XXL Nutrition

Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

Creatine is net zoals Pre-workout een supplement wat vooral mentaal werkt, doordat je het neemt en denkt er meer energie en kracht van te krijgen gaat deze gedachte in jou hersenen dit omzetten, ik heb beide gebruikt en er achter gekomen dat het echt iets mentaals is wat vooral tussen de oren zit, als jantje de bakker van de hoek zegt dat je van zijn volkorenbrood meer energie krijgt en je koopt het en tijdens het sporten je focust op net even die 2 herhalingen extra dan zou dat ook een bepaalde stimulans geven voor je eigen. Creatine had nog enig effect op me vochtafname, pre workout daarintegen is de grootste geldklopperij in de fitnessbranche mensen geloven nog steeds heilig dat ze werkelijk superkrachten hierdoor krijgen terwijl het puur tussen de oren zit.

Vind je dit ook niet interessant voor ons amateurs?

De toename van de creatineconcentratie in de spiercel na een innameperiode gaat gepaard met een toename van het lichaamsgewicht, meer bepaald van de vetvrije massa. Deze stijgt met 0,5 tot 3%. Deze toename ontstaat in de dagen nadat men gestart is met de inname en stabiliseert na enkele weken. De inname van exogeen creatine kan een toename van de lichaamsmassa van meer dan 2 of 3 kg niet verklaren. In zulke gevallen spelen waarschijnlijk andere bijkomende factoren een rol, zoals musculaire hypertrofie na intensieve krachttraining of het gebruik van andere producten!
Twee hypothesen verklaren de toename van de vetvrije massa :
• hetzij een toename van de hoeveelheid water in de cel;
• hetzij een toename van de droge massa.

Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar ik vind dat ik er al vol genoeg uitzie. Ik zou waarschijnlijk een stuk opknappen met een paar kilo minder :(
Ik heb wel gemerkt dat creatine het verschil kan betekenen tussen wel of niet die laatste 6e/7e rep halen, dus het kan onze training wel iets intensiever maken, en dus indirect beter voor de gains zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.067

Tja keertje of vier is genoeg om te kunnen zeggen of het wel of niet werkt voor je. Zag in het stukje wat Pieter linkte, dat er zo'n 30% non-responders zijn.

Creatine is net zoals Pre-workout een supplement wat vooral mentaal werkt, doordat je het neemt en denkt er meer energie en kracht van te krijgen gaat deze gedachte in jou hersenen dit omzetten, ik heb beide gebruikt en er achter gekomen dat het echt iets mentaals is wat vooral tussen de oren zit, als jantje de bakker van de hoek zegt dat je van zijn volkorenbrood meer energie krijgt en je koopt het en tijdens het sporten je focust op net even die 2 herhalingen extra dan zou dat ook een bepaalde stimulans geven voor je eigen. Creatine had nog enig effect op me vochtafname, pre workout daarintegen is de grootste geldklopperij in de fitnessbranche mensen geloven nog steeds heilig dat ze werkelijk superkrachten hierdoor krijgen terwijl het puur tussen de oren zit.

Ik geloof zeker dat er ook een stuk placebo inzit, maar ben ook wel overtuigd van de positieve effecten voor mezelf als het gaat om de crea. V.w.b. de pre-workout, ook daar merkte ik vooral in het begin het verschil. Nu is er gewenning opgetreden en heb ik voor mezelf besloten om het ook even zonder te doen. Het is natuurlijk redelijk moeilijk voor mijzelf om te zeggen of ik er wel degelijk wat van merk aangezien ik met beide supplementen ben gestopt op het moment dat ik ben gaan cutten. Dus kracht en fut gaan sowieso wel achteruit. Zolang ik me er goed bij voel zal ik supplementen wel/niet gebruiken.

Thanks, leuk en informatief stuk. Zo zie je ook maar dat je niet zomaar alles moet geloven wat de overheid zegt (jaja is een open deur).

Mooi genuanceerd stuk. Als het effect in de 2.5-5% regio zit, is het voor ons amateurs niet zo vreselijk belangrijk als voor wedstrijd sporters waarbij 2 kg extra stoten het verschil tussen 1e of 2e plaats kan betekenen.

Nee ik geloof ook zeker niet dat het belangrijk is. Maar het is natuurlijk best fijn als je verschil merkt en daarbij kost het natuurlijk geen drol.

Zie mijn post hierboven, zo denk ik erover en het is aan eenieder om daar zelf zijn keuze in te maken natuurlijk.

Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar ik vind dat ik er al vol genoeg uitzie. Ik zou waarschijnlijk een stuk opknappen met een paar kilo minder :(
Ik heb wel gemerkt dat creatine het verschil kan betekenen tussen wel of niet die laatste 6e/7e rep halen, dus het kan onze training wel iets intensiever maken, en dus indirect beter voor de gains zijn.

Tja zou het voor ons als hobbybuilders zoveel schelen in gains? Het is gewoon een lekker gevoel als je die extra reps kan maken of net wat meer gewicht kan pakken.

• #1.068
En zonder creatine, pre-workout en heel veel minder eten is er gisteren ook een LB-training gedaan. Had eerst thuis gegeten en ben pas om 7 uur naar de gym gelopen. Helaas weer druk, maar gelukkig alleen bij de laatste twee oefeningen heel even moeten wachten, dus zeker prima!

