XXL Nutrition

Aankondiging Wegens suc6 geprolongeerd: Beginnerswedstrijd NPB!

hehe cool jorrit dat je mee doet!

update 18 inschrijvingen waaronder 3 vrouwen

kan je de namen hier posten pjotr?

(ik wacht nog even op bevestiging van men werk qua vrij zijn)

Is het een probleem als ik wat later bij het wegen aanwezig ben? Als ik de eerste trein vanuit Groningen neem kan ik namelijk pas rond 10u aanwezig zijn op Papendal...

Ik ben aanwezig als vanger/lader en kom vanuit noordoost Friesland.
Miss. kun je met me meerijden? stuur me maar even een bericht.

mailtje is verstuurd!

Heb net even de reglementen door gelezen. Heb daar nog een vraag over. Bij bench press schijnt er een 81cm markering op de barbell te zijn. De wijsvingers moet hier binnen vallen. Betekend dit dat je dus ook gewoon small grip mag pressen? Of moet er per se 1 willekeurige vinger op die 81cm markering geplaatst zijn? En dat je niet per se een vinger op de "ringen" moet houden? Dan kan ik wellicht smaller pressen dan ik nu doe en meer uit me triceps halen.

Wat ik wel tegenstrijdig vind. Heb net die 81cm markering met een rolmaat afgetekend op me barbel. Als ik dan op youtube naar voorbeelden zoek pakken al die gasten de barbell bijna bij de schijven vast zo breed.

Laatst bewerkt:
Ik had graag mee gedaan maar ik zit nog met een schouderblessure... Ik kom so ie so kijken wat jullie er van bakken.

Zo ver ik weet: Je mag zo smal als je zelf wilt, de maximale breedte is zolang je contact houdt met de markering.

zoals gijs zegt, mag zo smal als je wilt. maar de uiterste breedte is dus met je wijsvinger op de markering.

we hebben nu 21 aanmeldingen waaronder 3 vrouwen.

Hopelijk krijgen we nog weat mee aanmeldingen.

een lijst met namen, ik ken niet ieders naam hier op het forum.

Heb net even de reglementen door gelezen. Heb daar nog een vraag over. Bij bench press schijnt er een 81cm markering op de barbell te zijn. De wijsvingers moet hier binnen vallen. Betekend dit dat je dus ook gewoon small grip mag pressen? Of moet er per se 1 willekeurige vinger op die 81cm markering geplaatst zijn? En dat je niet per se een vinger op de "ringen" moet houden? Dan kan ik wellicht smaller pressen dan ik nu doe en meer uit me triceps halen.

Wat ik wel tegenstrijdig vind. Heb net die 81cm markering met een rolmaat afgetekend op me barbel. Als ik dan op youtube naar voorbeelden zoek pakken al die gasten de barbell bijna bij de schijven vast zo breed.

Je hoeft de markering niet eens te raken, als de wijsvinger er maar niet buiten geplaatst wordt. Een heel smalle greep mag dus wel, al drukken de meeste lifters (zeker met shirt) op de maximale breedte.

Zie hier het artikel uit de reglementen (dat over die anatomische afwijking: ik heb bij de ipf nog niet gezien dat dit ook gebeurde):

5. De ruimte tussen de handen mag niet meer zijn dan 81 cm, gemeten tussen de wijsvingers. Het pakken in een zgn. ondergrip (handpalmen naar het gezicht toe) is niet toegestaan. Als blijkt dat bij een oude blessure of een anatomische afwijking het niet mogelijk is voor de lifter om de halter met beide handen op de merkstrepen van 81 cm gelijk vast te houden, moet de lifter dit elke keer kenbaar maken aan de scheidsrechters zodat er indien nodig, een nieuw merkteken van die 81 cm door de scheidsrechters geplaatst kan worden.

Ik twijfel nog, de vorige keer was het wel leuk en de vergelijking zou ook wel gaaf zijn met de gewichten van mei

jij doet al mee met de kaasstad toch ofnie ?

Nah wat is dat voor wedstrijd?, ik kan of 18december in gramsbergen meedoen of deze

aah ja stom kaasstad is 19e, dacht ff omdat jij normaal strongman wedstrijden doet en nu stond er dec powerlift wedstrijd.
uuhm ja wat voorn wedstrijd is het. gewoon wedstrijd van de NPB.

Terug
Naar boven