Fitness Seller

Verkapt ik ben bodybuilder topic

Je moet hem uitprinten, ondertekenen (en invullen, kan ook op de computer) en weer inscannen en mailen. Staat als het goed is op die brief zelf, denk ik, ik stuurde hem in ieder geval naar pieter@drc-groep.nl en cc naar henk keizer voor de zekerheid.

Lol, wat een onduidelijkheid. Bedankt voor de info!

Het gaat nog steeds lekker hier zo te zien! Ik ben benieuwd wat voor resultaten je neer gaat zetten op de DRC-Cup.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ook nog geen pasje of niks, maak je niet druk :) Je kunt eventueel even naar Henk Keizer bellen om te vragen of je wel staat ingeschreven. Vergeet niet de Verklaring Kostenverdeling Dopinggerelateerde Overtredingen 2015 (jeuj wat een woord) te ondertekenen en op te sturen:
[Link niet meer beschikbaar]
Onderaan staat een link, heb ff niet gekeken of het bij drc staat aangegeven.

Ik doe denk ik al sinds eind april geen overhead press meer, voegt niks toe in de laatste weken naar de wedstrijd toe. Niet dat ik echt een hele betrouwbare bron ben, ik heb pas 1 wedstrijd gedaan.

Zal dat formulier voor de zekerheid even invullen.

Hoezo zou een overhead press niks toevoegen in de laatste weken?
Overigens was de reden dat ik alleen een overhead press heb gedaan om zeker te zijn dat mijn biceps volledig is hersteld voor de meet.
Met overhead press had ik er namelijk geen last van, met benchen wel.

Formulier al ingevuld op hun website?

---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 21:43 ----------

Waar moet je die dan weer na toe sturen dan? Heb nu een ledenpas + contributie betaald en bij de npb aangemeld...

Formulier op de npb website had ik als eerste ingevuld om in te schrijven.

Lol, wat een onduidelijkheid. Bedankt voor de info!

+1

Het gaat nog steeds lekker hier zo te zien! Ik ben benieuwd wat voor resultaten je neer gaat zetten op de DRC-Cup.

De progressie houdt mooi aan :cool:

Je moet hem uitprinten, ondertekenen (en invullen, kan ook op de computer) en weer inscannen en mailen. Staat als het goed is op die brief zelf, denk ik, ik stuurde hem in ieder geval naar pieter@drc-groep.nl en cc naar henk keizer voor de zekerheid.

Ja geloof dat je dat daar ook nog wel kan tekenen, maar ik ben zelf altijd graag voorbereid :roflol:

Haha wut? Weer wat nieuws, is mij ook ontgaan. Ik doe 't wel mooi op de wedstrijd zelf dan.

En lekkere deadlift zunnepitte!

Zal dat formulier voor de zekerheid even invullen.

Hoezo zou een overhead press niks toevoegen in de laatste weken?
Overigens was de reden dat ik alleen een overhead press heb gedaan om zeker te zijn dat mijn biceps volledig is hersteld voor de meet.
Met overhead press had ik er namelijk geen last van, met benchen wel.

Formulier op de npb website had ik als eerste ingevuld om in te schrijven.

+1

De progressie houdt mooi aan :cool:

Ik weet niet of het uberhaupt klopt wat ik zeg, dus ik geef gewoon mijn mening (en als die niet klopt kan iedereen er gewoon wat van zeggen) maar ikzelf liet en laat overhead press achterwege omdat ik meer focus op de wedstrijd oefeningen en minder op assistance.
Daarbij heb ik het idee dat overhead press best een belasting kan zijn voor je schouders, waardoor je schouders dadelijk (met zulk gewicht/volume oid) niet genoeg zijn hersteld voor de wedstrijd.

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:18 ----------

Haha wut? Weer wat nieuws, is mij ook ontgaan. Ik doe 't wel mooi op de wedstrijd zelf dan.

Ja ze zijn het denk ik vergeten erbij te zetten :rolleyes: ik denk niet dat ze er moeilijk over doen hoor als je het daar tekent, het is alleen wel weer extra stress (vind ik dan) :p

Ik weet niet of het uberhaupt klopt wat ik zeg, dus ik geef gewoon mijn mening (en als die niet klopt kan iedereen er gewoon wat van zeggen) maar ikzelf liet en laat overhead press achterwege omdat ik meer focus op de wedstrijd oefeningen en minder op assistance.
Daarbij heb ik het idee dat overhead press best een belasting kan zijn voor je schouders, waardoor je schouders dadelijk (met zulk gewicht/volume oid) niet genoeg zijn hersteld voor de wedstrijd.

