MuscleMeat

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Week 11
LB1

Squat 113kg 3x3
RDL 68kg 3x8
BB calf raise 100kg 2x11
Hanging leg raise 1x12 1x9

Goeie training, veel kracht en energie. Mocht dit deze week zo blijven voeg ik nog een backoff setje toe aan squats.
Je hebt me ingehaald met RDLs:( .

113kg is een mooi nummer om te squatten!
 
Je hebt me ingehaald met RDLs:( .

113kg is een mooi nummer om te squatten!
Je kan een zielig gezichtje doen of het zien als een mooie uitdaging. Knallen!

Hoe lang ben je bezig met zo'n LB training?
Vind 1 oefening per spiergroep best weinig maar dat is misschien omdat je meer op kracht zit?
 
Je kan een zielig gezichtje doen of het zien als een mooie uitdaging. Knallen!
Haha ja, maar hij haalt me alleen in omdat ik een blessure gehad heb dus 4 weken geen rdl kon doen🤫

Net heb ik hem stiekem al weer ingehaald met 67,5kg voor 12, alsnog minder als vorige maand:(
 
Je kan een zielig gezichtje doen of het zien als een mooie uitdaging. Knallen!

Hoe lang ben je bezig met zo'n LB training?
Vind 1 oefening per spiergroep best weinig maar dat is misschien omdat je meer op kracht zit?
Deze LB doe ik in een uurtje, voor squats neem ik 5-8 minuten pauze tussen de sets. Het is idd weinig, ben de cut begonnen met meer oefeningen maar herstel begon te haperen. Omdat kracht mijn voornaamste doel is heb ik ervoor gekozen de intensiteit op de compounds hoog te houden en minder accessory/isolatie werk te doen. Daarbij moet ik zeggen dat (voor mij) zwaar squatten, benchen en rackpull mij al aardig uitput en de rest sowieso met pussyweights gaat.
 
Je hebt me ingehaald met RDLs:( .

113kg is een mooi nummer om te squatten!
Denk niet voor lang hoor:bang:

113-nummer brengt het nieuws dat er veel goede veranderingen in je leven gaan plaatsvinden. Via dit nummer verzekeren de engelen je van hun liefde, steun en zorg voor jou. De engelen hebben een hoge dunk van je en willen dat je hun mening over jou deelt. :roflol:

Gauw door naar 114:devil:
 
113-nummer brengt het nieuws dat er veel goede veranderingen in je leven gaan plaatsvinden. Via dit nummer verzekeren de engelen je van hun liefde, steun en zorg voor jou. De engelen hebben een hoge dunk van je en willen dat je hun mening over jou deelt.
113 is het nummer voor memsen met gedachtes over zelfdoding... en dan over engelen beginnen... :thinking:

"Ben je okay?"
 
Week 11
UB1

Bench 85kg 4x3 1x5
Pendlay 73kg 3x8
Seated db press 12,5kg 2x9 (no back supp)
Pull-up 2x7
Single arm bb curl 1x3 kaput
Abs rollout 3x7 (two sec paused)

Wow voelde me Tony Montana vandaag :schoot:geen idee waar het vandaan komt, maar lekker gevoel iig.
Bench slow reps, minuutje rust tussen sets. Hoppa twee reps bonus:cool:
Roeien beetje grinden op het laatst, maar wel mooie explosieve reps.
Press was ook doorbijten en op de pullups het laatste beetje eruit geknepen. Repje minder maar goede vorm en volledige rom
Tweede setje bb curls zat er niet meer in.
Laatste wegingen zaten rond 70,6kg einde cut komt in zicht:o
 
Week 11
LB2

Frontsquat 57,5kg 4x4
Rackpull ramp up to 135kg 1x6
BB calf raise 85kg 2x18 (auw-auw-auw)
Hanging leg raise 2x11

Frontsquat voelt steeds vertrouwder, gebruik geen straps meer voor frontrack. Drie vingers onder de bar, wijs- en middelvinger op het eerste kootje..begint ergens op te lijken.
Rackpull wordt zwaar, zal niet heel veel meer in zitten. Waarschijnlijk komt hiervoor sumo deadlift in de plaats. Rackpull heb ik wel uitgemolken en wil toch nog eens de deadlift gaan proberen. Zag laatst een sumo deadlift filmpje van Ano_281122 (voor zover ik kan beoordelen technisch 100% correct, zag er iig erg goed uit) en dat inspireerde me enorm om deze oefening te gaan doen. Ik ben van plan om echt bij nul (naja 60kg ofzo) te beginnen ermee.
Leg raises gaan echt goed nu, vind het wel een machtige oefening voor de abs. Kan ze er helemaal kapot op trekken, beetje cheaten op de laatste rep gaat prima.
Omdat ik nog wel wat energie over had heb ik de training afgesloten met wat bazooka squats+press, overhead squats (beide lege bar) en suitcase carries met 30kg.
Topweek tot nu toe, niet verwacht. Ben overdag actiever, eet minder kcal maar voel me toch energieker en sterker dan een paar weekjes geleden. Happy happy:D
 
Week 11
LB2

Frontsquat 57,5kg 4x4
Rackpull ramp up to 135kg 1x6
BB calf raise 85kg 2x18 (auw-auw-auw)
Hanging leg raise 2x11

