Fitness Seller

Trainingsdagboek van Dennis

Na je 5e rep dood laten liggen en gelijk weer goed vast pakken en doorgaan ?

• Topic Starter Topic Starter
Ik train voor hypertrofie, en 5x5 is kracht.

Wat hebben shrugs met grip te maken? Kan eventueel wel erbij doen.

Bovenstaande uitspraak is broscience dennis. 5x5 is ook goed voor hypertrofie, krachtatleten maken net zoveel gains in massa als bodybuilders.

En shrugs hebben met grip te maken omdat je met shrugs de barbell moet vasthouden en je dus grip nodig hebt.

For the grip, just perform Kroc rows (high rep dumbbell rows) or high rep shrugs (no straps).
http://www.jimwendler.com/2012/10/the-last-word-on-assistance-lifts-i-wish/

Dus het maakt niet uit of ik 5x5 train of 4x8?

Zal shrugs toevoegen.

Hieronder een onderzoekje voor je. Het is maar één onderzoek, maar de essentie is duidelijk. Komt er op neer dat er 2 groepen waren, de ene groep trainde hypertrofie (3x10) gericht, de andere kracht (7x3) gericht. Resultaten van de studie waren dat er geen significante verschillen waren in toename spiermassa, alleen de groep die een kracht schema volgde maakten meer kracht progressie.

The Methodology
20 well-trained subjects (minimum of 1 year resistance training experience working out at least 3 days/week) were recruited to participate in the study. Subjects were randomly assigned to one of two groups: A hypertrophy group (HT) that performed a bodybuilding style routine or a strength group (ST) that performed a powerlifting-style routine. The HT protocol was a split routine where each muscle was worked once per week with 3 exercises per session, performing 3 sets of 10 reps and resting for 90 seconds. The ST protocol was a total body routine where each muscle was worked 3 times per week with 1 exercise per session, performing 7 sets of 3 reps. The volume load (sets x reps x load) was equated so each group essentially lifted about the same amount of total weight per week. Training was carried out over 8 weeks. All sets were performed to the point of momentary concentric muscular failure.

Strength was measured by 1RM in the squat and bench press. Muscle thickness of the biceps was measured with ultrasound. Testing was carried out pre- and post-study, and results were then compared between groups to assess differences in strength and hypertrophy.

The Results
3 of the subjects dropped out of the study before completion leaving 17 subjects for analysis (9 in the HT group, 8 in the ST group). Both groups significantly increased biceps muscle thickness by ~13% with no differences seen between groups. Both groups also significantly increased 1RM strength, but the ST group had greater increases in the bench press and showed a trend for greater increases in the squat.

http://www.lookgreatnaked.com/blog/...aining-which-builds-more-strength-and-muscle/

Wat misschien ook interessant voor je is: muscle fibers. Spieren zijn fast OF slow -twitch, en die dienen op verschillende manieren getraind te worden voor optimale resultaten. Slow-twitch train je beter met hoge reprange terwijl fast-twitch beter getraind wordt door lage reprange. Je kan een indicatie daarvan krijgen hoe het bij jou verdeeld is (verschilt pp) door per spiergroep 80% van je 1rm te pakken, en kijken hoeveel reps je kan. Ik meen dat de richtlijn rond de 8 reps lag: 8< reps is wss fast-twitch, 8>reps is wss slow-twitch.

Spiergroepen zijn meestal wel dominant naar een spiertype, dus als je geen zin hebt om bovenstaande te testen kan je ook gewoon kijken wat die spiergroep waarschijnlijk voor spiertype is.

Laatst bewerkt:
Hieronder een onderzoekje voor je. Het is maar één onderzoek, maar de essentie is duidelijk. Komt er op neer dat er 2 groepen waren, de ene groep trainde hypertrofie (3x10) gericht, de andere kracht (7x3) gericht. Resultaten van de studie waren dat er geen significante verschillen waren in toename spiermassa, alleen de groep die een kracht schema volgde maakten meer kracht progressie.

http://www.lookgreatnaked.com/blog/...aining-which-builds-more-strength-and-muscle/

Wat misschien ook interessant voor je is: muscle fibers. Spieren zijn fast OF slow -twitch, en die dienen op verschillende manieren getraind te worden voor optimale resultaten. Slow-twitch train je beter met hoge reprange terwijl fast-twitch beter getraind wordt door lage reprange. Je kan een indicatie daarvan krijgen hoe het bij jou verdeeld is (verschilt pp) door per spiergroep 80% van je 1rm te pakken, en kijken hoeveel reps je kan. Ik meen dat de richtlijn rond de 8 reps lag: 8< reps is wss fast-twitch, 8>reps is wss slow-twitch.

Spiergroepen zijn meestal wel dominant naar een spiertype, dus als je geen zin hebt om bovenstaande te testen kan je ook gewoon kijken wat die spiergroep waarschijnlijk voor spiertype is.

Karma underway Prins.

Training #53 Benen en schouders

Back squat:
2x5x60
8x82,5
8x85
8x85

Leg extension:
8x81,5
8x84
8x84

Rdl:
8x60
8x60
8x60

Shoulder press:
8x18
8x18
8x18

Lateral raise:
8x10
8x10
8x10

Face pulls:
8x40
8x45
8x45

Lekkere train weer man !

