AndroidHealthClinic

Verkapt ik ben bodybuilder topic

• Topic Starter Topic Starter
FB 6.3

#Sumo deadlift w/belt

70 x 3 x 2
100 x 3
140 x 2
180 x 2
200 @7
220 @8.5
240 @10
245 pr @10

#Pull-ups
BW x 5 x 10

Pff deadlift was een aardige grinder, mijn onderrug vond het allemaal ook niet zo leuk :o
Na de pullups maar gestopt.

145 bench? Out.jpg. Shiiieeeet

:D

Oja dit is inderdaad je schema lol

Goed bezig groet

Lijkt er sterk op ja.

Nice hoor Sander!
Even daarna 120 reppen alsof het meer niks is!

Thanks man, heerlijk zo'n repout als je ervoor goed zwaar bent gegaan, voelt het een stuk lichter dan normaal.

Pfff, wat een progressie. Niet normaal gewooon!

Thanks man, denk komende tijd wel even wat gas eraf.
Even kijken hoe ik nu verder ga qua training.

Laatst bewerkt:
Gaat hard dit. Hoop dat je het ff kan vasthouden, deze progressie.

Gefeliciteerd met je PR man. Erg netjes.

Goede deadlift en bench

Slecht je sig geupdate

Gaat hard dit. Hoop dat je het ff kan vasthouden, deze progressie.

Gefeliciteerd met je PR man. Erg netjes.

Goede deadlift en bench

Slecht je sig geupdate

Thanks heren, helaas nu wel wat last van mijn onderrug.
Ik was al aan het nadenken om een paar weken rust te nemen.
Omdat ik vanaf volgende week donderdag, tot ongeveer het weekend erna toch niet kan trainen.
En nu ik last heb van mijn onderrug, en hier geen risico mee wil nemen, kan ik net zo goed die rust periode nu in laten gaan.
Met onderstaand artikel in mijn achterhoofd ga ik me ook niet te druk maken dat ik even 3 weken niet ga/kan trainen.
http://www.strengtheory.com/grow-like-a-new-lifter-again/

Thanks heren, helaas nu wel wat last van mijn onderrug.
Ik was al aan het nadenken om een paar weken rust te nemen.
Omdat ik vanaf volgende week donderdag, tot ongeveer het weekend erna toch niet kan trainen.
En nu ik last heb van mijn onderrug, en hier geen risico mee wil nemen, kan ik net zo goed die rust periode nu in laten gaan.
Met onderstaand artikel in mijn achterhoofd ga ik me ook niet te druk maken dat ik even 3 weken niet ga/kan trainen.
http://www.strengtheory.com/grow-like-a-new-lifter-again/

Zou wel eerder actieve rust houden dan totale rust.
Dus gewoon andere activiteiten beoefenen.
Met last van je onderrug zou je bijvoorbeeld eens kunnen gaan zwemmen.
Dit schijnt sowieso heel goed te kunnen zijn om je lichaam goed in lijn / stabiel te krijgen.

Sterke en succes met herstel in ieder geval.

Drie weken is echt gruwelijk lang man, niet dat je meteen heel veel spiermassa kwijt raakt als je genoeg blijft eten, maar de skill van liften gaat wel echt snel achteruit.

3 weken rust ? niet doen man, niet doen

en al zeker niet voor een wedstrijd

Ik heb 3 weken geen lb gedaan en ik merkte het meteen. Behalve kwa kracht ook wel op technisch vlak.

Ik zou dit idee nog eens heroverwegen.

Inderdaad. Niet doen. Desnoods train je een week niet en daarna 2 weken op 60 a 65% ofzo. 3 weken niets doen is echt geen aanrader.

Zou wel eerder actieve rust houden dan totale rust.
Dus gewoon andere activiteiten beoefenen.
Met last van je onderrug zou je bijvoorbeeld eens kunnen gaan zwemmen.
Dit schijnt sowieso heel goed te kunnen zijn om je lichaam goed in lijn / stabiel te krijgen.

Sterke en succes met herstel in ieder geval.

Zwemmen zat ik inderdaad ook aan te denken, en wat fietsen/wandelen.

Drie weken is echt gruwelijk lang man, niet dat je meteen heel veel spiermassa kwijt raakt als je genoeg blijft eten, maar de skill van liften gaat wel echt snel achteruit.

