MuscleMeat

Vortexx's Log (The Rise Of A Titan)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Vortexx, ben jij de Mark Rippetoe voor je neefje? :D

• Topic Starter Topic Starter

Gisteren viel wel mee, het hardlopen was meer joggen omdat mijn neefje het dubbele aantal stappen moet maken t.o.v. mij.
En het volleyballen is op recreatie-niveau dus dat was wel vol te houden.
Heb alleen daardoor vandaag extra last van de benen training van dinsdag.

Vortexx, ben jij de Mark Rippetoe voor je neefje? :D

Haha het zal niet veel schelen, ik corrigeer hem wel continue als het gaat om ademhaling en houding tijdens het rennen.
Ik ben dan ook zo fanatiek dat ik het waarom erbij vertel, al heb ik het idee dat hem dat niet veel boeit :D

Op een dag zal hij het begrijpen en zeer dankbaar zijn! :D

Op een dag zal hij het begrijpen en zeer dankbaar zijn! :D

I hope so, als hij er maar baat bij heeft want op het moment heeft hij het echt nodig.

Maar vanavond eerst ff m'n rust pakken, na een geslaagde training (schouders, trapezius & buik)
Ben begonnen met de renegade row als core (10x5xBW) oefening en als ik er aan denk doe ik overdag ook de vacuum oefening (5x1 min.)

Heb vandaag ook tijd gemaakt om een nieuwe greep uit te proberen op de front squat (clean grip) zonder straps.
Ben maar tot 50 KG gegaan, want de stress op de polsen is toch behoorlijk.
Moet daar dus nog aan wennen, maar wil dit "tussendoor" gaan verbeteren zodat ik zwaarder kan gaan (veel geduld dus)
Misschien dat de toevoeging van wrist curls hier ook bij kunnen helpen.

Clean grip is echt het fijnst idd, went binnen een paar weken. Ook zonder wrist curls, heb ik nooit gedaan in ieder geval ;)

Clean grip is echt het fijnst idd, went binnen een paar weken. Ook zonder wrist curls, heb ik nooit gedaan in ieder geval ;)

Tot nu toe zeker fijner dan de cross-grip variant, moet idd nog ff wennen en de techniek wat verfijnen.
Anders laat ik de wrist curls ook achterwege, want dat is nou niet mijn favo oefening.

Gisteren rug, biceps & kuiten getraind.
Had BOR eigenlijk als eerste willen doen, maar alles was bezet dus die heb ik redelijk aan het einde gedaan met p*ssy weights :D

Vanochtend gewogen en kwam uit op 88,3 KG (+0,6) met nog steeds een stabiel vetpercentage.
Alles groeit lekker mee , behalve m'n biceps voor m'n gevoel.
Zal van de week wat extra aandacht geven aan de techniche uitvoering en misschien wat meer sets.

Straks misschien nog een stukje rennen met m'n nieuwe loopschoenen en dan lekker douchen en aan de pizza :cool:
Vanavond ook sinds lange tijd lekker eruit voor een verjaardags feestje, maar wel alcoholvrij want ik ben nu goed bezig en wil dat vasthouden.

Gisteren begonnen met de derde fase, maar training was dramatisch dus heeft geen zin om wat te typen.
Vanavond rug, biceps & kuiten en hopen dat de somaliërs weg blijven samen met fat joe en z'n crew.
Dan kan ik en de vaste bezetting weer fatsoenlijk trainen.

:roflol: @ somaliërs en fat joe

K*ttrainingen ook posten, is alleen maar leerzaam.

:roflol: @ somaliërs en fat joe

K*ttrainingen ook posten, is alleen maar leerzaam.

Serieus, ik had soms echt de neiging om voedselpaketten uit te delen.
Tuurlijk heeft iedereen evenveel recht om te trainen, maar gisteravond waren er gewoon veel 1-day fly's die je hele training kunnen verzieken.
Zal volgende week dezelfde training wel posten (borst, triceps & buik)
misschien dat ik dan overweeg om laat te trainen.

Had ook nog wat cardio willen doen, maar was al 2 uur bezig dus dat ga
ik vanavond ook inhalen.

Serieus, ik had soms echt de neiging om voedselpaketten uit te delen.

:roflol:

Een dergelijke ergerlijke situatie had ik gisteren ook. Ik was aan het squatten en naast me waren 2 allochtone jongens aan het deadliften, nou ja, dat moest het zijn denk ik. Ze lieten de barbell in deadlifthouding zakken tot 15cm boven de grond om vervolgens de knieen te locken, de rug te bollen en met gekreun de barbell omhoog te trekken. wtf. Dat herhaalden ze dan zo'n 8 keer met 100 kg. Ze hadden geloof ik niet in de gaten dat ze hun rug aan het slopen waren want ze waren er erg trots op. Ik stond op het punt ze advies te geven maar toen bedacht ik me dat als ik niks zei ze binnen een paar weken een hernia hebben en ik van ze af ben. Beter plan :D

Vanavond des te harder beuke

:roflol:

Een dergelijke ergerlijke situatie had ik gisteren ook. Ik was aan het squatten en naast me waren 2 allochtone jongens aan het deadliften, nou ja, dat moest het zijn denk ik. Ze lieten de barbell in deadlifthouding zakken tot 15cm boven de grond om vervolgens de knieen te locken, de rug te bollen en met gekreun de barbell omhoog te trekken. wtf. Dat herhaalden ze dan zo'n 8 keer met 100 kg. Ze hadden geloof ik niet in de gaten dat ze hun rug aan het slopen waren want ze waren er erg trots op. Ik stond op het punt ze advies te geven maar toen bedacht ik me dat als ik niks zei ze binnen een paar weken een hernia hebben en ik van ze af ben. Beter plan :D

Haha, daar had ik je niet voor aangezien ;) maar eerlijk is eerlijk ik zie de laatste tijd niet veel "foute" uitvoeringen voorbij komen.
Misschien scheelt het ook dat ik me totaal afsluit met harde muziek op zodat ik het niet merk.

