XXL Nutrition

Verkapt ik ben bodybuilder topic

Gefeliciteerd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.262
24-05-20 pivot 1.1

High bar squat w/belt
150 x 8 @7
155 x 8 @8

600 tempo High bar squat w/belt
150 x 3 @9
140 x 4 @9

Feet up bench press
100 x 8 @7.5
102.5 x 8 @8.5

600 tempo Feet up bench press
95 x 4 @9
90 x 4 @9

2x circuitje van Pullups, paused band face pulls en ab wheel

Heb het blok gelaten voor wat het is en ben gestart met de pivot. Donderdag en vrijdag de hele dag in de achtertuin bezig geweest met het plaatsen van de schutting en overkapping in de achtertuin. Zaterdag nog de puntjes op de i gezet en tuin verder opgeruimd. Zat er nog aan te denken om zaterdagavond te trainen maar het leek mij beter om een goede nachtrust te pakken en zondag de start te maken met de pivot. De beoogde laatste 2 trainingen van het blok heb ik dus niet gedaan.
Besloot eigenlijk pas toen ik ging trainen dat ik de pivot ging starten dus heb er nog niet echt over nagedacht en heb even wat afgekeken van eigenwereld zijn pivot.

Lichaamsgewicht vanochtend was 85.4kg

Bedankt :D

• #2.263
26-5-20 pivot 1.2

Slingshot bench press
135 x 5 @7
140 x 5 @8
145 x 5 @9

600 tempo bench press

105 x 4 @9
100 x 4 @9
95 x 4 @9

Sumo deadlift
190 x 5 @7.5
200 x 6 @9

Pull up

bw x 11 @9

Chin up

bw x 10 @9

3 sets band face pull en 1 set band y raise tot failure

Lichaamsgewicht zit weer prima, gister 86,2 en vandaag 86,3. Mijn vriendin en ik verwachten een kindje 👶 en hebben gister gehoord dat het een jongen word :D dus s'avonds even bij mijn ouders en schoonouders geweest om het geslacht bekend te maken. We zijn nu dus op de helft :D training van gister zal even doorschuiven deze week. Vanavond schutting plaatsen en morgen overkappingplaatsen in de tuin. Ben benieuwd welk effect de kleine gaat hebben op het dagelijks leven en trainen. Kijk er erg naar uit om vader te worden. Komt mooi uit dat ik het aantal trainingsuren al sterk heb terug geschroeft in de afgelopen jaren. Zou het wel leuk vinden als het een beetje een sportief mannetje word :D

Zolang je een homegym hebt zit je goed! Gefeliciteerd!

• #2.265
28-05-20 pivot 1.3

Hattfield squat
130 x 10 @7
135 x 10 @7.5
140 x 10 @8
145 x 10 @8.5

Close grip bench press
100 x 8 @7.5
105 x 8 @8.5
107.5 x 8 @9.5

Pull ups
bw x 9,8,7

paired met

Ab wheel
bw x 6,6,6

paired met

Band face pull
mini x 25,25,25

Ik zat te bedenken wat zou ik eens kunnen doen qua squat dat niet heel erg lijkt op wat ik normaal al doe. Wou eerst een split squat doen, maar had ik toch geen zin in. Had die hattfiels squats eens gezien en leek nu wel een goed moment om die eens uit te proberen. Oftewel een SSB squat met hand support. Zeer lastig om goed de RPE te schatten, gezien het een beetje voelt als een cheat squat omdat je je armen kunt gebruiken. Denk dat als ik deze nog een keer doe dat het een goed idee is om een amrap te doen.

Heb de atx wall pulley en atx belt squat belt besteld bij fitness seller, dus zodra die binnen is wil ik belt squats gaan doen. Biedt ook mooi wat extra opties voor curls, extension, face pulls etc. (zeker ook leuk voor wanneer de bulk weer start)

Zolang je een homegym hebt zit je goed! Gefeliciteerd!

Thanks! inderdaad dat zal wel flink meehelpen om gewoon normaal door te kunnen trainen. Ik heb mijn dagelijkse training en eet routine al iets aangepast op de komst van de kleine. Normaal starte ik mijn training tussen half 5 en half 6 afhankelijk van hoelaat ik klaar was met werken. Dan was het na werk gelijk trainen en dan eten. Voor de training nam ik dan vaak een whey shake. Nu heb ik de training verplaatst naar later in de avond. Dus ik begin ergens tussen 19 en 20. Zo kan ik gewoon optijd koken en avondeten en straks voor de kleine zorgen. Na de training eet ik nu meestal een banaan en een bak kwark.

Ik was ook aan het overwegen die Hatfield squat eens te proberen. Maar ik weet niet goed hoe ik het kan doen omdat je eigenlijk 4 j-hooks nodig hebt en ik heb er maar 2.

