Eventueel, weet niet of je standaard maandag sessie x doet, dinsdag sessie y, etc.
Dit kan ook als een verplichting aanvoelen en dat je daardoor vroeg of laat de drive/zin verliest. Ikzelf train ppl, voor/na LB een rustdag, maar als eerste kijk ik hoe ik me voel. Heb ik kut geslapen, kut werkdag, moe, tijdsdruk whatever blablabla dan ga ik niet trainen en neem ik rust. Als ik het idee heb godammm wat een energie dan skip ik een rustdag soms, ik weet dus nooit of ik morgen wel/niet ga trainen en voel het gewoon aan. Als je constant moe en futloos bent kan je dit negeren, maar dan is je herstel adhv volume niet goed. Minder volume/ meer rustdagen of simpelweg meer slaapuren. Het blijft een spelletje waarbij iedereen andere spelregels heeft. Ikzelf presteer hopeloos op 6/7 uur slaap en moet echt 7+ liefst 8 hebben. Ken mensen die slapen 5uur per nacht en hebben nergens last van.
Standaard een sessie op dag x kan positief werken als je wat vrijer bent in tijd, maar als je echt een kut werkdag hebt gehad waar je over moet werken en ook nog eens slecht geslapen heb ga dan maar eens een leg day doen. Die uitspraak “beter een halve training dan geen training” is onzin, je verziekt je herstel, mentaal ga je kapot en je bouwt 0 spiermassa als je gewoon niet kan pushen door gebrek aan energie die dag en uiteindelijk verlies je de motivatie. Elke week 2x trainen voor 10 jaar brengt mee als 6 maanden 4x pw trainen en dan weer half jaar niks
Ook met volume per sessie, soms (vaak weekend) heb ik het idee dat ik 1/2/3 setjes meer trek dus zolang kracht output goed is pak ik ze. Het is dus ook elke sessie kijken of ik mijn standaard volume van x aantal sets pak of ik er wellicht net paar meer doe, mits het goed voelt en kracht blijft hoog.