Squats
1x16x20
1x10x60
1x8x80
1x5x100
3x6x120, pfff voelde echt zwaar.....
3x8x100, :fire::fire::fire:

Moet het krachtverlies gewoon accepteren en me concentreren op de spiegel, maar dat wist ik dus niet zeiken.

RDL
1x16x20
1x10x60
1x8x80
4x8x100, onderrug vol....

Leg press
1x12x100
5x12x140, gewoon :fire::fire::fire: erin

Leg curl
1x10x40
1x10x50
3x10x55

Leg extensions
1x10x45
1x10x55
3x10x60

Calf raises in horizontal leg press
1x10x120
1x10x130
1x10x140
1x10x150
1x10x160, :fire::fire::fire:.....dat moet er erg raar hebben uitgezien toen ik opstond :lol:

Puike train :thumb:

PS: ik loop soms ook heel krom na de leg press/ leg curl/ leg ext... :roflol:

Ik gebruik wel elke dag creatine, maar pwo's doe ik niet aan. Lekkere legday Koppie, kun je vandaag ook nog een beetje lopen? :D

• #1.072
Puike train :thumb:

PS: ik loop soms ook heel krom na de leg press/ leg curl/ leg ext... :roflol:

Het is nog niet eens krom lopen, maar meer een raar gehuppel ofzo, zit dan net niet tegen kramp aan :roflol:

Ik gebruik wel elke dag creatine, maar pwo's doe ik niet aan. Lekkere legday Koppie, kun je vandaag ook nog een beetje lopen? :D

Ik heb het een half jaar gebruikt en wilde nu weer eens een tijdje zonder. PWO's ga ik nu ook minderen, maar mocht ik me echt eens futloos voelen dan pak ik het gewoon. Wil een beetje van die gewenning af.

Merkte vanmorgen op de fiets naar mijn werk wel dat ik gisteravond getraind heb..........maar de echte spierpijn zal vast nog komen :o:rolleyes:

• #1.075
Vlakt wel af hoor. Ik doe nog steeds een paar setjes van 7x50kg op de OHP, dat was 4x/5x voordat ik begon met bulken.

Haha ja ik mag toch wel hopen dat ik meer kracht over heb straks dan wanneer ik begon met bulken. Heb anders toch iets gruwelijk fout gedaan ben ik bang.......:eek:

Haha ja ik mag toch wel hopen dat ik meer kracht over heb straks dan wanneer ik begon met bulken. Heb anders toch iets gruwelijk fout gedaan ben ik bang.......:eek:
Daar ga ik wel van uit. Gisteren mijn kcal iets omhoog gegooid. Ik werd weer helemaal duizelig en naar, da's niet goed.

Ja inderdaad zeg........had toch verwacht dat dat iets minder snel zou gaan :(

Jij kunt in ieder geval nog lekker trainen kerel! Ik ben al meer dan een week aan het kutten, met mijn onderrug...Ik train als een opgezette bejaarde :(

Goede legday man...Zeker voor iemand in de cut toch?! :flexbiceps:

• #1.079
Jij kunt in ieder geval nog lekker trainen kerel! Ik ben al meer dan een week aan het kutten, met mijn onderrug...Ik train als een opgezette bejaarde :(

Goede legday man...Zeker voor iemand in de cut toch?! :flexbiceps:

Ja dat met je rug is inderdaad gewoon zwaar klote! Hopelijk gaat dat snel over en kan je weer goed trainen.

Leg day is okay, maar toch al een stuk minder dan aan het einde van mijn bulk en dat is iets meer dan drie weken geleden. Vind het dus best snel achteruit gaan. Maar goed ik probeer gewoon zoveel mogelijk over te houden en dan zal ik de volgende bulk er wel weer overheen knallen..... :D

• #1.080
Gisteravond lekker een UB-training kunnen doen. Het was gemixt druk in de gym, dat wil zeggen dat toen ik aankwam het niet heel druk was. Tijdens mijn training werd het ineens een stuk drukker en tegen het einde van mijn training was het bijna leeg........veel gasten die even kwamen pompen speciaal voor studentenavond denk ik :laugh:. Ik heb in ieder geval alles kunnen doen wat ik wilde.

BP
1x12x20
1x10x40
1x8x50
1x6x60
1x4x70
5x3x80
1x8x60
1x6x60

Moet zeggen dat ik hier nog best blij mee was. Voelde goed en nog niet in kracht achteruit hierop!

BOR
1x14x20
1x10x40
1x8x50
1x8x60
5x10x70, rug heerlijk vol hierdoor :fire::fire::fire:
2x10x60, om het af te maken

Incl DB flyes
1x8x18
1x8x20
3x8x22, hier al de fik erin :fire:
2x10x18, en hier nog meer :eek!::eek!::fire::fire:

Reverse lateral pull down
1x10x70
3x10x75, hier merk ik wel een stuk krachtverlies.....:treuren:

Side raises
1x8x8
3x8x10
1x8x8

DB curls
2x8x14
1x10x14

Triceps overhead extensions
3x10x12

En klaar.......vanavond helaas niet trainen ivm DJ'en. Morgen een dikke FB gaan doen aangezien ik zondag ook niet kan. Maandagavond dan weer een FB.

Terug
Naar boven