• #2.267
Ik was ook aan het overwegen die Hatfield squat eens te proberen. Maar ik weet niet goed hoe ik het kan doen omdat je eigenlijk 4 j-hooks nodig hebt en ik heb er maar 2.

Ik heb ze buiten het rack gedaan, en dan mijn gewone halter op de spotters gelegd in het rack.
Je kunt ook gewoon je rack vast pakken als steun, al denk ik dat een halter fijner is.

Ik heb ze buiten het rack gedaan, en dan mijn gewone halter op de spotters gelegd in het rack.
Je kunt ook gewoon je rack vast pakken als steun, al denk ik dat een halter fijner is.
Ik heb het geprobeerd met het vasthouden van het rack en dat is toch niet echt handig.
Ik heb een half-rack. Mijn spotters gaan te hoog staan om goed te kunnen squatten als ik de barbell er op leg om vast te nemen.

• #2.269
Ik heb het geprobeerd met het vasthouden van het rack en dat is toch niet echt handig.
Ik heb een half-rack. Mijn spotters gaan te hoog staan om goed te kunnen squatten als ik de barbell er op leg om vast te nemen.

Kun je niet verder uitlopen, zodat je achter je spotters staat. De bar met uitlopen mee rollen naar achteren. Al lijkt me dat ook niet echt ideaal.

Kun je niet verder uitlopen, zodat je achter je spotters staat. De bar met uitlopen mee rollen naar achteren. Al lijkt me dat ook niet echt ideaal.
Met de lichte gewichten die ik nu squat zou dat nog een mogelijkheid zijn. Maar als ik weer op volle kracht kan squatten lijkt me dat toch riskant. Ik heb normaal een zeer korte walkout, dus ik ben dat zeker niet gewoon.

28-05-20 pivot 1.3

Hattfield squat
130 x 10 @7
135 x 10 @7.5
140 x 10 @8
145 x 10 @8.5

Close grip bench press
100 x 8 @7.5
105 x 8 @8.5
107.5 x 8 @9.5

Pull ups
bw x 9,8,7

paired met

Ab wheel
bw x 6,6,6

paired met

Band face pull
mini x 25,25,25

Ik zat te bedenken wat zou ik eens kunnen doen qua squat dat niet heel erg lijkt op wat ik normaal al doe. Wou eerst een split squat doen, maar had ik toch geen zin in. Had die hattfiels squats eens gezien en leek nu wel een goed moment om die eens uit te proberen. Oftewel een SSB squat met hand support. Zeer lastig om goed de RPE te schatten, gezien het een beetje voelt als een cheat squat omdat je je armen kunt gebruiken. Denk dat als ik deze nog een keer doe dat het een goed idee is om een amrap te doen.

Heb de atx wall pulley en atx belt squat belt besteld bij fitness seller, dus zodra die binnen is wil ik belt squats gaan doen. Biedt ook mooi wat extra opties voor curls, extension, face pulls etc. (zeker ook leuk voor wanneer de bulk weer start)

Thanks! inderdaad dat zal wel flink meehelpen om gewoon normaal door te kunnen trainen. Ik heb mijn dagelijkse training en eet routine al iets aangepast op de komst van de kleine. Normaal starte ik mijn training tussen half 5 en half 6 afhankelijk van hoelaat ik klaar was met werken. Dan was het na werk gelijk trainen en dan eten. Voor de training nam ik dan vaak een whey shake. Nu heb ik de training verplaatst naar later in de avond. Dus ik begin ergens tussen 19 en 20. Zo kan ik gewoon optijd koken en avondeten en straks voor de kleine zorgen. Na de training eet ik nu meestal een banaan en een bak kwark.

Dat is alvast verstandig idd. Ik heb er 1 van 2 en 1 van 4 nu. Het kwam soms voor dat ik 00:30u pas de homegym inging.

Als je vrouw borstvoeding gaat geven is de eerste periode helemaal heftig. Fles vaak iets minder omdat jij meer kan helpen. Trainen hangt vooral af van in hoeverre je vrouw het trekt. Anders moet je wachten tot beide op bed liggen.

• #2.272
30-05-20 pivot 2.1

High bar squat w/belt
150 x 8 @7.5
160 x 8 @9

600 tempo high bar squat w/belt
140 x 4 @9

Feet up bench press
100 x 8 @7.5
105 x 8 @8.5

600 tempo feet up bench
100 x 4 @9

Hammer grip chin up
Bw x 10, 10

Paired met

Ab wheel
Bw x 7,7

Zat voor de training met die 8x150 high bar squat in mijn hoofd, dus die zou en moest ik doen. Ging best aardig. Zeker gezien lichaamsgewicht van 85.5kg. Nu een midweekje weg in eigen land. Daarna even kijken of ik nog een week een pivot doe of gewoon weer een nieuw block start.