Heb wel een tijdje geleden meegemaakt dat een groepje van drie zat te sjorren aan de lat pully en ik niet ingreep.
De volgende dag hing er een briefje defect aan, dus kon niemand er meer gebruik van maken. :(

Vanavond des te harder beuke

Mission accomplished :)

Fase III - Week I

Rug, Biceps & Kuiten

BOR

8x50
8x50
8x50
8x50

pull down (supinated grip)

8x50
8x50
8x55
8x59

pull up/chin up

8xBW
7xBW
6xBW
5xBW

seated cable row

10x59
08x59
10x55
08x55

db row

8x26
8x26
8x26
8x26

incline db curls

10x12
10x12
10x12
10x12

seated calf raises

15x35
15x35
15x35
15x35

db curl

10x14
10x14
10x14
10x14

standing calf raises (smith)

15x90
15x90
15x100
15x100

hammer curls

10x14
10x14
10x14
10x14

cardio: 20 min. op 9 k/u & 5 min. 12 k/u

note

De training ging lekker, het eerste gedeelte was het niet zo druk en kon ik van de ene oefening naar de andere lopen.
Toen ik met de biceps moest beginnen werd het opeens weer rennen voor je leven om een stang of dumbbells te pakken te krijgen.
Had alle oefeningen van de biceps eigenlijk 4x8 moeten pakken, maar daar kom ik nu pas achter :o
Morgen weer oom rippetoe uithangen en misschien m'n broertje nieuwe oefeningen leren en kijken of z'n uitvoeringen van lopende oefeningen strict genoeg zijn :D

Wat de voeding betreft ga ik volgende week ook aanpassingen maken.
Door overal wat extra carbs bij te doen hoop ik de minder stricte voeding niet meer nodig te zijn.
Want nu eet ik tussen de maaltijden door vaak nog wat extra's omdat ik na twee weken merkte dat ik tekort had aan m'n voedingsschema.
Denk aan chocolade rijstewafels/appels/krentenbollen/broodjes met chocoladepasta en ik begin 's avonds ook al met pepernoten bij m'n kwark :o

Ik zal van het weekend de aangepaste versie posten om voor mezelf bij te houden of het ook gewerkt heeft naderhand.
Ook zal ik voor mezelf een foto schieten om het verschil te bekijken na de eerste 5 weken.

Stevige training neergezet. Geen Somaliers deze x?;):)

Mirin' Standing Calf Raises :o
Ben je zelf al tevreden van je progressie? :)

Stevige training neergezet. Geen Somaliers deze x?;):)

Thanx marco, haha wel een enkele somaliër gespot maar niet dat ik er last van had.
Moest alleen oppassen bij het voorbij gaan dat ik niet te veel lucht circulatie veroorzaakte :D

Mirin' Standing Calf Raises :o
Ben je zelf al tevreden van je progressie? :)

Die calf raises gaan lekker ja, maar ik doe ze wel gewoon plat van de grond af en niet met een verhoging.
Ik heb dat al eens mis zien gaan dus ik doe ze liever zo van de grond af.

Zoals het nu gaat ben ik zeker tevreden, ben eigenlijk wel benieuwd of dat zich ook vertaald in zichtbare progressie op de foto die ik het weekend ga maken.
Ik weet dat ik niet de wereld kan verwachten in 5 weken, maar heb het gevoel dat de breedte bovenin (lats) zeker vooruit gegaan is.

Fase III - Week I

Schouders, Trapezius & Buik

military press

8x40
8x40
8x40
8x40

db press

8x16
8x16
8x16
7x16

upright rows

10x25
10x25
10x25
10x25

db side raises - front plate raises

10x10 - 10x15
10x10 - 10x15
10x10 - 10x15
10x10 - 10x15

barbell shrugs

10x100
10x100
10x100
07x100

db shrugs

15x40
15x40
15x40
15x40

renegade rows

05x5
05x5
10x5
10x5

leg raises (roman chair)

15x
10x
10x
10x

note

Training ging goed, had alleen last van m'n grip bij barbell shrugs terwijl m'n traps nog wel wat aan konden.
Dus volgende keer misschien een iets lager gewicht en langer bovenin vasthouden.
Morgen benen op het progamma om de week af te sluiten :fire:

Mooie log man! Ik zal je volgen! En succes met je benentraining morgen haha. Ik heb hem ook morgen!

Klasse training bro ga zo door fysiek blijft verbeteren?

Mooie log man! Ik zal je volgen! En succes met je benentraining morgen haha. Ik heb hem ook morgen!

Thnx bro, benentraining is één van mijn favoriete trainingen om echt flink op te knallen.
Jij ook succes vandaag :)

Klasse training bro ga zo door fysiek blijft verbeteren?

Thnx hendrie, heb het idee dat alle spiergroepen nu steeds meer naar elkaar toe groeien qua proporties.
Zou willen dat het sneller ging, maar dan zou ik meer moeten eten en dat brengt weer meer vetgains met zich mee.
Voor nu is het vooral zoveel mogelijk schone massa winnen, waardoor ik niet die vijf hele weken nodig heb tussendoor om te cutten.

Als ik kijk wat ik nu de eerste vijf weken behaald heb ben ik dik tevreden en houd ik mezelf voor dat ik nog maar op ongeveer 10% van m'n tijdschema van dit jaar zit en dus nog een hele periode heb om te bouwen en bijschaven.

Klasse dat je fysiek zo lekker gaat man door zette nu

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven