AndroidHealthClinic

Age is just a number

Ergens snap ik jouw insteek wel, maar je verbruik is ook niet elke dag gelijk en met geen of amper gewichtstoename de afgelopen weken en zijn shape zou ik gewoon inzetten op 4000kcal per dag.
Elke paar weken komt hetzelfde verhaal weer bovendrijven.

kom je niet aan, eet je te weinig of beweeg je teveel.

Nee. Dat is jouw interpretatie dan waarschijnlijk.
Los daarvan ben ik niet van mening dat ik mezelf voor de gek houd. Maar laten we daarover maar niet verder in discussie gaan.
Je bent 154 pagina's verder en nog gaat het of over je eten.

Snap niet dat mensen überhaupt nog reageren op je roep om aandacht, of je moet serieus zo dom zijn dat je het na 154 pagina's nog niet snapt.

Ergens snap ik jouw insteek wel, maar je verbruik is ook niet elke dag gelijk en met geen of amper gewichtstoename de afgelopen weken en zijn shape zou ik gewoon inzetten op 4000kcal per dag.
Ja maar in zijn specifieke geval zou ik het zo simpel mogelijk maken en ik kan geen reden bedenken dat je kcal zo schommelt en dit niet eind vd dag ff gelijk kan trekken naar je doel dmv een eetlepel pindakaas 🤷‍♂️

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.084
Je bent 154 pagina's verder en nog gaat het of over je eten.
Snap niet dat mensen überhaupt nog reageren op je roep om aandacht, of je moet serieus zo dom zijn dat je het na 154 pagina's nog niet snapt.
Daarom heb ik naar aanleiding van uw vorige post ook besloten het niet meer over voeding te hebben en me hier te beperken tot een trainingslog.

Wat anderen posten heb ik geen controle over. Ik ga niet meer zelf actief posten over mijn voeding.
Gewoon zelf besluiten.
Hou t voor jezelf bij.
Kom je wel aan kijk dan goed waarom. Reflecteer vooral...
Als je dan weet waarom je dan wel aankomt. Dan ben ik wel oprecht benieuwd.
Mogelijk gewoon minder ermee bezig zijn, wat meer jezelf de vrijere loop geven in voedingsmiddelen zonder alles te overdenken. Wie weet geeft die rust en het gecontroleerd gezond willen eten loslaten je de kans wel aan te komen. Nadenken over alles kost reteveel energie.

Beetje kritiek of opmerking en meteen van slag.
Post lekker niks

Ik heb enkel eerste en 3 laatste pagina's gelezen... Mag ik vragen waar uw prioriteit ligt? Combinatie bodybuilding/wedstrijdlopen tot 5 a 10km kan uiteraard, zeker met middelen. (voor nog kortere afstand dan 5 km vrees ik dat u net als ik wat oud bent )
Maar je loopt het beste als je zo licht mogelijk bent en bent waarschijnlijk als bodybuilder beter als je zwaarder bent. Het is vrij simpel.

Laatst bewerkt:
Ik heb enkel eerste en 3 laatste pagina's gelezen... Mag ik vragen waar uw prioriteit ligt? Combinatie bodybuilding/wedstrijdlopen tot 5 a 10km kan uiteraard, zeker met middelen. (voor nog kortere afstand dan 5 km vrees ik dat u net als ik wat oud bent )
Maar je loopt het beste als je zo licht mogelijk bent en bent waarschijnlijk als bodybuilder beter als je zwaarder bent. Het is vrij simpel.
Ja, eens. Ik gok dat hij graag wat zwaarder wil worden, maar hetgeen wat hij moet doen er niet voor over heeft. En zich daarom maar stort op lopen omdat lopen hem beter ligt.

• #3.092
Vooropgesteld: ik wil sowieso naturel blijven.

Competitief hardlopen is niet mijn ambitie. Ik wil het naast de krachttraining gaan oppakken voor een betere conditie en omdat ik het leuk vind om ook buiten te sporten. Krachttraining doe ik uit gezondheidsoverwegingen en omdat ik het leuk vind. Als ik zou moeten kiezen tussen meer spiermassa of een goede hardloper dan kies ik voor het eerste, omdat ik dat het moeilijkste vind om te bereiken. Ik wil sowieso nooit meer terug naar mijn duursport-fysiek van 62-64 kg in het seizoen.

Laatst bewerkt:
Ik kan best tegen kritiek hoor. Maar de toon die vntl aanslaat met termen als 'pik' en 'kansloos' staat me niet aan.
Je kan er niet tegen omdat het de waarheid is, pik.

Kennelijk vind je de aandacht alleen maar leuk zelfs als die negatief is, anders had ik toch wel een topic ban.

Ik heb geen verstand van kuren. Bovendien lijkt het me vrij zinloos om over iets te gaan filosoferen wat ik toch nooit ga doen.
Waarom dan wel dat eeuwige gejank?