Dat is alvast verstandig idd. Ik heb er 1 van 2 en 1 van 4 nu. Het kwam soms voor dat ik 00:30u pas de homegym inging.

Als je vrouw borstvoeding gaat geven is de eerste periode helemaal heftig. Fles vaak iets minder omdat jij meer kan helpen. Trainen hangt vooral af van in hoeverre je vrouw het trekt. Anders moet je wachten tot beide op bed liggen.

Jeetje 0:30, ben je dan niet helemaal verrot de volgende dag?

We gaan voor flesvoeding.

• #2.273
07-06-20 dup 1.1

Squat w/belt
170 x 3 @7
177.5 x 3 @8
185 x 3 @9
165 x 5 @7

Paused bench press
120 x 3 @7
125 x 3 @8
130 x 3 @9
115 x 5 @8
110 x 5 @7

Sumo deadlift w/belt
210 x 3 @7
215 x 3 @8
220 x 3 @9

Hammer grip pullups
bw x 12

Tijd voor een nieuw block. Afgelopen week kwam ik met het idee om de dagen wat meer te scheiden van elkaar, dag 1 de comp lifts opwerken tot een zware topset gevolgd door aantal easy backoff sets. Dag 2 voor elke comp lift een accessoire oefening, sets op ergens tussen de 70 en 80%. Dag 3 wat meer bb achtig wat betreft oefeningen en hoger in reps. Dus een block geinspireerd op DUP en een gepolariseerde aanpak. Dit block zal ook de afsluiting van mijn cut zijn, dus waarschijnlijk cut ik nog 6 weken door.

• #2.274
09-06-20 dup 1.2

Paused squat w/belt
130 x 6 @5
130 x 6 @6
130 x 6 @6
130 x 6 @7

Bench press
95 x 8 @6
95 x 8 @6.5
95 x 8 @7
95 x 8 @8

Paused sumo deadlift w/belt
150 x 5 @5
150 x 5 @6
150 x 5 @6

Gister mijn ATX wall pulley binnen gekregen, vanaf 4 uur bezig geweest met in elkaar zetten en tegen de muur te bevestigen. Past mooi in mijn homegym, door de geringe hoogte van 2 meter. Moet nog wel even wat handvatten en triceps touw bestellen, die waren niet meer voorradig bij fitness seller. Zo heb ik mooi ook wat meer/snelle opties voor tijdens de bulk. Heb er ook een belt squat belt bij besteld en gister even geprobeerd. Ging niet echt lekker omdat de kabel je na voren trekt, dus moet nog even een extra kabel en catrol kopen zodat ik belt squats kan doen waarbij de kabel direct onder je bevestigd is.

Omdat ik zo lang bezig was en ook flink heb lopen zagen om het platform te verlengen waarop de pulley is komen te staan redelijk conservatieve gewichten gekozen en het volume beperkt gehouden.

Pictures? :)

• #2.276
11-06-20 dup 1.3

Close grip bench press
100 x 8 @7
105 x 8 @8
110 x 8 @9

Belt squat
20 x 12
30 x 12
40 x 12

Seated military press
40 x 8 @6
45 x 8 @7
50 x 8 @8
55 x 8 @9

Glute ham raise
bw x 10,10

paired met

Hammer grip pull up
bw x 11,11

Toch nog even een poging gedaan om te beltsquaten, alleen vanaf 40 kilo word ik gewoon te veel voorover getrokken richting de pulley. Dan is het meer een kwestie van balanceren dan goede reps maken. Moet wel zeggen dat ik het al flink in mijn quads voelde terwijl de rpe nog vrij laag was, dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn eenmaal ik verlenging maak en ik kan belt squaten met de cable direct onder mij.

Afgelopen weekend een weekend weg geweest, waardoor ik gister niet heb kunnen trainen. Dat wordt deze week ma-wo-vrij trainen. Nu de 2 weken vakantie weer achter de rug zijn, is het zaak om snel weer in de normale flow te komen. Cutten staat nu al een 2 weken stil, dus zaak om dat weer opgang te krijgen.

Ik zal van de week even kijken of ik wat foto's kan maken en hier plaatsen.

• #2.277
11-06-20

Squat w/belt

172.5 x 3 @7
180 x 3 @8
187.5 x 3 @9
167.5 x 5 @7.5

Paused bench press
122.5 x 3 @7
127.5 x 3 @8
132.5 x 3 @9
117.5 x 5 @7.5
112.5 x 5 @7

Glute ham raise
bw x 12,12

paired met

Hammer grip pull up
bw x 12,11

Ga toch mijn dagen toch weer iets anders indelen, merk dat ik weinig zin en energie heb om na zware squats en bench ook sumo's te doen. Qua tijd is het ook niet heel efficiënt omdat het opwarmen al meer tijd in beslag neemt en ik dan na mate de training duurt meer treuzel.