Ja klopt, maar lowerbody is nu even een no-go, en archen voor bench wordt hem nu ook even niet.
Op mijn rug liggen in bed is ook al beetje gevoelig, dus lig nu maar op mijn zij.

3 weken rust ? niet doen man, niet doen

en al zeker niet voor een wedstrijd

Tja 3 weken is inderdaad vrij lang. Wellicht dat ik de komende anderhalve week dan nog soort van deload training kan gaan doen.

Ik heb 3 weken geen lb gedaan en ik merkte het meteen. Behalve kwa kracht ook wel op technisch vlak.

Ik zou dit idee nog eens heroverwegen.

Skill gaat inderdaad snel achteruit. Merkte dat vorig jaar ook wel na 2 weken vakantie.
Bench voelde bij 60kg al onwennig en zwaar, echter na een maand zat ik al op mijn oude niveau.
In de weken erna ging ik daar toch wel redelijk hard overheen.
Misschien is het goed om in ieder geval dan deload trainingen te doen zodat de skill er nog redelijk in blijft.

Al zit ik ook te denken om nu wel 3 weken actieve rust te pakken en dan daarna 6 weken een "belachelijk" schema aan te houden (qua volume + kcals).
Geïnspireerd door: http://www.facebook.com/alex.hormozi/posts/10204945322172448
Dan zou ik daarna nog 1,5 maand hebben om te pieken naar de wedstrijd toe.

Schema zou er dan ongeveer zo uitzien:
bNSiDdh.png

3 dagen trainen, 1 dag rust en dat herhalen voor 6 weken.
Genoeg techniek werk dus 6x per week paused bench/oly squat (wellicht afwisselen met comp style)/sumo dl.
Het gaat hier dus echt om techniek werk + volume, proberen geen sets hoger dan @8 te doen op de grote drie.
Daarna is het 2x per week bodypart split.

Denk dat de conclusie in ieder geval is om nog wat deload trainingen te doen / kijken wat er nog gaat voor de komende anderhalve week.
Plus daarnaast wel enigszins actief te blijven in de vorm van fietsen/wandelen/zwemmen etc.

Inderdaad. Niet doen. Desnoods train je een week niet en daarna 2 weken op 60 a 65% ofzo. 3 weken niets doen is echt geen aanrader.

Het klote is nu gewoon dat mijn onderrug niet helemaal goed is + dat ik anderhalve week sowieso niet kan trainen door lowlands + vakantie er achteraan.

Waar heb je last van? Stijfheid en beperkte mobiliteit? Zeurende pijn? Uitstralende pijn?

Als iemand met rugklachten kan ik je meegeven dat ik veel sneller van mijn klachten af ben als ik blijf tillen. Alleen als het echt pijn doet, moet je het niet doen. En teveel pushen is natuurlijk ook niet goed nu.

Je traint toch al getuime tijd met dat rpe systeem. Kan je niet gewoon stoppen met sets draaien a rpe 9 en 10 en tijdelijke vooral +- rpe 7 hanteren zodat er telkens genoeg in de tank blijft en je goed kan herstellen?

Waar heb je last van? Stijfheid en beperkte mobiliteit? Zeurende pijn? Uitstralende pijn?

Als iemand met rugklachten kan ik je meegeven dat ik veel sneller van mijn klachten af ben als ik blijf tillen. Alleen als het echt pijn doet, moet je het niet doen. En teveel pushen is natuurlijk ook niet goed nu.

Niet echt last van stijfheid zou ik zeggen. Beperkte mobiliteit als ik hyperextend (als in lockout deadlift en dan naar achter leunen).
Geen uitstralende pijn. vrij gecentreerd in het midden van mijn onderrug.
Is al wel een stuk minder als zaterdag. Zal morgen avond wel is even kijken hoe of wat gaat zonder pijn.

Je traint toch al getuime tijd met dat rpe systeem. Kan je niet gewoon stoppen met sets draaien a rpe 9 en 10 en tijdelijke vooral +- rpe 7 hanteren zodat er telkens genoeg in de tank blijft en je goed kan herstellen?

Dat is ook een optie, wat ook wel in lijn ligt met bovenstaande schema.
Op de grote drie volume draaien in de 60-80% range en dan body split er achteraan.
Al moet ik wel zeggen dat ik niet het idee heb dat mijn trainingstijl (vrijwel alles @9) te veel is voor het herstel.
Wel zou ik denk ik na volgende meet even een paar weken gas terug nemen, wat ik nu niet gedaan heb.

