- Waardering
- 1.728
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 81kg
- Vetpercentage
- 9%
Goede gains ckr en ik snap dat je dan ook niet wilt veranderen je gaint immers nog. Ik zal je zo uitleggen. Disclaimer: beschouw het iig niet als een persoonlijke aanval / kijk mijn gains zijn beter post. Stiekem ben ik gwn heel jaloers op je squat.
Ik beschouw het niet als een persoonlijke aanval
zie onder voor meer context.Gaat goed hier! Ik ben er ook op de DRC, zien we elkaar dan![]()
Thanks, welke klasse doe je mee?
Wat ik wou zeggen is dat ik met texas method meer gains heb gemaakt dan ik denk ik zou kunnen maken op rts
Mijn 5RM stats (http://weightxreps.net/journal/leopoldus/):
5 feb 2015-nu: Squat 140->162.5
31 dec-nu: Bench 107.5->125
6mrt-nu: Deadlift 192.5->207.5
Dead en squat pas vanaf moment dat ik niet meer 5kg per week kon bijzetten maar 2.5kg.
Achtergrond van mij: toen ik 15 was eerste abonnement sportschool: bodybuilden tot mn 17e toen ook wat strongman erbij tot mn 19e. Max stats waren 200 deadlift 120 banken en squatten deed ik altijd half 160 ofzo XD. Toen ben ik gekapt en tot mn 26e aan toe soms wat maanden per jaar getraind. Nu weer sinds juli aan het trainen bodybuilding style (geen deadlifts/en half squats). En sinds november oid echt PL style.
Misschien kan jij ook wel meer gainen met texas maar goed dit is mijn progressie erop weet niet precies jou achtergrond je zegt 5/6 jaar te trainen, heb ik ook ongv gedaan weliswaar niet aan 1 stuk door.. Bodybuilding telt niet echt vind ik![]()
De hoofdreden dat ik dus niet van RTS afstap is dus dat je nooit van een werkend schema moet afstappen in mijn ogen.
(Wellicht dat ik na de meet wel even een maandje anders ga trainen, maar dat is dan puur voor afwisseling)
Je moet ook de context niet uit het oog verliezen. Ja je hebt meer kilo's netto gegaind.
Maar kijk ook even op welk niveau je nu zit en waar je ooit zat. Kijk naar spiergeheugen. Je hebt al is op dit niveau gezeten.
Als je dan na jaren weer gaat trainen zul je veel sneller je oude niveau bereiken dan iemand die geheel ongetraind is.
En ik vind wel dat bodybuilding meetelt, je wordt ook met bb trainingen sterker.
Heb zelf ook een aantal jaar bb gericht getraind alvorens ik meer kracht georiënteerd ben gaan trainen.
Daarbij is het ook goed te vermelden, dat ik amper nog aankom in bw.
Er is misschien iets van 3 a 4 kilo bijgekomen in de afgelopen 7 maanden.
En ik mag in mijn handjes wrijven als dat al 1 kilo aan spiermassa is.
Kijk bijvoorbeeld naar mijn bench, ik heb er jaren (3 jaar ongeveer schat ik) overgedaan om van 100 naar 120/125 te komen.
Bench heeft aantal keer gewoon hard stil gestaan, ook toen ik rond de 125 zat. Nu heb ik in 7 maanden 12.5 op paused bench geplakt.
Als je mijn verleden ziet is dat gewoon harde progressie. Mijn bench is het intermediate stadium dus al zeker voorbij.
Als je kijkt naar het volume wat je draait met de texas method, kom je denk ik nog niet eens aan de helft van wat ik nu draai.
Deadlift volume van texas method is al helemaal bedroevend.
In de weken dat ik 2x deadlift zal mijn volume minimaal 3 a 4 keer zo hoog liggen.
Hoe langer je traint hoe meer volume je moet draaien (op de lange termijn) om sterker te worden.
De squat zal de enige lift zijn die qua volume in de buurt komt van wat ik nu doe + de frequentie.
Wellicht dat ik met de squat volgens een texas method nog redelijk kan gainen.
Daarnaast heb ik nog wel meer redenen waarom RTS voor mij de beste manier van trainen is:
- geen vaste repsxsets (wat voor mij nooit echt helemaal heeft gewerkt in de zin dat ik vaak meer kan, sneller progressie maak, of soms juist een minder dag heb).
- Kan progressie maken op het tempo die ik wil en kan (hoef me niet te houden aan repsxsets).
- Autoregulatie van volume (wat tot nu toe echt super werkt).
- RTS is gewoon een slimme manier van trainen (als je het goed toepast en monitort) die je goed kan bijsturen waar nodig.
- De cycles kun je in het oneindige door laten gaan.
- Er is genoeg variatie in oefeningen om het leuk te houden.
- Ik kan FB en UB/LB cycles afwisselen (heb nu templates voor beide die goed werken).
Is al een aardige lap tekst geworden, mocht iemand anders hier nog een andere visie over hebben laat maar horen.

heb de afgelopen 2 weken redelijk rustig aangedaan met eten.