AndroidHealthClinic

20 Years of a Fatboy - Road to 12%

• Topic Starter Topic Starter
In de bijlage mijn voortgang (ja ik weeg en meet 2 keer per week).
Ook de verwachtte eindresultaten op basis van berekeningen met als einddatum 1 augustus.

Verwacht eindgewicht: 85 kg
Verwacht eindomtrek: 84,5

Hierin heb ik wel rekening gehouden met het feit dat de laatste kilo's wat langzamer zullen gaan dan de eerdere, daar houdt mijn statistische Excel voortgang geen rekening mee. In de bijlage mijn "voortgangsanalyse" voor de geïnteresseerden.

Op- of aanmkeringen, tips zijn natuurlijk altijd welkom als ik mezelf in een onrealistische hoek aan het duwen ben. Ik ben nou eenmaal een analist (daar studeer ik immers ook min of meer voor).

Bijlagen

Training van vandaag:

Superset van Leg Curl en Leg Extensions (beide 10x10)
Daarna seated calf raise 10 x 10

Squats overgeslagen in verband met lichte rugklachten.

Cardio:
Loopband - 23 minuten - 290kcal verbrand
Arc Trainer - 20 minuten - 240kcal verbrand

Vanavond een bierproeverij cadeau gekregen, dus eet 35gr pasta in plaats van 50gr.
Vandaag ook nog een ochtenddienstje gedraaid (6 - 14uur), daarbij loop ik constant en ben regelmatig met m'n armen bezig. Met de extra cardio en het lopen op het werk hoop ik het voldoende te compenseren. :)

Enjoy your weekend!

The day after, een flinke kater zeg maar, maar toch mezelf naar de sportschool getrapt. :)
Military Press was een minder goed plan, evenwicht was af en toe even weg zeg maar. Proberen om morgen nog ff een rondje te hardlopen, mits het weer iets mee zit.

MP:
20kg - 10 rep
25kg - 10 rep
25kg - 10 rep
20kg - 10 rep

Superset 1:
Arnold Press
10kg - 12 rep
12kg - 12 rep
12kg - 12 rep
14kg - 12 rep

Upright rowing
4 x 15kg - 10 rep

Superset 2:
Cable Lateral Raise
3 x 15 - 10 rep

Cable Raise
3 x 10 - 10 rep

Cardio:
Arc Trainer - 37 minuten - 460 kcal verbrand

Goed bezig man! Wat een inspiratie... :)
Ik blijf je volgen!

Gr.

Mentale strijd begint weer wat harder te worden, weegschaal pest me door 92,9 te zeggen #mustbedefect. Meetlint zegt gelukkig wel 95cm.
Dat kleine stemmetje in m'n hoofd komt weer met "Stop er toch mee Tim, bier drinken in het weekend is leuker!!".
Ja lamzak, na 20 jaar eindelijk slank zijn is nog veel leuker, dus donderstraal maar weer op. :D

Dus, ik trap mezelf in m'n sportschoenen en ga doen wat ik het allerergste haat: Hardlopen.
Sterker nog, ik ga nu hardlopen terwijl het nog regent ook. Whatever it takes to reach my goals I guess.

Vanmiddag of vanavond borst + rug trainen, daarna de gebruikelijke 20 minuten cardio. Kans is groot dat ik daar weer 30 minuten plus van maak, zomer komt heel dichtbij en net als vorig jaar komt de cardioslet weer in me naar boven.

Lekker bezig baas! Dikke middelvinger inderdaad naar het duiveltje op je schouder en doorknallen!

Progress vanaf het allereerste begin naar vandaag, met 1 tussenstop waar ik ben begonnen met strakke voedingsschema's en echt op macro's ben gaan letten.

Laatst bewerkt:
Net terug uit de sportschool, krachttraining na 2,5e oefening moeten afkappen vanwege die rugspier. Het is als het ware de spier bij m'n linkerschouder blad. Nu even ontspannen op een soort stripje, schijnt te helpen. Wel cardio nog gedaan, maar dit ging ook alleen met pijn. Even kijken wat morgen ons brengt.

Cardio:
Hardlopen - 20 minuten - 290 kcal
Arc Trainer - 10 minuten - 90 kcal

t*ring hey...gewoon ff 21 kilo! Doe je netjes man! Goede progressie ook in afgelopen 2 maanden!

Blijf volhouden en over een klein jaartje sta je gewoon podiumdroog ;)

t*ring hey...gewoon ff 21 kilo! Doe je netjes man! Goede progressie ook in afgelopen 2 maanden!

Blijf volhouden en over een klein jaartje sta je gewoon podiumdroog ;)
Goals voor 1 augustus blijft nog 12%, al wordt dat een really hard job.
Goal voor volgend jaar zomer is wel rond de 8% (is dit podiumdroog? :p)

Die progressie van de afgelopen 2 maanden komt echt puur door de juiste voeding en juiste macro's, vanaf dat moment gaan inzien dat voeding echt wel 70% al dan niet 80% van het hele traject is. :)

Goals voor 1 augustus blijft nog 12%, al wordt dat een really hard job.
Goal voor volgend jaar zomer is wel rond de 8% (is dit podiumdroog? :p)

Die progressie van de afgelopen 2 maanden komt echt puur door de juiste voeding en juiste macro's, vanaf dat moment gaan inzien dat voeding echt wel 70% al dan niet 80% van het hele traject is. :)

5 procent dalen in 8 weken, moet te doen zijn. En als je gewoon zo doorzet dan sta je volgende zomer echt wel kurkdroog hoor :) ongeacht wat voor getal je daar nou aan wilt vast hangen. Dus gewoon lekker volhouden en extra hard gaan de komende weken!

