MuscleMeat

Age is just a number

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.161
Je wilt niet weten hoeveel pogingen ik al heb gedaan sinds 2012. Ik heb me er nu bij neergelegd dat ik de rest van mijn leven een 'gespierde spijker' ga blijven en heb daar vrede mee.
Als ik je zou coachen zou het een ander verhaal zijn.

• #3.163
De mid-back blessure is terug. Gelukkig een stuk milder dan in oktober, maar toch balen. Ik kan ook geen duidelijke aanleiding vinden waardoor het dit keer is ontstaan wat het lastig maakt er iets mee te doen. Hardlopen moest ik gisteren in ieder geval na een kwartiertje afbreken. De schokbelasting voel ik ook door de middenrug gaan, waardoor ik niet meer ontspannen adem kan halen. Vandaag een vol uur op de crosstrainer gedraaid om de conditie op peil te houden in een beweging die nog een klein beetje op hardlopen lijkt.

Ik neem aan dat je op goede (niet versleten) hardloopschoenen loopt. Verder spelen loophouding en ondergrond ook een belangrijke factor.

• #3.165
Ik neem aan dat je op goede (niet versleten) hardloopschoenen loopt. Verder spelen loophouding en ondergrond ook een belangrijke factor.
Materiaal en looptechniek zijn in orde. Ik vermoed dat ik iets te veel van m'n lichaam vraag.
4x krachttraining + 4x hardlopen (inmiddels 40 minuten per keer) per week is best veel voor een vijftiger.

Ab crunches en back extensions pakte ik vrij zwaar op machines, 2x per week. Was misschien ook wat te veel voor m'n rug.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Materiaal en looptechniek zijn in orde. Ik vermoed dat ik iets te veel van m'n lichaam vraag.
4x krachttraining + 4x hardlopen (inmiddels 40 minuten per keer) per week is best veel voor een vijftiger.
Je draait door ouwe, zo ben je zo weer 58kilo

Ab crunches en back extensions pakte ik vrij zwaar op machines, 2x per week. Was misschien ook wat te veel voor m'n rug.
@BB_ noemde ook de ondergrond.

Het zou ook kunnen dat je te snel loopt (voor wat je lichaam momenteel aankan) en algemeen herstel kan ook een ding zijn. En ja, ook te weinig eten kan een factor zijn bij niet voldoende kunnen herstellen.

Misschien geen dubbele dagen meer draaien, maar 3x pw KT en 2x pw loopband (probeer eens 9,0 km/u) en op zaterdag buiten?

Een crosstrainer heeft, voor zover ik weet, niets te maken met de loopbeweging.

• #3.174
Een crosstrainer heeft, voor zover ik weet, niets te maken met de loopbeweging.
Maar als je kunt kiezen tussen fietsen, roeien, strairclimber en crosstrainer, lijkt die laatste nog het meest op hardlopen, was mijn redenering.

• #3.176
Laatst bewerkt:
Daar zijn zachte zolen voor uitgevonden.

• #3.180
Daar zijn zachte zolen voor uitgevonden.
Ja, en de mijne zijn lekker zacht!

1702808599277.jpeg

Terug
Naar boven