XXL Nutrition

Verkapt ik ben bodybuilder topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.201
Wat zou jij voorstellen als openers dan. Heb nu gewoon ~90-92% gepakt van mijn doelen.
Al zou ik op de deadlift dan wel 5kg lichter kunnen openen.

Prima aanpak als je doelen maar realistisch zijn. Op DL zit ik zelf liever op 88-90% om gezien de vermoeidheid, nog wat over houden voor die derde beurt.

als ik zo je trainingen zie dan heb je afgelopen tijd nog gedaan:

Squat: 225 @9
Bench: 140 @9
Deadlift: 250 @9

Openen dan met:
Squat 210 = 93%
Bench: 140 = 98%
Deadlift: 240 = 96%
Van wat je al neer gezet hebt met nog rep in de tank.

Zie ik wat over het hoofd?

Gezien al het extreme volume wat je pakt zou je na een rustweek als deze lifts toch wel vrij eenvoudig moeten kunnen zetten lijkt me. Weet niet hoeveel faalangst je hebt ed., maar moet wel lukken.

• #1.204
Prima aanpak als je doelen maar realistisch zijn. Op DL zit ik zelf liever op 88-90% om gezien de vermoeidheid, nog wat over houden voor die derde beurt.

Gezien de training zijn het realistische doelen, alleen ben ik er afgelopen NK wel achter gekomen dat een wedstrijd een ander spelletje is als een training.
Op het NK heb ik deadlift ook wel aardig licht geopend, wellicht doe ik dat nu inderdaad ook wel weer, dan zou de opener op 235 komen denk ik.

als ik zo je trainingen zie dan heb je afgelopen tijd nog gedaan:

Squat: 225 @9
Bench: 140 @9
Deadlift: 250 @9

Openen dan met:
Squat 210 = 93%
Bench: 140 = 98%
Deadlift: 240 = 96%
Van wat je al neer gezet hebt met nog rep in de tank.

Zie ik wat over het hoofd?

Gezien al het extreme volume wat je pakt zou je na een rustweek als deze lifts toch wel vrij eenvoudig moeten kunnen zetten lijkt me. Weet niet hoeveel faalangst je hebt ed., maar moet wel lukken.

Had eerst een heel verhaal getyped over de openers, tweede en derde beurten, maar dat is allemaal gelul in de ruimte.
Faalangst heb ik niet, al kan ik wel pissed zijn over het niet halen van gestelde doelen, ook al zijn het wel prs.
Ik ga gewoon hard mijn best doen en dan moet er een mooi resultaat haalbaar zijn.

Laatst bewerkt:
Kom op Sander, gewoon mooie doelen stellen. Zowel op beginnerswedstrijd, drc en deels nk gingen je beurten vaak te makkelijk. Is echt zonde

• #1.208
Kom op Sander, gewoon mooie doelen stellen. Zowel op beginnerswedstrijd, drc en deels nk gingen je beurten vaak te makkelijk. Is echt zonde

Eens, al vind ik het niet per se zonde. Zolang het wedstrijd op wedstrijd zo is blijf ik progressie maken.
Tot nu toe ook alleen nog maar goede beurten gehad op (3) wedstrijden. Wellicht goed om nu iets meer risico te nemen.

Idd, geef die beurt briefjes maar aan mij zal ik een paar mooie yolo beurten voor je noteren ;)

Ik kan nog wel een beurtenbriefje iemand gebruiken, al mijn vrienden (in before je hebt geen vrienden) kunnen niet.
Nu moet mijn pa de briefjes doorgeven, als dat maar goed gaat :D

Ik kan nog wel een beurtenbriefje iemand gebruiken, al mijn vrienden (in before je hebt geen vrienden) kunnen niet.
Nu moet mijn pa de briefjes doorgeven, als dat maar goed gaat :D

Als je ook op platform A gaat liften wil ik het wel doen, vul ik gewoon dezelfde getallen in voor jou en Bob, wel zo makkelijk ...

• #1.210
Als je ook op platform A gaat liften wil ik het wel doen, vul ik gewoon dezelfde getallen in voor jou en Bob, wel zo makkelijk ...

Haha dat zouden behoorlijke yolo beurten worden dan inderdaad.
Zijn openers zullen wel om en nabij mijn 3de beurten zijn schat ik zo.