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:18 ----------

Ja ze zijn het denk ik vergeten erbij te zetten :rolleyes: ik denk niet dat ze er moeilijk over doen hoor als je het daar tekent, het is alleen wel weer extra stress (vind ik dan) :p

Waarom zouden ze niet hersteld zijn?
De beginnerswedstrijd ziet hij gewoon als laatste zware training en gaat hij tot openers. Dus die red hij makkelijk zelfs met 1 arm. Daarna heeft hij pas een deload week. Dat is denk ik ook wel nadeel van twee wedstrijden achter elkaar :)

Er is nogal wat onduidelijkheid hier en daar :D

Mijn schema is al vrij basic, de military press is de meest afwijkende vorm van assistance voor mijn bench.
De focus ligt dus standaard al op de wedstrijd oefeningen, dus in dat opzicht kan het niet echt kwaad.
Persoonlijk vind ik de belasting van de military press wel mee vallen, zeker bij dit volume.
Overigens is het plan ook niet om volledig hersteld en fris de beginnerswedstrijd te doen.
Al zit ik daar wel dicht tegen aan door het beperkte volume afgelopen weken.
Deze week maar 3 trainingen (waarvan afgelopen training erg kort was).
Na de beginnerswedstrijd zal de belasting nog lager liggen dan deze week.
Dus bij de DRC zou ik dan op volle oorlog sterkte moeten zijn :p

Ah die had ik nog niet gevonden, zal die nog even invullen, wellicht dat het dan snel geregeld wordt :D

Waarom zouden ze niet hersteld zijn?
De beginnerswedstrijd ziet hij gewoon als laatste zware training en gaat hij tot openers. Dus die red hij makkelijk zelfs met 1 arm. Daarna heeft hij pas een deload week. Dat is denk ik ook wel nadeel van twee wedstrijden achter elkaar :)

Ja, ongeveer wat hero zegt dus. De echte "deload" week is dus de tijd tussen de beginners en de DRC cup.

Laatst bewerkt:
Waarom zouden ze niet hersteld zijn? De beginnerswedstrijd ziet hij gewoon als laatste zware training en gaat hij tot openers. Dus die red hij makkelijk zelfs met 1 arm. Daarna heeft hij pas een deload week. Dat is denk ik ook wel nadeel van twee wedstrijden achter elkaar :)

Vergeet alleen niet dat een wedstrijd je veel meer sloopt dan een laatste zware training waar je alles op je gemak kan doen. Vooral alle spanning die je hebt voor lifts hakt er toch wel in.

Vergeet alleen niet dat een wedstrijd je veel meer sloopt dan een laatste zware training waar je alles op je gemak kan doen. Vooral alle spanning die je hebt voor lifts hakt er toch wel in.

Hier heb ik geen ervaring mee, voor nu zou ik zeggen dat het wel mee zou vallen, kan er goed naast zitten.
We zullen zien hoe het verloopt. Er is niet echt een prestatie druk bij de beginnerswedstrijd, daar ik niet naar de klassering kijk.

Jij hebt er natuurlijk veel meer ervaring daarmee. Maar valt het niet mee die spanning als je maar tot openers werkt, als in gewicht dat zo simpel is? Is dan een week deload dan niet genoeg daarvoor om weer klaar te zijn voor volgende wedstrijd? Aangezien volume van deze week bijv sws al aardig laag ligt.

Jij hebt er natuurlijk veel meer ervaring daarmee. Maar valt het niet mee die spanning als je maar tot openers werkt, als in gewicht dat zo simpel is? Is dan een week deload dan niet genoeg daarvoor om weer klaar te zijn voor volgende wedstrijd? Aangezien volume van deze week bijv sws al aardig laag ligt.

Ik had 17 mei een wedstrijd en mijn lifts zijn nog steeds niet terug op niveau voor DRC, omdat mijn lichaam nog wel aan het herstellen is (als je meer wedstrijden doet, wen je daar wel aan).
Het is ieders eigen keuze he, ik heb zo mijn eigen voorkeuren en je moet zelf ontdekken wat voor jou werkt.
(ook @zunnepitte)

Ga d'r maar van uit dat je helemaal naar de klote bent na zo'n dag, of je nou minder zwaar gaat of niet. Zeker als het je eerste wedstrijd is. Als je daar van uit gaat kan het alleen maar meevallen.

Ga d'r maar van uit dat je helemaal naar de klote bent na zo'n dag, of je nou minder zwaar gaat of niet. Zeker als het je eerste wedstrijd is. Als je daar van uit gaat kan het alleen maar meevallen.

Ben benieuwd, hoelang zit ongeveer tussen je eerste en laatste lift op een dag? 5 uur? Neem wel wat zakken eierkoeken etc mee voor de trek.

Ben benieuwd, hoelang zit ongeveer tussen je eerste en laatste lift op een dag? 5 uur? Neem wel wat zakken eierkoeken etc mee voor de trek.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Had desondanks niet zozeer verwacht dat het zo'n aanslag zou wezen.
Zal het wel gaan ervaren uiteindelijk, maar zal ongetwijfeld hectisch zijn!

Geen idee hoe lang dat nu zal zijn, want op de zondag is het verdeeld in 2 wedstrijden.
De eerste wedstrijdsgroep weegt om 8.00 uur (tot 9.30 uur) en start om 10.00 uur de wedstrijd.
De tweede wedstrijdsgroep weegt om 12.00 uur (tot 13.30 uur) en start om 14.00 uur de wedstrijd.

Je zou dus kunnen stellen dat je met de eerste wedstrijd ongeveer 4 uur bezig bent.

Voor de zaterdag zal het langer duren denk ik, omdat dit wel in 1 wedstrijd gehouden wordt.

Ik heb 1x meegedaan aan bankdrukwedstrijdje op een sportschool en dat vond ik al beresaai. Niks voor mij.

Succes Zunne, gaan mooie gewichten worden denk ik!

Succes op de wedstrijd! :thumbs:

Terug
Naar boven