- Waardering
- 27.792
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 160kg
- Vetpercentage
- 50%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Interessante gedachte. Mensen doen van nature graag waar ze goed in zijn, dus dat zou inderdaad een valkuil kunnen zijn.Denk dat wanneer je weer gaat fietsen 'wilt' terugvallen in je oude gedrag, daar zit de crux.
Absoluut niet, wilde alleen mijn kritiek op je nieuwe plannen uiten. Tenminste, als je echt gespierder wil worden. Als je alleen maar leuk bezig wil zijn moet je vooral weer wat duursport gaan doen, ik vind zelf duursport eigenlijk (ook?) fijner dan krachtsport. Maar duursport stimuleert de vascularisatie van je spieren en de ontwikkeling van mitichondria, terwijl krachtsport hypertrofie stimuleert. Ik herinner me dat Sven Kramer niet eens training voor de 1500m en training voor de 5 en 10k kon combineren, dat "beet elkaar". Zijn concurrent Shani Davis had dat juist andersom. Shani is toen zelfs met de klassieke vierkamp gestopt en heeft zich op sprinten toegelegd.
Mensen doen wat ze gemakkelijk af gaat.Interessante gedachte. Mensen doen van nature graag waar ze goed in zijn, dus dat zou inderdaad een valkuil kunnen zijn.
Wel als hij al zijn uiterste best moet doen om een paar gram aan te komen.Van een paar keer per week een half uurtje tot een uurtje op rustig tempo cardio verwacht ik niet dat het enorm zou bijten?
Dat wel, maar daar heb ik het later in mijn post ook over. Dit ging meer over mTor en andere klokken die ik horen luiden.Wel als hij al zijn uiterste best moet doen om een paar gram aan te komen.
2 fundamenteel verschillende energiesystemen trainen is ALTIJD suboptimaal. Dit gaat zwaarder tellen als het gewenste effect aan de moeilijk bereikbare kant ligt.Van een paar keer per week een half uurtje tot een uurtje op rustig tempo cardio verwacht ik niet dat het enorm zou bijten? Het is alleen wel even kijken wanneer je je benen traint tov je lange duurloop.
Hardlopen in het algemeen, en wellicht met slechte knieën in het bijzonder, is niet de meest ideale cardio om te combineren met krachttraining. Liever doe je iets met minder of geen impact.
Aan de andere kant is regelmatig buiten bewegen heel heilzaam voor lichaam en geest, maar dat kunnen ook wandelingen zijn. Die zou je zwaarder kunnen maken met een rugzak of gewichtsvest.
Wel vraag ik me af of je onderbewust je eigen poging tot bulk aan het torpederen bent door nu meer cardio te gaan toevoegen? Je hebt al moeite met meer eten en dan ga je nu je verbruik omhoog gooien. Wel maakt sporten hongerig en zou je gretig het risico op overcompensatie kunnen opzoeken.
Ten eerste heeft hij al jaren de grootste moeite om zwaarder te worden en ten tweede geeft hij aan zwakke knieën te hebben en daardoor de laatste keer al vrij snel gestopt is met hardlopen. Dan is het toch niet vreemd dat mensen er wat op te zeggen hebben?Laat die man lekker een paar kilometer per week hardlopen als ie dat leuk vindt en zich er beter bij voelt, al dat overdreven getheoretiseer altijd.
Hij wil een basisconditie gaan bouwen om 10km te kunnen rennen. Dat combineert lekker met de langdurige maar mislukte pogingen tot bodybuilding.Nee maar als je mike mentzer en ayn rand erbij gaat halen wanneer een 50+er zegt zich er prettig bij te voelen om af en toe wat te gaan hardlopen naast zijn hobbymatige krachttraining een paar keer per week ben je lichtelijk van de praktijk losgezongen denk ik. Vandaar 'overdreven theoretiseren'.
Hopelijk lees je vandaag dit bovenstaande eigen bericht nog eens.Ik begrijp de zorgen en zal ze meenemen. Overigens is het zeker niet de bedoeling dat m'n 'calories out' omhoog gaan. Ik wandel al bijna dagelijks. Die stukjes hardlopen zijn dus eerder een 'vervanging van' dan een 'toevoeging aan'. En mocht eens per drie dagen een stukje hardlopen niet goed te combineren zijn met krachttraining, dan stop ik er zeker mee. Aankomen in spiermassa / gewicht blijft mijn hoofddoel de komende ± 8 maanden. En wat @Mentat zegt, in de buitenlucht zijn vind ik heerlijk en dat is ook wat waard. Dat mis ik zeker in dat hele sportschoolgebeuren.