MuscleMeat

Age is just a number

20 minuten loopband met uitzicht op de parking van de gym is vooral heel erg saai. Maar ik denk wel dat het op dit moment de beste keuze is voor mij. Het dwingt me om langzamer te lopen en zo de belasting in toom te houden. En verder is de impact op de knieën door de combinatie van loopschoenen met een goede demping en de vering van de loopband een stuk lager, dus ideaal om m'n knieën te sparen. Het idee is geleidelijk de trainingen op de loopband af te bouwen en de overstap naar de weg te maken.
De reden voor jou herstel gaat het niet om, je zegt dat 10km onnatuurlijk voelt. Daar ging mijn reactie over, niet om je herstel aan te vallen

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.102
De reden voor jou herstel gaat het niet om, je zegt dat 10km onnatuurlijk voelt. Daar ging mijn reactie over, niet om je herstel aan te vallen
Ik las helemaal geen aanval in uw post. Dat 10 km/u op de weg voor mij onnatuurlijk langzaam aanvoelt, zal wel iets met mijn lage lichaamsgewicht van 69 kg te maken hebben. Met een rugzak van 24 kg zou ik het ook wel rustiger aan doen. Maar het leek mij voor de meelezers wel goed om aan te geven waarom ik nu voornamelijk voor de loopband kies.

20 minuten loopband met uitzicht op de parking van de gym is vooral heel erg saai. Maar ik denk wel dat het op dit moment de beste keuze is voor mij. Het dwingt me om langzamer te lopen en zo de belasting in toom te houden. En verder is de impact op de knieën door de combinatie van loopschoenen met een goede demping en de vering van de loopband een stuk lager, dus ideaal om m'n knieën te sparen. Het idee is geleidelijk de trainingen op de loopband af te bouwen en de overstap naar de weg te maken.
Je kan beter op zachte ondergrond gaan rennen.

Ik las helemaal geen aanval in uw post. Dat 10 km/u op de weg voor mij onnatuurlijk langzaam aanvoelt, zal wel iets met mijn lage lichaamsgewicht van 69 kg te maken hebben. Met een rugzak van 24 kg zou ik het ook wel rustiger aan doen. Maar het leek mij voor de meelezers wel goed om aan te geven waarom ik nu voornamelijk voor de loopband kies.
Langzaam lopen moet je leren,

Probeer het met een tempo dat je nog kan praten, doe neusademhaling, koppel je ademhaling aan een aantal passen in- en uitademen (uitademen eentje meer totaal aantal altijd oneven). Voor het normaal lopen kan je er wat strides tussendoor doen.

Langzaam lopen moet je leren,

Probeer het met een tempo dat je nog kan praten, doe neusademhaling, koppel je ademhaling aan een aantal passen in- en uitademen (uitademen eentje meer totaal aantal altijd oneven). Voor het normaal lopen kan je er wat strides tussendoor doen.
Zie soms mensen ~7km/u joggen, en dan ineens gaan ze weer harder lopen.

Beter dan mensen die 7 per uur lopen en dan ineens langzamer gaan, dat kom je ook regelmatig tegen.

Overigens is 7-8 per uur een prima tempo voor je rustpauzes bij een intervaltraining. Ik denk alleen dat de meeste mensen die zo lopen geen intervaltraining aan het doen zijn, maar gewoon een baggerconditie hebben.

Beter dan mensen die 7 per uur lopen en dan ineens langzamer gaan, dat kom je ook regelmatig tegen.

Overigens is 7-8 per uur een prima tempo voor je rustpauzes bij een intervaltraining. Ik denk alleen dat de meeste mensen die zo lopen geen intervaltraining aan het doen zijn, maar gewoon een baggerconditie hebben.
Zou best kunnen, zoveel verstand heb ik niet van hardloopmethodes/ schemaś

Podcast op, muziek, Netflix?
Veel loopbanden hebben al een scherm waar je YT of TV op kan kijken, zelf kijk/keek ik graag naar het "dashboard", geeft een beetje hetzelfde gevoel als lopen op ademhaling. Heerlijk ontspannen.
Kan vanalles zijn, intervaltraining, strides, steigerungen, fartlek of het einde van de warmingup. Sommige mensen lopen ook gewoon lekker op gevoel, zonder doel.

• #3.110
Een prachtige dag vandaag! Niet alleen omdat ie zonovergoten was, maar ook omdat ik mijn eerste cardio-subdoel heb gehaald: 5 km hardlopen aan één stuk, zonder wandelpauzes. Eindelijk heb ik een manier gevonden om het op de juiste manier op te bouwen: door voornamelijk op de loopband te trainen in rustig tempo. Vijf weken geleden begonnen en dit was pas de derde training op de weg.

5 km in 23:58 (12,5 km/h)

De afstand klopt, want ik liep op een uitgepijld 4 mijl parcours aan de rand van de stad (hardlooproute De Onlanden), met 100 meter markeringen.

Morgenochtend weer een weekoverzicht van alles wat ik deze week heb uitgespookt qua training.

Laatst bewerkt:
Een prachtige dag vandaag! Niet alleen omdat ie zonovergoten was, maar ook omdat ik mijn eerste cardio-subdoel heb gehaald: 5 km hardlopen aan één stuk, zonder wandelpauzes. Eindelijk heb ik een manier gevonden om het op de juiste manier op te bouwen: door voornamelijk op de loopband te trainen in rustig tempo. Vijf weken geleden begonnen en dit was pas de derde training op de weg.

5 km in 23:58 (12,5 km/h)

De afstand klopt, want ik liep op een uitgepijld 4 mijl parcours aan de rand van de stad (hardlooproute De Onlanden), met 100 meter markeringen.

Morgenochtend weer een weekoverzicht van alles wat ik deze week heb uitgespookt qua training.
Ik las eerst 5 uur...

• #3.114
Overzicht afgelopen week.

dagkrachtcardio
ma 6-11lower body + core
di 7-11upper bodyloopband: 21' @ 10 km/u (3,50 km)
wo 8-11weg: 4,6 km in 22:14 (12,4 km/u)
do 9-11lower body + core
vr 10-11upper bodyloopband: 24' @ 10 km/u (4,00 km)
za 11-11loopband: 25' @ 10 km/u (4,17 km)
zo 12-11weg: 5 km in 23:58 (12,5 km/u)

en je gewicht ?

• #3.116
Clipboard01.jpg

• #3.117

dagkrachtcardio
ma 13-11lower body + core
di 14-11upper bodyloopband: 27' @ 10 km/u (4,50 km)
wo 15-11loopband: 28' @ 10 km/u (4,67 km)
do 16-11lower body + core
vr 17-11upper bodyloopband: 30' @ 10 km/u (5,00 km)
za 18-11loopband: 30' @ 10,2 km/u (5,10 km)
zo 19-11weg: 5,9 km in 28:44 (12,3 km/u)

Laatst bewerkt:

dagkrachtcardio
ma 13-11lower body + core
di 14-11upper bodyloopband: 27' @ 10 km/u (4,50 km)
wo 15-11loopband: 28' @ 10 km/u (4,67 km)
do 16-11lower body + core
vr 17-11upper bodyloopband: 30' @ 10 km/u (5,00 km)
za 18-11loopband: 30' @ 10,2 km/u (5,10 km)
zo 19-11weg: 5,9 km in 28:44 (12,3 km/u)

Ik zit al wekenlang op een intake van 3600 KCal, dus blijkbaar is dat mijn onderhoud.

Bekijk bijlage 607019
Wil je aankomen, zou ik in jouw geval minder hardlopen

• Haha
Waarderingen: vntl
  • #3.119
Wil je aankomen, zou ik in jouw geval minder hardlopen
Hoeveel km hardlopen doe jij op weekbasis?

Ik snap dat alle beetjes helpen, maar die in totaal 25 km hardlopen van afgelopen week kosten me ongeveer 1750 KCal extra, oftewel 250 KCal/dag.

Hoeveel km hardlopen doe jij op weekbasis? Ik snap dat alle beetjes helpen, maar die in totaal 20 km hardlopen van afgelopen week kosten me ongeveer 1400 KCal extra, oftewel 200 KCal/dag.
~25km maar dat zegt niks met jou natuurlijk.
Je kunt ook elke dag wat noten eten in de avond. amandelen of walnoten od. Maar we komen elke keer op hetzelfde liedje uit.

* Aankomen = meer eten of minder bewegen !

IMG_0650.jpeg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven