Fitness Seller

The battle of the Ecto's

Ja ik ben serieus kheb nog nooit na een training van schoulders dit gevoeld in mijn triceps. Enkel bij mijn schouders en onderarmen en ik pak sp 20kg.

niet voelen is niet hetzelfde als niet mee helpen/ belangrijk zijn voor de beweging.

t wordt nog echt een battle tussen ecto's
nog eem' en wie goan knokk'n

Ik denk dat we deze discussie maar ff moeten stoppen.

Conclusie: bij sp train je wel degelijk triceps, alleen in mindere mate dan BP :)

t wordt nog echt een battle tussen ecto's
nog eem' en wie goan knokk'n

Komt door jou door je vraag over sp xD

Geef mij nu 1 bron waar ik uit kan opmaken dat bp meer triceps aanspreekt dan sp.

Geef mij nu 1 bron waar ik uit kan opmaken dat bp meer triceps aanspreekt dan sp.

Geef mij 1 bron waar ik uit kan opmaken dat bp evenveel triceps aanspreekt dan sp.

Maar ik ben alleen van mening dat je met bp meer triceps traint dan sp. Dat je met sp tri traint moge duidelijk zijn.

omdat het de zelfde beweging is

Ik denk dat we deze discussie maar ff moeten stoppen.

Conclusie: bij sp train je wel degelijk triceps, alleen in mindere mate dan BP :)

Komt door jou door je vraag over sp xD

Deze conclusie kan je niet maken zonder bewijs (emg resultaten)

enige wat ik me kan bedenken is dat je de lange kop van de triceps meer aanspreekt tijdens het bankdrukken omdat je dan dan wat meer in schouderadductie zit.

Geef mij 1 bron waar ik uit kan opmaken dat bp evenveel triceps aanspreekt dan sp.

Maar ik ben alleen van mening dat je met bp meer triceps traint dan sp. Dat je met sp tri traint moge duidelijk zijn.

mooie drogredenering, maar zo werkt dat niet. Jij trekt een conclusie, daar wil ik een bron van anders trek ik de conclusie dat je bullshit lult.

:roflol:

1) Bij bp train je triceps gwn meer, klaar. Is net als bp en sp vergelijken op gebruiken van schouder, bij sp train je schouder gwn meer, bij bp meer triceps, is geen discussie voor nodig, hooguit als je een foute houding hebt misschien.

2) Na sp geen spierpijn in triceps, na bp wel ;)

enige verschil tussrn bp en sp is dat de nadruk bij sp meer op schouders ligt, bij bp meer op borst.

Jay trouwens, sinds wanneer is spierpijn een teken dat je meer gaint? :rolleyes:

mooie drogredenering, maar zo werkt dat niet. Jij trekt een conclusie, daar wil ik een bron van anders trek ik de conclusie dat je bullshit lult.

Waarom maak je een discussie groter dan het is. Voor de een werkt het misschien beter dan de ander maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je met dumbbells met een zittende houding meer druk zet op je triceps dan met een bench press die je veel zwaarder kan pakken. Daarmee bedoel ik dus ook te zeggen dat stel je pakt sp met dumbbells van 20 dan zal dit veel minder je triceps aanspreken dan een barbell van 70kg+.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 19:58 ----------

Jay trouwens, sinds wanneer is spierpijn een teken dat je meer gaint? :rolleyes:

Spierpijn is geen teken van dat je gaint spierpijn is een teken van wat je getraint hebt en met welke intensiteit. Het kan ook ontstaan door een spier die je nog niet eerder gebruikt hebt te trainen.

Laatst bewerkt:
Waarom maak je een discussie groter dan het is. Voor de een werkt het misschien beter dan de ander maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je met dumbbells met een zittende houding meer druk zet op je triceps dan met een bench press die je veel zwaarder kan pakken.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 19:58 ----------

Spierpijn is geen teken van dat je gaint spierpijn is een teken van wat je getraint hebt en met welke intensiteit. Het kan ook ontstaan door een spier die je nog niet eerder gebruikt hebt te trainen.

je meent het? Ik wijs het alleen aan omdat jay zegt spierpijn in zijn triceps te hebben na het bankdrukken en niet na een shoulderpress, vervolgens concludeert hij dat je bij het bankdrukken je triceps meer aanspreekt.
Dit is gewoon een verkeerde beredenatie, de spierpijn kon veroorzaakt worden door teveel andere factoren.

(ik) vergelijk iniedergeval dumbbell vs dumbbell en niet dumbbell vs barbell, dat mag logisch zijn.

je meent het? Ik wijs het alleen aan omdat jay zegt spierpijn in zijn triceps te hebben na het bankdrukken en niet na een shoulderpress, vervolgens concludeert hij dat je bij het bankdrukken je triceps meer aanspreekt.
Dit is gewoon een verkeerde beredenatie, de spierpijn kon veroorzaakt worden door teveel andere factoren.

(ik) vergelijk iniedergeval dumbbell vs dumbbell en niet dumbbell vs barbell, dat mag logisch zijn.

Kijk mn link dan, dan zie je dat ik gelijk heb. Dus blijkbaar klopt het dat als ik spierpijn heb na bp ik mn triceps meer aanspreek dan bij sp.

Hoeft niet een verkeerde beredenatie te zijn, kan ook een verkeerde verwoording zijn. En Jay kan daar best gelijk in hebben maar dat hangt puur van de grip af. Wanneer we het over SP tov van BP hebben is dat wel het geval. Bij mp en bp veel minder. Ik voel ook mijn triceps niet na sp, enkel mijn onderarmen en schouders.

Wat zijn jullie stil opeens, blijkbaar toch maar op de link geklikt :P

EDIT: als jullie volgende keer denken zo bijdehand te zijn, komen jullie zelf maar met bewijzen dat jullie gelijk hebben. Ik voel mn triceps gwn werken bij bp en bij sp MINDER (ik zeg dus niet dat ik ze niet gebruik) en ik heb meer spierpijn na bp in mn triceps dan na sp en bij mij betekent spierpijn gwn dat mn triceps gewerkt hebben. Bij bp meer spierpijn dus heb ik mn triceps meer gebruikt. Blijkbaar heb ik dus toch gelijk gehad.

Laatst bewerkt:
Kijk mn link dan, dan zie je dat ik gelijk heb. Dus blijkbaar klopt het dat als ik spierpijn heb na bp ik mn triceps meer aanspreek dan bij sp.

Als je even kijkt wat ik een paar posts eerder heb neergezet dan zie je dat ik ook dacht dat bij een bp meer tricepsactiviteit plaatsvind, dit omdat de lange kop dan meer word geactiveerd.

Triceps spreek je met ontzettend veel oefeningen aan in een training voor borst-schouder, dit kan je alleen zeggen als je ALLEEN in een training bp doet en dat vergelijkt met een andere training waar je ook ALLEEN een sp doet, beide met dezelfde intensiteit, dezelfde voeding , evenveel slaap, etc.

Waar ik (en ikwilgrootworden ook wel denk ik)op doelden is dat je je standpunten moet bewijzen, simpelweg zeggen dat het zo is dat gaat niet op. Zo ontstaat broscience, je hebt er een artikel bijgezocht wat als bewijs levert en nu is het pas de beurt aan anderen om artikelen te zoeken die dit weerleggen.

Terug
Naar boven