Laat mij je uit je droom helpen. Je zit nog lang niet aan je natuurlijke max, het lukt je niet eens om een gezond gewicht vast te houden. Als iemand zoals jou zou gaan kuren dan lukt het je evengoed niet om dat gewonnen gewicht vast te houden. Simpelweg omdat je te weinig eet.

Er zijn hier een hoop mensen die met alle liefde met je mee willen denken. Mensen die ook van ver komen en maar al te goed weten dat het niet vanzelf gaat.
Als jij blijft wegrennen voor jezelf en blijft verschuilen achter die slachtofferrol en gejank over kuren, dan kom je nooit verder en ben je vooral ontzettend onsportief bezig. Is zonde man. Als jij niet wil eten wat je nodig hebt, leer dan op z'n minst dat Auschwitz lichaam te accepteren. Zo'n eeuwige tweestrijd kan nooit gezond zijn voor je koppie

• #3.097
Training-update afgelopen week.

De rug is snel beter geworden de afgelopen week. Ik heb alleen 's nachts nog last; de boel wordt dan wat stijf en ik word in de tweede helft van de nacht dan steeds wakker als ik me om wil draaien naar m'n andere zij. Het rustig hardlopen heb ik weer op kunnen pakken en ik kan inmiddels alle krachtoefeningen weer doen die ik deed voor de blessure. RDL's en pullups weer rustig aan het opbouwen en barbell rows voor nu even vervangen door een chest supported machine row (iets veiliger voor de rug). Gisteren voor het eerst een looptraining op de weg geprobeerd waarbij ik erachter kwam dat 10 km/u vrijwel niet mogelijk is omdat het onnatuurlijk langzaam aanvoelt. Op de automatische piloot gaan rennen zonder te pushen zit ik direct tegen de 12 km/h aan. Het lopen gaat tot nu toe super, maar ik moet oppassen in m'n enthousiasme niet te snel te veel te willen doen.

Op dinsdag en vrijdag cardio direct na krachttraining.

dagkrachtcardio
ma 30-10lower body + core
di 31-10upper bodyloopband: 17' @ 10 km/u (2,83 km)
wo 1-11loopband: 18' @ 10 km/u (3,00 km)
do 2-11lower body + core
vr 3-11upper bodyloopband: 19' @ 10 km/u (3,17 km)
za 4-11loopband: 20' @ 10 km/u (3,33 km)
zo 5-11weg: 3,9 km in 19:45 (11,9 km/u)

De rug is snel beter geworden de afgelopen week. Ik heb alleen 's nachts nog last; de boel wordt dan wat stijf en ik word in de tweede helft van de nacht dan steeds wakker als ik me om wil draaien naar m'n andere zij. Het rustig hardlopen heb ik weer op kunnen pakken en ik kan inmiddels alle krachtoefeningen weer doen die ik deed voor de blessure. RDL's en pullups weer rustig aan het opbouwen en barbell rows voor nu even vervangen door een chest supported machine row (iets veiliger voor de rug). Gisteren voor het eerst een looptraining op de weg geprobeerd waarbij ik erachter kwam dat 10 km/u vrijwel niet mogelijk is omdat het onnatuurlijk langzaam aanvoelt. Op de automatische piloot gaan rennen zonder te pushen zit ik direct tegen de 12 km/h aan. Het lopen gaat tot nu toe super, maar ik moet oppassen in m'n enthousiasme niet te snel te veel te willen doen.

Op dinsdag en vrijdag cardio direct na krachttraining.

dagkrachtcardio
ma 30-10lower body + core
di 31-10upper bodyloopband: 17' @ 10 km/u (2,83 km)
wo 1-11loopband: 18' @ 10 km/u (3,00 km)
do 2-11lower body + core
vr 3-11upper bodyloopband: 19' @ 10 km/u (3,17 km)
za 4-11loopband: 20' @ 10 km/u (3,33 km)
zo 5-11weg: 3,9 km in 19:45 (11,9 km/u)
Ik denk dan ook dat de snelheden op de loopbanden behoorlijk overdrijven (niet dat ik dat ooit ga doen).

Voor jou waarschijnlijk wel, voor mij niet. Ik loop ~11km/u mijn ronde. Op de weg lopen voelt sowieso anders aan dan op een loopband.
Heb bij mijn fysio ook wel op loopband gelopen, en ik vind het niks

• #3.100
Voor jou waarschijnlijk wel, voor mij niet. Ik loop ~11km/u mijn ronde. Op de weg lopen voelt sowieso anders aan dan op een loopband.
Heb bij mijn fysio ook wel op loopband gelopen, en ik vind het niks
20 minuten loopband met uitzicht op de parking van de gym is vooral heel erg saai. Maar ik denk wel dat het op dit moment de beste keuze is voor mij. Het dwingt me om langzamer te lopen en zo de belasting in toom te houden. En verder is de impact op de knieën door de combinatie van loopschoenen met een goede demping en de vering van de loopband een stuk lager, dus ideaal om m'n knieën te sparen. Het idee is geleidelijk de trainingen op de loopband af te bouwen en de overstap naar de weg te maken.

Terug
Naar boven