Fitness Seller

Tom logt

je kan echt onmogelijk elke training verhogen met 2 kg als je gewichten al zo hoog zijn, of je zou arnold 2 moeten zijn:D

nouja, ik volg zeker en vast je log, het zou me iig sterk verbazen als je dit een maand volhoud.

succes alvast!!!!

• Topic Starter Topic Starter
Na een hele week van deloads en form training is mijn squat techniek eindelijk in orde. Er zit alleen nog een kleine buttwink in, maar met genoeg stretchen krijg ik die wel weg.

Het belangrijkste is dat mijn knieën niet meer naar voor reizen. Ik heb de oplossing in Starting Strength gevonden (Dank u Rippetoe :cool: ).

Doordat ik hamstring spanning verloor in het eccentrische gedeelte gingen mijn knieën de hele beweging naar voor (mijn hamstring trok immers niet meer naar achter).

Het was moeilijk om dit af te leren en ik moest dus de eccentrische beweging in twee delen opsplitsen:

- het eerste deel moest ik mij concentreren om mijn knieën op de juiste plaats te krijgen
- het tweede deel mocht ik alleen maar mijn heup laten zakken en mijn knieën laten waar ze zijn.

Na oneindig veel BW squats is het mij uiteindelijk gelukt. Alleen is het nog geen perfect vloeiende beweging.
Wel blij dat ik het probleem gevonden heb, want blijkbaar kon je er tendinitis van krijgen :p.

Ik ben nu dus overgeschakeld op Rippetoe 3x5 en een stevige deload op mijn squat (increments zullen wel groter zijn).

Back Squat: (deload)
3x5x67,5kg

Bench Press:
3x5x75kg

Deadlift: (deload)
1x5x100kg

Dips:
6xBW
7xBW
3xBW

Ook gestopt met barefoot lifting en mij Chuck Taylors aangeschaft van amazon (34EUR :D). In de toekomst misschien echte weightlifting schoenen, maar dan zou ik ze wel liever eens passen.

Conditie is ook in orde nu. In 27min 5km gelopen terwijl ik een maand geleden maar 5 min lang kon lopen :D.

Stats nu:
94kg @ 1m87 en 12-13% BF

die conditie is een begin :cool:

bij ons op school moesten we 5 km in 25 minuten lopen voor een 5/10 te halen :D erg genoeg, ikzelf kan het ook niet hoor.

ben blij dat die squat nu eindelijk beter gaat, nu lekker dat gewicht omhooghalen, en binnen de korste keren ga je een geweldige squat hebben.

ga ervoor, zal je zeker lukken.

en toch zou ik rippetoe niet doen,hehe..iig veel succes ermee

Ach, in het middelbaar kon ik helemaal niet lopen :p.

I like compounds, ik heb nog geen 1,5BW squat, ik hou van simpliciteit: ik doe rippetoe ;p

maar dan zit je toch heel de tijd te deloaden? :D

1.5 bw is idd erg hoog hoor :eek: is dat 1x dat je het moet kunnen doen?

3x5 hoor :p.
Wat is er trouwens mis met deloads :)?

Back Squat:
3x5x75kg

Press:
3x5x50kg

Power Clean:
5x3x60kg (PR)

Training was in orde. Alleen ben ik vanmorgen wakker geworden met gigantische blauwe plekken op mijn quads door het opvangen van de bar na het cleanen :/...

Valt daar iets aan te doen?

Laatst bewerkt:
zie je nu waarom ik niet graag cleans doe? :D
dat is maar 1 van de redenen.

toch erg netjes hoor, 60kg..gadver zeg. ik word al rood met 45kg..

doe zo verder!

Training van maandag 03/05
Back Squat:
3x5x80kg

Bench Press:
3x5x77,5kg

Deadlift:
1x5x110kg

Chins:
5xBW
3xBW
2xBW

Bench ging heel makkelijk, alleen zou ik mijn squat nog eens moeten filmen want ik doe het nu heel onzeker.
Ik heb een kleine ontsteking op mijn heupgewricht en wat vermoeidheid aan een paar thoracale wervels. Ik heb mijn lordose wat overdreven de laatste tijd.
Ook zijn mijn hamstrings nog altijd veel te kort :@.

zie je nu waarom ik niet graag cleans doe? :D
dat is maar 1 van de redenen.

toch erg netjes hoor, 60kg..gadver zeg. ik word al rood met 45kg..

doe zo verder!

