MuscleMeat

Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

• Topic Starter Topic Starter
Ben het wel met @marr eens. Wel veel. Probeer niet meer dan een uur bezig te zijn. Als je echt heel intensief traint dan is dat ook wel zo'n beetje het max als natty. Als je veel langer kunt dan train je volgens mij niet zwaar genoeg (mijn mening, geen feit natuurlijk).
Ik ga voor 6 oefeningen per training en dan meer volume (sets).

Dus sowieso minder oefeningen, duidelijk! Als ik de training volg tot en met de shoulder presses dan zit ik op 7. Dat lukt me net niet helemaal in een uur maar zal ook niet heel veel langer zijn (mits het niet te druk is natuurlijk). Verder zijn de gekozen oefeningen wel ok denk ik zo, (van de eerste 7 bedoel ik dan)?!

Moet wel te doen zijn denk ik, persoonlijk zou ik geen one arm DB row doen, maar iets wat je met beide armen tegelijk doet, scheelt toch weer een paar minuten. Curl en schoulder press kan je met een dumbell ook in 1 oefening te gelijk doen. Incline BP zou ik niet doen op een FB als je ook al gewone BP en shoulder press doet.

Moet wel te doen zijn denk ik, persoonlijk zou ik geen one arm DB row doen, maar iets wat je met beide armen tegelijk doet, scheelt toch weer een paar minuten. Curl en schoulder press kan je met een dumbell ook in 1 oefening te gelijk doen. Incline BP zou ik niet doen op een FB als je ook al gewone BP en shoulder press doet.

Goeie tip, en nu bedenk ik me meteen dat ik beloofd had om een andere schouder oefening te gaan pakken.........dus shoulder press eruit en face pull erin? Mijn schouder "moeten" echt gaan groeien, dus wil die wel graag extra meepakken

Squats en BP niet wat eerder doen?

Squats en BP niet wat eerder doen?

Ja dat zou zo maar kunnen, maar zal er helemaal aan liggen hoe druk het is in de gym.......pak bij de compounds gewoon dat wat vrij is........is het squat rack vrij dan zal ik meteen daarin duiken en hetzelfde geld voor de enige BP bench die we hebben. Komt die laatste helemaal niet vrij dan zal het een gewoon bankje worden en dan maar met DB's...........

Goeie tip, en nu bedenk ik me meteen dat ik beloofd had om een andere schouder oefening te gaan pakken.........dus shoulder press eruit en face pull erin? Mijn schouder "moeten" echt gaan groeien, dus wil die wel graag extra meepakken

Cable of barbell upright? Zijn ook wel lekker...

:finger:

Barbell upright......mwah, laatste keren dat ik die gedaan heb voelde dat niet fijn aan mijn rechterschouder.........blijf daar liever wat bij weg.......but thanks:thumb:
:thumb:

Barbell Upright Row is niet de beste oefening als je geen blessures wilt krijgen. Ga gewoon voor de OHP of DB overhead Press. Pak zo mogelijk de Reverse Flyes en de Lateral Raises mee als assists, dan pak je de voor- zij- en achterkant van de schouder.

Barbell Upright Row is niet de beste oefening als je geen blessures wilt krijgen. Ga gewoon voor de OHP of DB overhead Press. Pak zo mogelijk de Reverse Flyes en de Lateral Raises mee als assists, dan pak je de voor- zij- en achterkant van de schouder.

Ja dat kan ik weer doen als ik alleen UB doe, voor vandaag zal dat teveel zijn.........kreeg als tip mee van iemand dat ik maar ongeveer een uur mocht trainen....:p

Ja dat kan ik weer doen als ik alleen UB doe, voor vandaag zal dat teveel zijn.........kreeg als tip mee van iemand dat ik maar ongeveer een uur mocht trainen....:p
Een uur is wel de max voor mij, maar ik gebruik een split, dan heb ik voldoende tijd om het goed aan te pakken.

Een uur is wel de max voor mij, maar ik gebruik een split, dan heb ik voldoende tijd om het goed aan te pakken.

Heb voordat ik hier op het forum kwam neuzen ook altijd splits getraind en dan zonder schema.....gewoon aanklooien dus......sinds hier ben ik met een UB/LB aan de slag gegaan, maar ik merk dat ik niet altijd aan het aantal trainingsdagen kan komen en daarom spiergroepen niet vaak genoeg train. Nu dus afwisselen met FullBody zodat ik wel minimaal 2 a 3 keer per week alle spiergroepen aan pak. En uiteindelijk werkt dat toch, want als ik terug kijk naar mijn trainingslogs op de beginpagina's van dit log dan zie ik wel een (goede) progressie en dat in mijn cut. Dus zolang ik niet meer keer per week kan trainen zal ik proberen hieraan vast te houden.......

Nee, ik bedoelde een combinatie van een dumbell curl en een arnold press, het geeft zowel voor je biceps als voor je schouders een andere belasting dan wanneer je de twee oefeningen los van elkaar doet.

:finger:

:thumb:

Ik doe de Upright (bijna) altijd met de kabel...en dan met deze greep...Gaat prima en voel er geen gekke pijn bij.

2435_065_1142_tricepsbar_big.jpg

Ik ga eens aan de slag met face pulls.......nog nooit eerder gedaan, dus is ook wel leuk om eens te leren/doen.......

Daarom sowieso de skull crushers en de curls als optioneel. Had dat de vorige training ook als optie, maar heb dat ook niet meer gedaan en heb zelfs de calf raises er toen ook uitgelaten........verder vind je het er wel ok uitzien?

Ja voor een FB wel, de basis zit erin.

Calves zou ik dan weer wel zo min mogelijk verslonzen.
= een moeilijke spiergroep die wekelijks veel strafwerk nodig heeft. ;)

Terug
Naar boven