Frontsquat voelt steeds vertrouwder, gebruik geen straps meer voor frontrack. Drie vingers onder de bar, wijs- en middelvinger op het eerste kootje..begint ergens op te lijken.
Rackpull wordt zwaar, zal niet heel veel meer in zitten. Waarschijnlijk komt hiervoor sumo deadlift in de plaats. Rackpull heb ik wel uitgemolken en wil toch nog eens de deadlift gaan proberen. Zag laatst een sumo deadlift filmpje van Ano_281122 (voor zover ik kan beoordelen technisch 100% correct, zag er iig erg goed uit) en dat inspireerde me enorm om deze oefening te gaan doen. Ik ben van plan om echt bij nul (naja 60kg ofzo) te beginnen ermee.
Leg raises gaan echt goed nu, vind het wel een machtige oefening voor de abs. Kan ze er helemaal kapot op trekken, beetje cheaten op de laatste rep gaat prima.
Omdat ik nog wel wat energie over had heb ik de training afgesloten met wat bazooka squats+press, overhead squats (beide lege bar) en suitcase carries met 30kg.
Topweek tot nu toe, niet verwacht. Ben overdag actiever, eet minder kcal maar voel me toch energieker en sterker dan een paar weekjes geleden. Happy happy:D
Ja weet toch wel dat sumo deadlifts niet tellen?
Goed bezig met de frontsquats:)
 
Leuk dat dat filmpje je inspireert om die beweging te gaan oefenen, vind ik echt leuk om te horen :D
Ik vind hem zelf echt leuk om te doen, vooral nu m'n benen niet iedere keer meer bloeden. Lekkere oefening die toch wel aardig anders voelt dan conventioneel deadliften, vind hem persoonlijk ook makkelijker uit te voeren en vriendelijker op je onderrug.
 
Leuk dat dat filmpje je inspireert om die beweging te gaan oefenen, vind ik echt leuk om te horen :D
Ik vind hem zelf echt leuk om te doen, vooral nu m'n benen niet iedere keer meer bloeden. Lekkere oefening die toch wel aardig anders voelt dan conventioneel deadliften, vind hem persoonlijk ook makkelijker uit te voeren en vriendelijker op je onderrug.
Ere wie ere toekomt:rolleyes:
Dat is ook precies de reden dat ik voor sumo ga. Ik hoop ooit weer conventioneel te kunnen deadliften, maar ik ga deze keer wat slimmer zijn.
 
Dat is ook precies de reden dat ik voor sumo ga. Ik hoop ooit weer conventioneel te kunnen deadliften, maar ik ga deze keer wat slimmer zijn.
Ik had ook altijd best een mening over sumo-DL. Maar ik weet niet meer of het echt "cheaten" is.
Ik kan 1x180kg conventioneel. Had laatst 165kg sumo 1x gedaan en voelde ook wel prima, was wel aardig aanpoten.

Die lift is vooral anders.
Waar je met conventioneel je erectors gruwelijk aanpakt en bepaalde delen van de beweging zwaarder zijn (lock-out bijvoorbeeld)
Viel het mij op dat je bij Sumo vooral enorm veel kracht nodig hebt voor de eerste centimeter en dan gaat het vaak wel.
Ook merk je dat je quads en vooral je adductors (liezen) veel meer werk verrichten bij de Sumo. Sumo geeft mij ook véél minder spierpijn in m'n traps/erectors de dagen er na.

Mijn gevoel na een tijdje beide gedaan te hebben is dat ze echt anders zijn, ik heb niet het gevoel dat ik Sumo per se sterker ben, hij verplaatst gewoon een deel van de lading naar andere spieren.
Maar als je daarna naar de positie gaat kijken. In een goeie sumo stand kun je mooi je rug neutraal trekken en doordat je torso dan al redelijk rechtop staat heb je gewoon veel minder risico op verplaatsingen in je onderrug dus minder kans op onderrug klachten. Voor iemand met een gevoelige onderrug zou ik gewoon, als je wilt deadliften, lekker voor Sumo gaan en dat conventioneel deadliften gewoon laten voor wat het is. Die Sumo kun je ook echt wel hele mooie gewichten mee tillen.

Ben eigenlijk wel een voorstander van sumo geworden
 
Ik had ook altijd best een mening over sumo-DL. Maar ik weet niet meer of het echt "cheaten" is.
Ik kan 1x180kg conventioneel. Had laatst 165kg sumo 1x gedaan en voelde ook wel prima, was wel aardig aanpoten.

Die lift is vooral anders.
Waar je met conventioneel je erectors gruwelijk aanpakt en bepaalde delen van de beweging zwaarder zijn (lock-out bijvoorbeeld)
Viel het mij op dat je bij Sumo vooral enorm veel kracht nodig hebt voor de eerste centimeter en dan gaat het vaak wel.
Ook merk je dat je quads en vooral je adductors (liezen) veel meer werk verrichten bij de Sumo. Sumo geeft mij ook véél minder spierpijn in m'n traps/erectors de dagen er na.

Mijn gevoel na een tijdje beide gedaan te hebben is dat ze echt anders zijn, ik heb niet het gevoel dat ik Sumo per se sterker ben, hij verplaatst gewoon een deel van de lading naar andere spieren.
Maar als je daarna naar de positie gaat kijken. In een goeie sumo stand kun je mooi je rug neutraal trekken en doordat je torso dan al redelijk rechtop staat heb je gewoon veel minder risico op verplaatsingen in je onderrug dus minder kans op onderrug klachten. Voor iemand met een gevoelige onderrug zou ik gewoon, als je wilt deadliften, lekker voor Sumo gaan en dat conventioneel deadliften gewoon laten voor wat het is. Die Sumo kun je ook echt wel hele mooie gewichten mee tillen.

Ben eigenlijk wel een voorstander van sumo geworden
Propaganda alert⚠️🚫⚠️🚫⚠️⚠️⚠️🚫🚫⚠️⚠️


Sumo is wel meer lowerbody, als conventional mij niet lukt ga ik ook voor sumo maar ja.. Convetional is mooier:D.
 
Back
Naar boven