Ik zal de bar dan wat afremmen hé :p, hopelijk helpt dat!

toch opletten, als het niet gaat effe stoppen met squaten, het is niet de bedoeling dat je blessures gaat oplopen, maar dat moet je zelf voelen.

mooie bench alweer :D

en zie je nou waarom ik graag assistance chins doe? ik heb vast meer bereikt met 3x8 assisted dan 5x3x2 die jij doet...ik vind zo'n assistance machine echt geweldig, de enige machine die ik gebruik, overigens...

anyway, nette training hoor.

Ik ben ervan overtuigd dat het zonder assistance veel meer spieren aanspreekt dan met :).
Dat ik er dan minder reps uitpers, so be it!
Ik word zo sterker in chin ups, jij in assisted chin ups :p.

nah, ik ga om de 2 trainingen 2.5 kilo omlaag. zo zit ik binnen 2 maanden zonder assisted weight bezig :D

maar tuurlijk spreek jij momenteel je spieren beter aan. achjah, wat boeit het.

Hoe zit dat met die power clean na een maandje? Ik ben er ook al even mee bezig maar hij voelt nog niet goed. Goed stretchen nog die squat!

Back Squat:
3x5x80kg

Press:
3x5x55kg (PR)

Power Clean:
5x3x65kg (PR)

Squats gaan veel beter nu. Ik span mijn hamstrings extra op en nu zijn mijn knieën veel stabieler :).

Power Cleans gaan vrij goed, alleen shrug ik het nog teveel naar achter waardoor ik niet zo stabiel sta als ik het gecleaned heb. Ook het opvangen op mijn benen is soms op de verkeerde plaats met mooie blauwe plekken als gevolg :p.

Examens komen eraan dus frequentie van trainingen zakt :).

toch leuk he, die examens?

hetzelfde hier ook.

iig nette training, en weer mooie pr's :eek:

Jah, altijd een mooi dipje in mijn krachtstats :p.
Ik ga proberen een paar keer per week 5km te lopen (ik doe dit nu 1x per week) en wat mobility stretches ipv training :).

ga je dan cutten, of blijven bulken?

Jah, altijd een mooi dipje in mijn krachtstats :p.

Ik heb er ook al schrik voor... :(

Geen plannen om elders te gaan trainen in de toekomst? Topsporthal Gent is nu niet bepaald de tofste en beste plaats om te trainen. :D

Anders mag je gerust eens afkomen bij Jacky's. ;) En geen nood, sta zelf momenteel nogal zwak op de benen en volledig depleted. :D

Sterke training trouwens die laatste.

ga je dan cutten, of blijven bulken?

Ik eet gewoon wanneer ik honger heb en waar ik zin in heb.
Bulken en cutten, daar doe ik niet aan mee ;p.

Ik heb er ook al schrik voor... :(

Geen plannen om elders te gaan trainen in de toekomst? Topsporthal Gent is nu niet bepaald de tofste en beste plaats om te trainen. :D

Anders mag je gerust eens afkomen bij Jacky's. ;) En geen nood, sta zelf momenteel nogal zwak op de benen en volledig depleted. :D

Sterke training trouwens die laatste.

Niet echt, ik vind het er nog tof en de prijs valt ook goed mee ;).
Als mijn elite gym beurtenkaart op is zal ik er es eentje in jacky's gym kopen :p.

S&S vind ik wel nog altijd de beste!

Niet echt, ik vind het er nog tof en de prijs valt ook goed mee ;).
Als mijn elite gym beurtenkaart op is zal ik er es eentje in jacky's gym kopen :p.

S&S vind ik wel nog altijd de beste!

S&S schijnt idd hardcore te zijn. Helaas nogal ver voor me anders ging ik er ook. jackys is nog net goed, die 2-3km extra voor s&S heb ik niet over. :p

Na een jaar was ik er echt uitgekeken maar de prijs is natuurlijk top daar. :)

Terug
Naar boven