- Waardering
- 17.420
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 15%
I'm too old for falling in that trap

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Gefeliciteerd. Een kg per week is veelBarbell squat 5x5 (72,5kg) progress
Bench press 5x5 (32,5kg) no progress
Barbell rows 5x5 (45 kg) no progress
Barbell shrugs 3x8 (55 kg) progress
Barbell curls: 3x8 (22,5 kg) progress
Skull crushers: 3x8 (15 kg) no progress
Hyperextensions: 2x10 (12 kg)
Cable crunch -
De squat wil ik de volgende keer weer op 72,5kg houden. Heb het gevoel dat ik net niet parallel ging, dus de volgende keer daar de focus op leggen.
De benchpress moet denk ik de volgende keer wel lukken op 35 kg.
Voor de rest was de training niet zo boeiend. Moest eigenlijk gisteren gaan trainen, maar ivm een deadline heb ik het maar naar vandaag verschoven. Twijfel nu om morgenochtend nog een keer te gaan (3e keer deze week), maar ik weet niet of dat zo slim is. Of ik moet zondag gaan en volgende week weer op de dinsdag starten ofzo. Morgen wordt het ook een saunadagje, dus heb het idee dat ik zondag gewoon weer zal gaan
Oh ennn, beetje voorbarig maaaarrr, vandaag gaf de weegschaal 74,3kg aan. Dat betekent dus dat ik in iets minder dan 4 weken tijd 4kg ben afgevallen - whooop whooop![]()

Gefeliciteerd. Een kg per week is veel
En je wil dan ook nog zwaar trainen.....top
Wat een gespam hier.![]()

Kudos voor de nieuwe titel! En ook voor je vooruitgang!![]()
(en titel credits gaan naar @HUARGH )

Nog even een vraagje btw, wellicht dat jullie me ermee kunnen helpen.. Ik heb nu 1,5 week echt last van mijn heupen, geen pijn oid maar ik voel ze heel goed (oftewel gevoelig te noemen). Dit komt dan ook hoogstwaarschijnlijk door het squatten, maar qua techniek zit ik wel goed (geloof ik). Is het normaal dat je op een gegeven moment hier last van gaat hebben of doe ik toch iets verkeerd? Het is namelijk wel zo dat ik 3x pw squat en dat het toch belastend kan werken op mijn heupen (mogelijkheid?)
Ik probeerde er omheen te werken. Rekken en strekken hielp wel wat maar loste het probleem niet helemaal op.Ik weet niet of je al op deze manier geëvalueerd hebt, maar bekijk je armen op foto's. Vanuit je eigen oogpunt ogen je armen al snel log, al helemaal vanaf de zijkant in de spiegel gezien. Als je je armen echt te groot vindt worden kan je meer focus op schouders leggen, en dan met name de laterale delts. Misschien niet de beste voorbeelden; maar zie de plaatjes hieronder. Rechts heeft even grote armen, maar ze ogen minder groot en log door haar ronde schouders. Tenzij je ook schouders niet mooi vindt zou ik hier de focus op leggen.
Wbt het onderstel. Als je grote hams, en in iets mindere mate grote quads, gaat pompen dan vallen je glutes eerder weg. Ze ogen dan kleiner. Een evenwicht vind ik persoonlijk het mooiste. Maar hou hier rekening mee. Volgens mij had je wel eens vermeld dat je vrij grote quads hebt? Dan zal ik vooral de focus op glutes gooien met glute bridges/hip trusts, walking lunges (wijd uitstappen) en zo diep mogelijk squatten (tenen naar buiten evt voor extra glute activatie). Evt nog wat hyperextensions (pak je gelijk onderrug mee). En ja dan neem je ook je hams mee, maar volledig isoleren lukt vrijwel niet. Niet als je een goed ontwikkelde achterkant wilt hebben.
![]()
![]()
)Eigenlijk zou je nergens last van moeten hebben bij het squatten. Ik heb vaker 3x per week gesquat en nergens last van gehad. Is er misschien iemand in de gym die naar je techniek kan kijken?
Lijkt me sterk dat je armen ineens zoveel groter zijn geworden na een maandje. Meet je ook je armen, etc? Ik denk dat je armen ook weer iets zullen krimpen als er nog 7 kilo vanaf gaat. Denk ook dat het jaaaaren zal duren voordat je al vrouwzijnde echt gespierd zal worden. No spang.

Ik krijg ook altijd last van mn heup als ik vaak/veel squat (en/of sumo deadlift). Qua techniek doe ik niet echt dingen verkeerd, dit kan ook gewoon een beetje irritatie/overbelasting zijn wellicht. Heb er zelf nog geen oplossing voor gevonden anders dan gewoon lekker niet trainenIk probeerde er omheen te werken. Rekken en strekken hielp wel wat maar loste het probleem niet helemaal op.

Hoelang train je momenteel? 3 x per week squaten met hetzelfde volume en intensiteit wordt op een gegeven moment te belastend. Wat je dan kan doen is je squat sessies verdelen in zware dagen met weinig volume, lichte dagen met veel volume en een hersteldag (zie oa. Texas method als voorbeeld of een basic dup schema).
Ik zou sowieso gaan deloaden (bijv. 50% van het gewicht dat je momenteel doet). Als je heup al gevoelig is bij dat gewicht dan even extra dagen rust pakken. Tenminste, dat zou ik doen.
Heb je veel vet op je armen of zijn ze vrij droog? Armen kunnen groter lijken dan ze werkelijk zijn door wat extra vetopslag.
Ik zou de eerste trainingsjaren niet echt op verhouding focussen. Spiermassa afbreken is vrij makkelijk.. opbouwen daarentegen....

Je armen kunnen niet te groot zijn na paar maanden kt.
Plus vrouw
Plus natural
Relax![]()

Je armen kunnen niet te groot zijn na paar maanden kt.
Plus vrouw
Plus natural
Relax![]()
Wat betreft benen bedoelde ik wel echt hams. Als die écht groot zijn vallen je glutes weg omdat het "één rechte lijn" wordt. Quads zijn gewoon prima in proportie naar mijn mening, zit ook wel wat vocht bij als ik naar de rest van je lichaam (als jij dit bent) kijk, dus denk niet dat deze quads "huge" zijn in vergelijking met de rest. Gewoon goed dus![]()