Laatst bewerkt:
Dat is ook een optie. Al moet ik wel zeggen dat ik niet het idee heb dat mijn trainingstijl (vrijwel alles @9) te veel is voor het herstel.
Wel zou ik denk ik na volgende meet even een paar weken gas terug nemen, wat ik nu niet gedaan heb.
Niet perse 'te veel' over het algemeen gezien maar misschien wel even te veel voor nu. Je geeft zelf aan dat je denkt aan totale rust. In zekere zin geeft jouw huidige schema je toch wel een beetje de vrijheid om extra rust te pakken en je rug te laten herstellen door die alles @9 te doen maar gewoon @6,@7 en @8 te doen.

Al moet ik wel zeggen dat ik niet het idee heb dat mijn trainingstijl (vrijwel alles @9) te veel is voor het herstel. Wel zou ik denk ik na volgende meet even een paar weken gas terug nemen, wat ik nu niet gedaan heb.

Ik neem aan dat je je fatigue per week in de gaten houdt? In de RTS intermediate template zijn maar liefst 3 van de 9 weken 25%, terwijl 30% verondersteld wordt het maximale te zijn waarvan je kunt herstellen (verschilt per individu uiteraard). Ook al gebruik ik geen RTS, dat heb ik wel ter harte genomen de laatste tijd.

Ik gebruik INOL als maat voor de zwaarte van een set/training/trainingsweek. Maakt niet uit wat het precies is, maar ik merk dat een training van bijvoorbeeld 1,5 INOL medium is te noemen qua herstel als ik sets van 6+ reps doe, maar ronduit zwaar als ik 85+% lift.

Ik neem aan dat je je fatigue per week in de gaten houdt? In de RTS intermediate template zijn maar liefst 3 van de 9 weken 25%, terwijl 30% verondersteld wordt het maximale te zijn waarvan je kunt herstellen (verschilt per individu uiteraard). Ook al gebruik ik geen RTS, dat heb ik wel ter harte genomen de laatste tijd.

Ik gebruik INOL als maat voor de zwaarte van een set/training/trainingsweek. Maakt niet uit wat het precies is, maar ik merk dat een training van bijvoorbeeld 1,5 INOL medium is te noemen qua herstel als ik sets van 6+ reps doe, maar ronduit zwaar als ik 85+% lift.

Ja ik monitor de fatigue, en heb afgelopen weken minder volume gedaan dan vooraf gepland.
Met name omdat ik anders elke keer 3+ uur aan het trainen zou zijn (bij FB).
Het liefst neig ik naar een aanpak waarbij ik net genoeg volume draai om vooruit te gaan.

30% is ongeveer de baseline wat mike T aanraad, ofwel waar de gemiddelde persoon van kan herstellen.
Bij mij is 25% volume niet zo veel, daar herstel ik "gemakkelijk" van (gemiddeld gezien, afhankelijk van eten/rust).
Zeker bij een ub/lb is 25% voor mij aan de lage kant.
Wel neig ik nu naar een meer constantere aanpak qua volume voor mijn volgende rts cycles.
Daar mike T dit nu ook toepast op zijn atleten. De gewichten zijn dan autoregulated het volume staat "vast".

Heb je wat meer uitleg over INOL?

Laatst bewerkt:
Ik bedoel niet dat je constant 25% moet doen, maar deze als herstelweken kunt invoegen na een zware week (bv. 37,5 of 45 %).

INOL = Intensity and Number of Lifts = #reps/(100-intensity). Dus hoe meer volume en hoe hoger intensiteit, hoe hoger de INOL. Hier meer. De richtlijnen over wat zwaar is en wat niet zijn wel erg breed genomen, en vermoedelijk sterk afhankelijk van je trainingshistorie.

Haha wat was ik denkende... 3 weken niet trainen :D

Deload

#Paused bench press

20 x 8
40 x 8
60 x 5
80 x 5
90 x 3 x 3
80 x 3
60 x 5

#Squat
20 x 8
40 x 5
60 x 5
80 x 5
100 x 5
120 x 3 x 2
100 x 5

#SSB goodmorning
28.5 x 10 x 4

#Pull-ups
BW x 3 x 5

Pijn lijkt sneller weg te zakken dan ik had verwacht.
Bij benchen nog wel wat last door het archen. Bij squat gelukkig nul last.
Wordt nu gewoon nog even een week deloaden, in plaats van niets doen :rolleyes:

Was het een hoax?

Terug
Naar boven