Thanks bro.

Vanmiddag borst en triceps op de planning, morgen rug en dan 2 dagen rust. Gisteren vergeten progressie pic te posten dus dan nu maar.

Dit is een jaar trainingsprogressie, van 98kg naar 71kg naar 79kg, niet slecht maar had wel beter gekund natuurlijk.

prog_zps6282f3bf.png

Bench press zal vanaf vandaag ook 5x5 worden. Over een tijdje een weekje deload en dan even testen welke spiergroepen fast en slow twitch zijn.

Lekker bezig hoor Dennis.. mooi doorbulken :lick:

mooie progressiepic dennis, goed getrend :)

Lekker bezig hoor Dennis.. mooi doorbulken :lick:

mooie progressiepic dennis, goed getrend :)

Thanks ladies.

Nog even training van gister.

Training #53 Borst en triceps

Bench press:
5*60
5*62.5
5*62.5
5*62.5
5*62.5

Incline db press:
5*20
5*22
5*22
5*20
5*20

Flyes:
4*8*12

CGBP:
5*50
5*52.5
5*55
5*55

Tricep extension:
8*22
8*22
8*20

Rope pulldown:
8*57
8*64
9*57
7*64

Zou vandaag eigenlijk een dag rust nemen maar denk toch dat ik zo maar even rug ga trainen.

Lief dagboek, vrijdag vergeten te loggen. Was backday en ging wel lekker.

Training #54 Rug biceps onderarmen

Deadlift:
2*5*60
5*117.5
5*117.5
5*117.5
5*117.5

Lat pully wide:
8*50
8*50
8*55
8*55

Lat pully small:
8*50
8*50
8*50

BOR:
8*50
8*40
8*45

Bicep barbell curl:
8*25
8*25
8*25
8*25

Nu even pwo erin en dadelijk borst en triceps knallen.

Gaat lekker hier zo te zien! :D

Ik zou je trouwens niet zo blindstaren op trainingsschema´s en methoden, zolang je je houdt aan de basisprincipes kan er niets fout gaan. Hier een leuk artikeltje voor je, dat je een onnodige zoektocht naar "het perfecte schema" bespaart ;) http://muscleandsportsscience.com/the-5-principles-of-skeletal-muscle-hypertrophy/

Thanks Alain.

Het is niet zo zeer dat ik echt opzoek ben naar het perfecte trainingsschema. Ik ben vooral bezig met bestuderen hoe mijn lichaam reageert op verschillende types.

Bedankt voor het artikel, zal het vanavond eens doorlezen!

Gister ook nog even wezen trainen, 5kg erbij op de bench sinds vorige borst training, wat ik echt veel vind. Helemaal top dus :D

Training #55 Borst en triceps

Bench press:
5*62.5
5*65
5*67.5
5*67.5
5*67.5

Incline db press:
5*22
5*22
5*22
5*20
5*20

Flyes:
8*12
8*12
8*10
8*10

Cgbp:
5*55
5*57.5
5*57.5
5*57.5
5*57.5

Tricep extension:
8*22
8*20
8*20

Rope pulldown:
8*57
8*64
10*57
9*64

Kracht gaat nog lekker vooruit, merk het ook wel in de spiegel. Alleen blijft gewicht steeds steken. Zal wel komen omdat ik mezelf in het weekend meestal verlies :(

Pwo en vitamines erin en dan dadelijk even knallen. Benen of rug, zie ik zo wel.

Edit: Ohja vergeten te zeggen, vanavond daaaaanncccceeee les ;d

Ging je morgen ook mee BBQ-en Dennis? :D

Hi, ben ik weer.

Training #56 Rug biceps

Deadlift:
5*120
5*120
5*120
5*120
5*100

Lat pully wide:
8*50
8*55
8*50
8*50

Lat pully small:
3*8*50

BOR:
3*8*40

Nog wat bicep werk gedaan.

Training #57 Borst triceps

Bench press:
5*70
5*70
5*70
6*60

Incline db press:
7*22
6*24
5*24
3*24
7*22

Cgbp:
4*60
5*55
5*55
5*55
5*57.5

Flyes:
12*12
10*12
8*14
8*14

Pec deck fly:
11*36
8*43
8*36
11*36

Tricep extension:
10*20
8*22
7*22
8*22

Rope pulldown:
4*8*57
Nog wat dropsets voor le pump.

Voeding op vrijdag en zaterdag na prima. Eind deze week is het even 3-5 maanden geen feestjes, alcohol (deed ik al amper, maar dan nog) en zeker even geen drugs meer. De laatste tijd teveel een van de drie gehad waar mijn trainingen, fysiek en school onder hebben geleden. Dus komende tijd even in quarantaine met alleen de gym, eten en mijn log.

Morgen is het legday!

Met sportieve groet,

Dennis.

I'm not proud

drugs are bad, mkay

dont do drugs

Goede krachtgains Dennisopjubeeld!!!

Terug
Naar boven