Zo, net terug uit de gym. Toch nog even tijd vrij gemaakt ondanks m'n drukke schema deze week. Alleen cardio gedaan in verband met rugklachten.
Tijdens cardio er ook achter gekomen dat mijn rugklachten worden opgewekt door het hardlopen. Als ik er aan terugdenk klopt het ook dat ik de afgelopen weken elke keer na het hardlopen rugklachten had, dus daar maar mee stoppen.

Cardio:
Arc Trainer - 25 minuten - 370 kcal
Hardlopen - 13 minuten - 150 kcal

Vandaag geen training, zit nu zelfs op school voor te bereiden op herkansing. Van 9:00 uur tot 21:00 uur op school, geen tijd om te trainen plus het is wel even goed voor m'n rug.

Al m'n schoolmaten zijn nu naar de dönerzaak om avond te eten, as we speak eet ik netjes m'n pasta op. Niet erg tof, maar ja, nog even leren en werken aan m'n uiteindelijke doel is momenteel belangrijker.

Pasta vandaag even naar 40gr gegooid per maaltijd, zodat ik wat extra cut vandaag. Morgen proberen 2 keer te sporten, in ieder geval twee keer 20/30 minuten cardio. Morgen natuurlijk ook de wekelijkse gewichts- en omtrek update.

Enjoy your evening :)

Laatst bewerkt:
Damn! Jij hebt een druk weekschema zeg! Maar zoals jezelf al aangaf "whatever it takes!"

Vertstandig om over te stappen naar @XXL Nutrition natuurlijk :thumbs:

Hij gaat hier nog steeds lekker zo te lezen! Benieuwd naar je meting vandaag..

Ik heb je complete log even doorgenomen en ik moet zeggen dat ik echt respect heb voor je doorzettingsvermogen. Daarnaast is het leuk om te lezen dat je gewoon lekker nuchter blijft en je focust op de zaken die belangrijk zijn en niet je tijd verdoet aan zaken die er niet toe doen, of waar je geen verstand van hebt. Ik heb nog wel eens de neiging dat laatste wel te doen en het levert alleen maar frustatie en tijdsverspilling op :roflol:.

Die kracht van jou is trouwens echt ziek voor je ervaring moet ik zeggen. Allicht een idee om na deze cut over te gaan op een powerlifting gericht schema? :)

Hij gaat hier nog steeds lekker zo te lezen! Benieuwd naar je meting vandaag..
Nou ik gooi het hoge woord er gelijk maar uit dan:

Gewicht: 91,5 kg
Omtrek: 94

Super lekker dus, nog 6,5kg tot streef en en ongeveer 7-9cm te gaan voor 1 augustus. :D

Ik heb je complete log even doorgenomen en ik moet zeggen dat ik echt respect heb voor je doorzettingsvermogen. Daarnaast is het leuk om te lezen dat je gewoon lekker nuchter blijft en je focust op de zaken die belangrijk zijn en niet je tijd verdoet aan zaken die er niet toe doen, of waar je geen verstand van hebt. Ik heb nog wel eens de neiging dat laatste wel te doen en het levert alleen maar frustatie en tijdsverspilling op :roflol:.

Die kracht van jou is trouwens echt ziek voor je ervaring moet ik zeggen. Allicht een idee om na deze cut over te gaan op een powerlifting gericht schema? :)
Haha thanks! Ja, ik sta gewoon nuchter in het leven denk ik. Nuchtere achterhoeker, laten we het daar op houden. Ik schaam me er niet voor om advies te vragen bij mensen die ergens meer verstand van af hebben en het beter weten (niet figuurlijk bedoeld). Zal ook eerlijk toegeven dat ik af en toe dit ook nog wel eens doe, maar niet meer op voedingsgebied haha.

Powerlifting schema klinkt interessant ja! Ga het zeker in overweging nemen. Als ik klaar ben met m'n cut (lees op 10% sta) wil ik ook deadlifts naar 200 brengen en eventueel hoger. Ik voel nog dat ik niet aan m'n max zit omdat ik zelfs tijdens cutten PR's bleef zetten. :)

it's gonna happen!!! :D

Donderdag updatedag, ja die houden we er maar een beetje in lijkt me. Zoals in de post hierboven al aangegeven, gewicht gedaald naar 91,5 en omtrek naar 94. We gaan dus de serieuze zone bereiken.
Deze week super druk met school, herkansing, tentamens etc. etc. Training van woensdag dus moeten overslaan, balen, maar soms zijn er andere dingen gewoon net wat belangrijker. Vandaag proberen te compenseren:

MP:
4 x 6 (20, 25, 30, 35 kg)

Superset 1:
Arnold Press:
5 x 8 (12, 12, 14, 14, 14 kg)
Upright Row: 5 x 10 (15, 15, 20, 20, 20 kg)

Superset 2:
Side Lateral Raises: 3 x 10 (10, 8, 6kg)
Bent Over Rear Raise: 3 x 10 (8, 6, 4kg)

Superset 3:
Triceps Pushdown: 5 x 40 (10. 10, 15, 15, 15 kg)
Hammer Curls: 5 x 12 (12kg)

Superset 4:
Alternate Dumbell Curl: 4 x 6 (12kg)
Overhead Cable Tricep: 4 x 12 (15, 20, 20, 20 kg)

Superset 5:
Concentration Curls: 3 x 10 (12, 12, 14 kg)
Tricep Dumbell Kickbacks: 3 x 10 (10 kg)

Cardio:
Arc Trainer - 30 minuten - 400 kcal

Training iets ingehouden vanwege m'n rugklachten, ging toch lekker, voelde het af en toe wel (spierpijnachtig), hopelijk is het morgen helemaal weg :D

Terug
Naar boven