Ga toch mijn dagen toch weer iets anders indelen, merk dat ik weinig zin en energie heb om na zware squats en bench ook sumo's te doen. Qua tijd is het ook niet heel efficiënt omdat het opwarmen al meer tijd in beslag neemt en ik dan na mate de training duurt meer treuzel.
Dat heb ik ook. Dan duren trainingen echt onnodig lang. WU voor DL duurt meestal langer dan bij andere lifts en als je dan al wat vermoeid bent nemen ze nog meer tijd in beslag.
Tijdens mijn volgende development block ga ik weer naar een UB-LB split gaan. Qua efficiëntie werk dat volgens mij het best in een home-gym. Dan moet je niet zo vaak alles weer opnieuw opstellen of aan de kant schuiven, wat meer tijd in beslag neemt dan je initieel zou gedacht hebben. ...is toch mijn ervaring.

• #2.279
17-06-20

Sumo deadlift w/belt

212.5 x 3 @7
217.5 x 3 @8
222.5 x 3 @9
180 x 5 @6

Paused sumo deadlift w/belt

160 x 5 @6
160 x 5 @7
160 x 5 @8

Bench press

97.5 x 8 @6
97.5 x 8 @6.5
97.5 x 8 @7
97.5 x 8 @7

Unilateral pulldown

20 x 8,8,8,8

Face pull
10 x 20,20,20

Behoorlijk stroeve training, sumo techniek voelt niet helemaal zoals het in de vorige training cyclus ging. Ik lift altijd boven de 140kg met straps. Dacht nu eens de opwarm single met 180 en 200 zonder te doen, dat leverde behoorlijk geiriteerde en pijnlijke handen en vingers op. Laatste set paused sumo zonder belt gedaan, en dat voelde een stuk beter gek genoeg. Ik had overal weinig energie en drive deze training, maar snel vergeten en verder gaan.

Dat heb ik ook. Dan duren trainingen echt onnodig lang. WU voor DL duurt meestal langer dan bij andere lifts en als je dan al wat vermoeid bent nemen ze nog meer tijd in beslag.
Tijdens mijn volgende development block ga ik weer naar een UB-LB split gaan. Qua efficiëntie werk dat volgens mij het best in een home-gym. Dan moet je niet zo vaak alles weer opnieuw opstellen of aan de kant schuiven, wat meer tijd in beslag neemt dan je initieel zou gedacht hebben. ...is toch mijn ervaring.

Ja klopt, zeker als je dan een sq/be/dl training hebt duurt het al sowieso langer door het opwarmen van de lifts. Tot 4 jaar terug maakte ik vaak genoeg trainingen van 2 a 3 uur per keer, nu is mij dat het niet meer waard.

• #2.280
19-06-20

Paused squat w/belt

135 x 5 @6
135 x 5 @6.5
135 x 5 @7
135 x 5 @7

Pinn bench press
135 x 1 @8
120 x 5 @8.5
115 x 5 @8

Seated military press

57.5 x 10 @10
50 x 11 @10

One arm cable curl

0 x 12,12 (alleen de gewichtslee)

Rope pushdown

10 x 12,12

Training voelde een stuk beter aan dan de vorige. Mentaal is het best fijn om ook een training te hebben waarbij het meer om techniek en pompen draait.

21-06-20

Squat w/belt

195 x 1 @8
170 x 5 @8
160 x 5 @7

Paused bench press

125 x 3 @7
130 x 3 @8
135 x 3 @9
120 x 5 @8

Close grip bench press

100 x 8 @7
102.5 x 8 @8
105 x 8 @9.5

Superset met

Pull up

bw x 8,8,8

Zaterdags wakker geworden met een beetje een stijve nek/trap aan de rechterkant. Verder niet echt last van gehad door de dag heen. Gister leek ik er in eerste instantie ook niet echt last van te hebben, tot bij het squaten op de eerste werkset. Vanaf daar werd het best pijnlijk en kon ik bij het benchen ook niet lekker mijn setup uitvoeren zonder pijn. Uit voorzorg maar iets minder volume gedaan dan gepland stond. Na de training was het behoorlijk pijnlijk en stijf. Paar keer midelgan er op gesmeerd, aspirine genomen en een warm bad, wat wel voor verlichting zorgde. Vandaag gelukkig al een stuk minder last van.

Cutten gaat deze week ook aardig traag, vanochtend woog ik 85kg. Niet zo gek omdat ik geen kcals tel en waarschijnlijk in een zeer klein tekort zit en op sommige dagen op of net iets boven onderhoud. Voor nu vind ik dit prima, als ik nog 1 a 2kg kan zakken zou dat mooi zijn, daarna weer rustig wat bulken.

Terug
Naar boven