MuscleMeat

Age is just a number

Ik ben pas vorige week dinsdag begonnen met deze bulk, dus ik vind het nogal vroeg om daar nu al boude uitspraken over te doen. Wel merk ik al dat ik wat meer energie en 'drive' heb in de gym. Die 11 x 55 paused bench was ook een volume p.r.; nog nooit 11 reps gehaald op dat gewicht. Ook op andere compounds heb ik het gevoel weer langzaam progressie te boeken, maar misschien is het nu nog wat voorbarig om die conclusie te trekken. Wat groei betreft ben van plan wekelijks, op dinsdagochtend, een update te geven over mijn gewicht etc.
Bij naturals is spiergroei en krachttoename vaak geen lineair proces.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.604
Eigenlijk niets, maar vooruit: dat je training ook adaptief moet zijn met betrekking tot de mogelijkheden die zich voordoen.
Dat is ie ook. Als ik voel dat er een extra rep in zit, dan pak ik die en als ik een mindere dag heb, dan accepteer ik dat en ga ik niet forceren. Daarbij moet ik ook aantekenen dat ik eigenlijk nooit echt goede of slechte dagen heb. Soms een repje meer of minder, that's it.

Dat is ie ook. Als ik voel dat er een extra rep in zit, dan pak ik die en als ik een mindere dag heb, dan accepteer ik dat en ga ik niet forceren. Daarbij moet ik ook aantekenen dat ik eigenlijk nooit echt goede of slechte dagen heb. Soms een repje meer of minder, that's it.
De goede dagen zullen beter worden als je ook je voeding nog wat opvoert; het moet ergens vandaan komen. Ik hecht zelf veruit het grootste belang aan training als doorslaggevende factor bij natural bodybuilding, maar voeding moet geen beperkende factor zijn.

De goede dagen zullen beter worden als je ook je voeding nog wat opvoert; het moet ergens vandaan komen. Ik hecht zelf veruit het grootste belang aan training als doorslaggevende factor bij natural bodybuilding, maar voeding moet geen beperkende factor zijn.
@imnewhere is geen bodybuilder.

Als het lekker gaat nu, gewoon zo doorgaan

Heb je dan een powerlift log?
ik heb ook geen bodybuilding log. Ben je een beetje de weg kwijt, ga naar www.waarbenik.nl

dit staat in mijn handtekening:
week 1: 5x5, week 2: 4x5+1x4
week 3: 3x5+2x4, week 4: 2x5+4x4
week 5: 1x5+4x4, week 6: 5x4
week 7: 4x4+1x3, week 8: 3x4+2x3
week 9: 2x4+3x3, week 10: 1x4+3x3
week 11: 5x3, week 12: 3x1+3x3
week 13: 3x3, week 14: 3x1
[ BP,MP,Squat, DL 2x pw]

• #2.613
Judge Bullshark has spoken. I'm not a bodybuilder.

Sad Baby GIF

• #2.615
In het kader van 'healthy ageing' wil ik mijn basisconditie weer een beetje opkrikken. Omdat mijn krachtschema nu (lower-upper-rest) repeat is, trek ik op die derde dag de hardloopschoentjes aan. Gisteren eerste 'training': hardlopen afwisselen met wandelen: 7 x 200m hardlopen met daartussen steeds 100m wandelen als herstel. Zwakste punt is mijn kniegewrichten, dus ik moet dit heel rustig opbouwen.

In het kader van 'healthy ageing' wil ik mijn basisconditie weer een beetje opkrikken. Omdat mijn krachtschema nu (lower-upper-rest) repeat is, trek ik op die derde dag de hardloopschoentjes aan. Gisteren eerste 'training': hardlopen afwisselen met wandelen: 7 x 200m hardlopen met daartussen steeds 100m wandelen als herstel. Zwakste punt is mijn kniegewrichten, dus ik moet dit heel rustig opbouwen.
Waarom niet fietsen, ben je dat beu?

• #2.617
Waarom niet fietsen, ben je dat beu?
Niet echt bewust over nagedacht, maar nu je er naar vraagt: weer beginnen met wielrennen zou een investering van duizenden euro's zijn, want ik heb alleen nog maar oude meuk staan. Ik had nog een paar zo goed als nieuwe hardloopschoenen staan die ik ruim een jaar geleden had gekocht, maar na een aantal trainingen weer weg had gezet door blessureleed (die knieën waar ik het in de vorig post over had). Hardlopen is ook lekker tijdsefficiënt, bijna geen onderhoud aan materiaal en je kunt het het hele jaar doen (wielrentraining in de winter en bij slecht weer doe je niet voor de lol). Genoeg redenen dus.

met hardlopen zul je normaal meer klachten van je knieën ervaren dan met fietsen

Niet echt bewust over nagedacht, maar nu je er naar vraagt: weer beginnen met wielrennen zou een investering van duizenden euro's zijn, want ik heb alleen nog maar oude meuk staan. Ik had nog een paar zo goed als nieuwe hardloopschoenen staan die ik ruim een jaar geleden had gekocht, maar na een aantal trainingen weer weg had gezet door blessureleed (die knieën waar ik het in de vorig post over had). Hardlopen is ook lekker tijdsefficiënt, bijna geen onderhoud aan materiaal en je kunt het het hele jaar doen (wielrentraining in de winter en bij slecht weer doe je niet voor de lol). Genoeg redenen dus.
Ik ben mijn as we speak mijn oude mtb aan het schoonmaken en daar komt een nieuwe aandrijflijn op en ik laat mijn vork servicen.

Voor een paar tientjes kan je een oude racefiets zelf weer in orde maken. Voor €200-300 kan je dat laten doen.

• #2.620
met hardlopen zul je normaal meer klachten van je knieën ervaren dan met fietsen
Klopt. Ik weet ook uit eigen ervaring dat hardlopen een veel blessuregevoeliger sport is wat betreft overbelasting dan wielrennen. Maar ik hoop met een verstandige opbouw na verloop van tijd uiteindelijk toch pijnvrij een fatsoenlijk stukje te kunnen rennen (5-10 km). Heb er verder geen ambities in anders dan een goede basisconditie opbouwen en onderhouden.

Terug
Naar boven