Netjes gelift man! Mooi totaal neergezet

Gefeliciteerd Sander, mooie prestatie! Harde werk is beloond :)

• #1.214
DRC cup 2016

Werd vanochtend om 6 uur super fit wakker. Wat de afgelopen 7 weken wel anders was :rolleyes:. Gelukkig geen gekke dingen hoeven doen om onder de 93- te komen. Begin van de week woog ik al ~93 in de ochtend en uiteindelijk ingewogen op 92.2kg (8 weken geleden was het nog 96 in de ochtend). Deze keer sportdrankjes meegenomen en water met zout genomen, zodat ik geen kramp zou krijgen, wat gelukkig ook niet gebeurde. Squats ging in de warmup echt super hard allemaal. Heb squats nog niet terug gezien, maar hier echt veel laten liggen volgens mij, toch mooi pr!

Banken ging ook mooi hard in de warmup. Tweede beurt viel ineens halverwege stil, gelukkig wel goed doorgedrukt. Daarna twijfel tussen 150 en 152.5. Gelukkig 152.5 gedaan, die wel aardig hard nog ging. Bar in laatste beurt cm smaller gepakt.

Denk dat de ringen op de wedstrijdbar verder naar buiten zitten dan op mijn eigen bar. Bij het opwarmen voor de sumo hield ik de ringen aan voor mijn stance, maar dat was stuk breder dan ik gewend was. Daarna maar op gevoel de voeten in de goede stand zetten. Warmups gingen ook weer goed hard en ik was echt nog goed fit ook. Verstandig redelijk easy geopend. 260 was voor mijn gevoel een grinder en hij begon in lockout uit mijn hand te rollen, gelukkig kon ik de bar vast houden. Als ik de beelden zo zie sta ik iets scheef, of ik lift scheef door de mixed grip. Wellicht ook is wat grip werk doen nu, omdat ik altijd met straps deadlift. Gelukkig is die wedstrijdbar wel epic scherp, schenen aardig open gehaald :D

Was weer een chille dag met een chill sfeertje, aardig wat nieuwe gezichten en dbbers gesproken. Fucking blij met het resultaat, alles pr. Ten opzichte van vorige wedstrijd squat +12,5kg, bench +7,5kg, sumo +20kg en totaal +42.5kg. 3e plek behaald, wel lachen om is op het podium te staan. Project momentum heeft dus goed gewerkt, het was fucking afzien en in de laatste paar weken had ik niet eens echt zin om te trainen (wat ik nog nooit gehad heb). Het resultaat maakt een hoop goed! Nu 2 weken "deload" en mijn trainingsmojo weer terug pakken.

#Squat w/belt
210
220
227.5 pr

#Paused bench press
137.5
147.5
152.5 pr

#Sumo deadlift w/belt

235
250
260 pr

Totaal: 640
Wilks van 403.71

Netjes gelift man! Mooi totaal neergezet

Thanks man!

Gefeliciteerd Sander, mooie prestatie! Harde werk is beloond :)

Thanks Berend! was een goede dag!

Laatst bewerkt:
hard man was echt mooi. En het resultaat mag er zijn.

Hele nette wedstrijd, met vooral op de squat ruimte over, volgens mij tot je eigen verbazing. 9/9 op elke wedstrijd tot nu toe is ook heel respectabel. Wordt momentum nu je vaste wedstrijdprep of was dit eenmalig ? Btw ruimte tussen ringen is standaard 81 cm op wedstrijdbar.

Goede wedstrijd gedraaid! Volgens mij mag je je handtekening aanpassen!

Doe je SBD Cup mee? Dan wil ik daar revanche :fire:

• #1.218
hard man was echt mooi. En het resultaat mag er zijn.

Thanks squatgod :P leuk je is gesproken te hebben.

Hele nette wedstrijd, met vooral op de squat ruimte over, volgens mij tot je eigen verbazing. 9/9 op elke wedstrijd tot nu toe is ook heel respectabel. Wordt momentum nu je vaste wedstrijdprep of was dit eenmalig ? Btw ruimte tussen ringen is standaard 81 cm op wedstrijdbar.

Thanks man! Tof je gesproken te hebben. Heb video toegevoegd aan mijn vorige post, bij nader inzien lijkt de derde squat wel een opener :rolleyes:.
Wel erg blij met 9/9 inderdaad. Geen idee of ik project momentum nog is ga doen, het werkt wel als een trein!
Zal de afstand tussen de ringen is op meten van mijn bar.

Goede wedstrijd gedraaid! Volgens mij mag je je handtekening aanpassen!

Doe je SBD Cup mee? Dan wil ik daar revanche :fire:

Thanks Erwin :D je was lekker aanwezig man, tof dagje was het. Jij ook goede wedstrijd gedraaid man.
Denk niet dat ik SBD mee doe, denk dat ik langer wil bouwen. Revanche wordt dus even uitgesteld tot NK denk ik :P

Zat zeker meer in op de squat! Echt mooie lifts, op naar december.

Terug
Naar boven