MuscleMeat

Tom logt

Goeie press man :) Examens ja, ik ga nu voordeel hebben denk ik dat ik thuis kan trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Front Squat:
3x5x70kg (PR)

Bench Press:
3x5x80kg

Deadlift:
1x5x115kg (PR)

Dips:
10xBW
4xBW
4xBW

Op deadlift dagen ga ik nu front squatten ipv back squatten om mijn onderrug wat te ontlasten. Totaal ander gevoel als back squat wel :D!

Eindelijk heb ik die 80kg op de bench press, het werd eens tijd ^^!

Deadlift met mixed grip ging weer moeilijk, maar mijn form was tenminste goed nu (eerste twee reps waren overhand dan mixed).

Goeie bench man, geen pr ?

Maarr, mixed grip voor die deadlift? Ik trekte gistere 120 met beide handen overhand, dan moet jij zeker nog meegaan :D Of ga je binnenkort ook mixed cleanen ?

Neuh, ik suck gewoon in deadlift & grip :D.
Ik ga me misschien CoC's kopen om daaraan te werken, maar normaal groeit mijn gripsterkte wel met mijn deadlifts.
Mijn 100kg deadlift kon ik eerst ook niet met overhand grip :).

Die bench weet ik niet of het een PR is, ik heb vroeger al eens in de 80kg gebenched maar ik weet niet hoeveel setjes in hoeveel reps :p.

Als iemand tips heeft voor welke winkel je best gebruikt voor CoC's te kopen, zeg maar!

Back Squat:
3x5x65kg

Bench Press:
3x5x82,5kg (PR)

Power Clean:
5x3x67,6kg (PR)

Chin Ups
5xBW
5xBW
4xBW

Fak, ik zie niet dat ik moest pressen ipv bench pressen -_-. Ach ja, mijn trainingen zijn nu toch onregelmatig, dat zal zichzelf wel eens herstellen :p.
Form van squat is iets wat mij blijft ambeteren, ik heb echt moeite met mijn rug recht te houden (ipv bol) nu mijn knieën stabiel staan.
Ooit zal het mij wel lukken i suppose :(.

squat je voor een spiegel? misschien is dat maklijker?

Dat maakt toch niks uit :)?
Ik krijg gewoon mijn rug niet recht, of ik dat nu zie of niet maakt niet veel uit hé ;).

Naar mijzelf kijken terwijl ik squat met een load op mijn rug is sowieso not done ;p.

't Is gewoon een flexibility issue :(. More stretching!

Brutaal benchwerk weer.. die gaat erg goed bij jouw ziet ik! Mooi man! Jammer van die SQ maar goed.. het is niet anders?

sinds ik naar de gym ga, en voor de spiegel kan squatten, gaat de squat een stuk beter! dus als het mogelijk is zou ik het eens problemen :cool:

Er staat een spiegel voor de rack, maar ik zie echt niet in hoe je daardoor beter kan squatten.
Ik wéét waar ik fout zit, het lijkt mij gewoon niet om mijn rug recht te houden wanneer ik parallel breek :). Of ik dat nu zie in een spiegel maakt niet veel uit :p.

Thanks spanksta :), al zou ik liever op al mijn andere compounds gainen dan op de bench :(.

Er staat een spiegel voor de rack, maar ik zie echt niet in hoe je daardoor beter kan squatten.
Ik wéét waar ik fout zit, het lijkt mij gewoon niet om mijn rug recht te houden wanneer ik parallel breek :). Of ik dat nu zie in een spiegel maakt niet veel uit :p.

Thanks spanksta :), al zou ik liever op al mijn andere compounds gainen dan op de bench :(.

Ruilen dan? Ik wil wel wat kilootjes bij de bench erbij..

je vorm is bij squat bijna perfect....je zat een pr aan het breken, dus is het normaal dat het een klein beetje minder goed is, maar ik vind hem lang niet zo slecht als jij zegt!

bij de deadlift is het ook niet slecht, maar om dezelfde reden niet perfect...misschien wat meer door je benen buigen. en je laat de barbell wel hard vallen :D

maar in het algemeen heel nette training hoor!

Mijn startpositie bij deadlift is wel goed hoor; de scapula staat boven mijn bar :).
Kheb alleen het gevoel dat mijn rug bolt door naar het filmpje te kijken...

Ik ben wel blij dat ik hem met overhand grip heb gekunnen, normaal moet ik altijd op mixed grip terugvallen bij PR's :)!

dat dacht ik ook te zeggen.

wat is er mis met mixed grip?

ik vind je rug wel ok hoor, je breekt ten slotte een pr

Mixed vermijd ik liever omdat

1) mijn grip beter getraind wordt bij overhand grip
2) ik moeite heb mijn bovenrug recht te houden bij mixed grip

Een PR vind ik geen excuus voor form fail ;p, je echte form komt tenslotte pas te voorschijn bij PR's ;).

hm, nouja...over een maand of twee was er een poll over grip, bijna 70% nam hem toch met reversed grip dacht ik ind ik ook een stuk beter, je grip is beter...zolang je geen straps gebruikt is alles wel op wat betreft het training van je grip, dat denk ik, tenminste.

en die vorm is, naar mijn mening, nagenoeg perfect. misschien wachten op de mening van andere, maar ik kan er niets slechts over zeggen.

Mixed vermijd ik liever omdat

1) mijn grip beter getraind wordt bij overhand grip
2) ik moeite heb mijn bovenrug recht te houden bij mixed grip

Een PR vind ik geen excuus voor form fail ;p, je echte form komt tenslotte pas te voorschijn bij PR's ;).

Ik denk dat die 2de rep de beste is, daar heft ge hem goed met u heupen, stevige rug. De rest hebt ge denk ik zelf door, die onderrug dat precies wat kromming begint te vertonen. Ik denk dat die bovenrug wel normaal is.

Maar, damn, het enigste waar ik u nog aan het bijhouden was is nu ook weeral naar de klote. Doe me eraan herinneren dat ik meer gas moet geven. Goeie 1x5x120 man, goeie speed ook.

Met mijn squats heb ik nu een serieuze setback.

Volgens mij kan ik mijn rug wel fixen bij mijn deadlift als ik er wat meer op let :).
Vrijdag zal ik hem nog eens filmen (hopelijk dan met 125kg :p).

Ja ik denk ook dat ge hem wel kunt fixen door erop te letten. Bij de opwarming goe op letten he. En dat zakken, dat zit goed hoor, gewoon u heupen naar achter laten gaan en die shit laten vallen, niet te veel energie aan verspillen.. Succes met de 125kg, zit er wel in denk ik.
The rule: hips unlock first, then knees. http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/

Terug
Naar boven