met pull ups en toen ging ik een tijdje lat pull downs doen en nu kan ik pull ups een stuk beter. Qua vervanging kan het wel inderdaad en je kunt een underhand grip gebruiken als vervanging van chin ups en een overhand grip (normaal) als vervanging van pull ups.
Maar ik vind 5 pull ups voor 80kg bw niet eens zo heel slecht.
@chicken: wat is je schema precies qua oefeningen?
En wat was die foto die je postte, kon m niet zien![]()

ik gooi deadlift weer uit mn schema (inb4 bredere waist)
Dat je er een bredere core door krijgt is gewoon onzin.
Als t zo zou zijn kun je gewoon stoppen met deadliften
Nee dat bedoelde ik ook niet, je quotte mij en toen postte je zon pic ofzo die ik niet kon zien
Hoezo dan, heb je net gedeadlift ofzo en voelde het niet fijn?
Je krijgt er idd een sterkere core van, maar of je taille dan ook breder wordt lijkt mij sterk.
dunt care
pleur gewoon DL eruit
heb het sowieso nooit een chille oefening gevonden (en niet gedaan)

Naar mijn mening ben je gewoon een p*ssy als je niet gaat deadliften en op massa traint. Het is samen met squat, bench press en mp de belangrijkste oefening. Het is de basis van elk schema en dus onmisbaar. Maar doe wat je wil dan maar back extensions, ben benieuwd hoeveel je erop gaat gainenWaarom is deadliften zo belangrijk?
Omdat dead-liften een compound oefening is, zorgt het ervoor dat je veel spieren tegelijk traint. Bij de normale deadlift train je voornamelijk de onderrug. Deadliften zorgt voor een sterke basis. Deze basis is weer van belang bij veel andere rug oefeningen. Deadliften is dus een belangrijke allround oefening die er voor zorgt dat andere oefeningen beter worden uitgevoerd. Omdat deadliften zo zwaar is voor verschillende spiergroepen, is het belangrijk de oefening juist uit te voeren. Dit geldt zowel voor de normale deadlift als de romanian versie. Die laatste heeft het voornamelijk op uw hamstrings voorzien. Een goede, sterke onderrug is belangrijk voor vele verschillende oefeningen. Zorg er dus voor dat deze goed getraind is.
.