- Waardering
- 20.609
- Lengte
- 1m65
Die je je krachttraining eigenlijk ook daar op?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die je je krachttraining eigenlijk ook daar op?
Dat is geen argument tegen de schade die je lichaam oploopt bij hardlopen op een harde ondergrond.Die discussie is hier al meerdere malen gevoerd. Voor de meeste mensen is het toch ook praktisch onhaalbaar om alle looptrainingen op een zachte ondergrond uit te voeren?
Om te verkopen.
Nee, natuurlijk niet!
Wat wil je nu bereiken met je antwoorden ?Dat is geen argument tegen de schade die je lichaam oploopt bij hardlopen op een harde ondergrond.
Kan prima harde ondergrond met goed schoeisel.Die discussie is hier al meerdere malen gevoerd. Voor de meeste mensen is het toch ook praktisch onhaalbaar om alle looptrainingen op een zachte ondergrond uit te voeren?
Dat is een slecht argument, je kan ook 1000 keer met je ogen dicht oversteken zonder een ongeluk te krijgen.Kan prima harde ondergrond met goed schoeisel.
Ben zelf 100+kilo en loop 60km+ per week gemiddeld over asfalt.
Volgend maand ultramarathon verhard.
Nike invincible 3 loop ik nu op en wereld van verschil met me "normale" hardloopschoenen.
Maar deze schoene ook specifiek gehaald voor de langere afstanden en maximale ondersteuning/demping.
Succes!
Wat..?Kan prima harde ondergrond met goed schoeisel.
Ben zelf 100+kilo en loop 60km+ per week gemiddeld over asfalt.
Volgend maand ultramarathon verhard.
Nike invincible 3 loop ik nu op en wereld van verschil met me "normale" hardloopschoenen.
Maar deze schoene ook specifiek gehaald voor de langere afstanden en maximale ondersteuning/demping.
Succes!

Waar lach ik om jouw advies?Zelfs TS lacht om mijn advies en die heeft een blessure opgelopen waar hij over klaagt.

Welke schade? Met een juiste techniek lees pose running en juist schoeisel kan je dat tot een minimum beperken.Dat is geen argument tegen de schade die je lichaam oploopt bij hardlopen op een harde ondergrond.
Je praat de verkoper/fabrikant na. Het menselijk lichaam is niet geëvolueerd in een asfalt jungle.Welke schade? Met een juiste techniek lees pose running en juist schoeisel kan je dat tot een minimum beperken.
Als je bedoelt schade = schokbelasting ja tuurlijk is verhard meer "schade" als onverhard.
Maar als we zo gaan redeneren kan TS het beste gaan aquajoggen.
En als je niet naast een atletiekbaan woont is er geen niet harde ondergrond in de buurt waar je zomaar kunt hardlopen zonder blessure gevaar.Dat is geen argument tegen de schade die je lichaam oploopt bij hardlopen op een harde ondergrond.
Het lichaam van dit specimen is er wel in opgegroeid en op aangepast.Je praat de verkoper/fabrikant na. Het menselijk lichaam is niet geëvolueerd in een asfalt jungle.
Maar nu voer je een andere discussie.En als je niet naast een atletiekbaan woont is er geen niet harde ondergrond in de buurt waar je zomaar kunt hardlopen zonder blessure gevaar.
Evolutie vindt plaats op een andere tijdschaal.Het lichaam van dit specimen is er wel in opgegroeid en op aangepast.
Iedereen heeft toch wel een bos, plantsoen of parkje in de nabije omgeving? Zelfs een grind of schelpenpad is al veel beter.
Ik spreek toch ook over adaptatie en niet over evolutie.
Op je blote poten? In een bos, plantsoen of parkje overbelast je daar je spieren en pezen van je middenvoet mee, en de kans op verstuikte enkels of verdraaide knieën door een oneffenheid is zeer groot. Op een grind of schelpenpad kan je hooguit een paar stappen zetten voor je pijn aan je poten hebt.Iedereen heeft toch wel een bos, plantsoen of parkje in de nabije omgeving? Zelfs een grind of schelpenpad is al veel beter.
Adaptatie is fenotypische plasticiteit, die ook geëvolueerd is.Ik spreek toch ook over adaptatie en niet over evolutie.