Zeer interesante log idd voor mensen die nog niet aan de vit b12 zitten of die het van plan zijn om in de nabije toekomst eens te gaan proberen.
Na enige jaren B12 gebruik zal ik dan ook maar eens wat van m,n eigen ervaringen met jullie delen.
Een aantal jaren geleden eens begonnen met testen en ik ben er helemaal weg van.
In het begin viel het nogal tegen want ik had er veel meer van verwacht(ach ja das met alles zo toch)
Voor mij doet het vooral veel op het gebied van enerie en vasculariteit.Helaas op het gebied van eetlust doet het niks voor me.
Klein voorbeeld: Op dit moment is het bij mij op de zaak verschikkelijk druk en vele van mijn collega,s bezwijken onder de druk.Dit in combi met zwaar trainen en kuren was voor mij in het verleden de nekslag.daarom uit interesse begonnen metB12 en verrekt het werkt.
Na 2 weken begin je te merken dat je energy omhoog gaat en je word onvermoeibaar je humeur word beter en je slaapt als een baby,lekkere pomps in de gym en (iets)wat hardere vasculariteit.
Helaas op het gebied van eetlust kan ik er weinig over zeggen want ik zit gemiddeld al op zo,n 5000 cal en heb nooit moete gehad met eten ,maar dit kan voor iemand die een slechte eetlust hebt van nature natuurlijk heel anders uitpakken.
Ik werk altijd volgens het 2weken on 2 weken off schema voor max 2 maanden.Dit om je lichaam geen tolerantie te laten opbouwen voor B12.
De meningen verscillen over deze mannier van werken ,veel mensen incl artsen raden aan om 1 injectie wekelijks te doen en dit zou ook voldoende moeten zijn ,maar aangezien ik veel van m,n lichaam vraag en zeker voor mensen die ook nog kuren raad ik tog een cycle aan van 2 weken on 2 weken off.
Verder zet ik B12 altijd IM in de schouder met een 0.6x32 deze gaat voldoende diep in de spier en voelt prima aan(B12 geeft geen branderig gevoel).
Conclusie: B12 kan een prima aanvullend supp zijn voor mensen die veel vragen van hun lichaam of gestel en het klan dan ook helemaal geen kwaad om het eens te proberen.
In dit geval gaat het gezegde wel op:BAAT HET NIET SCHAAD HET NIET.