AndroidHealthClinic

Age is just a number

Op je blote poten? In een bos, plantsoen of parkje overbelast je daar je spieren en pezen van je middenvoet mee, en de kans op verstuikte enkels of verdraaide knieën door een oneffenheid is zeer groot. Op een grind of schelpenpad kan je hooguit een paar stappen zetten voor je pijn aan je poten hebt.
Met hardloopschoenen.

Maar dit is de andere discussie.

TS heeft een probleem en ik denk dat dat met de harde ondergrond te maken heeft.

Lees:

IMG_0377.jpeg

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.207
TS heeft een probleem en ik denk dat dat met de harde ondergrond te maken heeft.
Misschien heeft dat er mee te maken. En ik kan ook nog wel een stukje meegaan in de stelling dat hardlopen op asfalt niet ideaal is, maar die rugpijn kan nog heel veel andere oorzaken hebben. Je kent mijn trainingsverleden en medisch dossier ook niet. Daarnaast doe ik driekwart van de looptrainingen nog op de loopband, om de schokbelasting te verminderen.

Misschien heeft dat er mee te maken. En ik kan ook nog wel een stukje meegaan in de stelling dat hardlopen op asfalt niet ideaal is, maar die rugpijn kan nog heel veel andere oorzaken hebben. Je kent mijn trainingsverleden en medisch dossier ook niet. Daarnaast doe ik driekwart van de looptrainingen nog op de loopband, om de schokbelasting te verminderen.
Ik denk dat de landingen op de loopband ook hard zijn en daardoor slecht voor bv. je knieën en, in dit geval, je rug.

• #3.209
Ik denk dat de landingen op de loopband ook hard zijn en daardoor slecht voor bv. je knieën en, in dit geval, je rug.
Volgende week dan maar op blote voeten door het zand en over de grasvelden van de Hoornse Plas (een recreatieplas op steenworp afstand). #barefootrunning. Fingers crossed...

Grapje.

Die discussie is hier al meerdere malen gevoerd. Voor de meeste mensen is het toch ook praktisch onhaalbaar om alle looptrainingen op een zachte ondergrond uit te voeren?
Nu doe je 100% op een harde ondergrond. Zelf liep ik vrijwel nooit op de loopband, altijd buiten. De meeste hardlopers die ik ken liepen alleen buiten.

Ik zou indien het kan 1 of 2 keer per week onverhard lopen, bijvoorbeeld in het bos.

• #3.211
Nu doe je 100% op een harde ondergrond. Zelf liep ik vrijwel nooit op de loopband, altijd buiten. De meeste hardlopers die ik ken liepen alleen buiten.

Ik zou indien het kan 1 of 2 keer per week onverhard lopen, bijvoorbeeld in het bos.
Weinig bos hier in en rondom de stad Groningen, maar ik zal eens kijken of ik een onverharde route kan uittekenen door het Stadspark:

1702839447484.png

Wat..? :eek:
Kom ik aan met me 94kg en ~25km in de week :lol:
Knap hoor met jouw gewicht zo te kunnen hardlopen.
Ja ben wel bezig met afvallen maar gaat moeilijk. Moet wat meer allround worden, hybride zijn is daarvoor ideaal.
Zodoende dat ik dit topic soms bekijk, helaas weinig hybrids op dit forum.
Maar met jouw stats nog 25k wekelijks verzetten teld ook wel aan. Ik teken ervoor op me 50+ste.
Aan TS succes met een gouden tussenweg zoeken en blessurevrij worden en blijven.

• #3.213
Aan TS succes met een gouden tussenweg zoeken en blessurevrij worden en blijven.
Thanks!

Ik overweeg een korte rustperiode in te lassen nu er ook nog een verkoudheid overheen is gekomen. Mijn fanatisme is hier mijn valkuil denk ik. Toen ik jong was kwam ik daar nog mee weg, maar nu niet meer.

Er zitten ook veel individuele verschillen in waar iemand last van krijgt en welke oplossing in ondergrond, schoeisel en techniek het best geschikt is.

Thanks!

Ik overweeg een korte rustperiode in te lassen nu er ook nog een verkoudheid overheen is gekomen. Mijn fanatisme is hier mijn valkuil denk ik. Toen ik jong was kwam ik daar nog mee weg, maar nu niet meer.
Dit!

Beterschap en succes!

• #3.216
Ik overweeg een korte rustperiode in te lassen nu er ook nog een verkoudheid overheen is gekomen.
Nou, ondanks dat ik half oktober braaf de griepprik en een coronavaccinatie heb gehaald, ben ik nu toch geveld door een virus. De coronatest was gisterochtend negatief, maar de griepprik werk niet 100% natuurlijk. Momenteel op het randje van hoofdpijn, een lichte verhoging (38.1), neusverkouden en slijm ophoesten vanuit de keel. 's Nachts veel pijn rond de ribbenkast en ruggenwervels, waardoor ik slecht slaap.

Nou, ondanks dat ik half oktober braaf de griepprik en een coronavaccinatie heb gehaald, ben ik nu toch geveld door een virus. De coronatest was gisterochtend negatief, maar de griepprik werk niet 100% natuurlijk. Momenteel op het randje van hoofdpijn, een lichte verhoging (38.1), neusverkouden en slijm ophoesten vanuit de keel. 's Nachts veel pijn rond de ribbenkast en ruggenwervels, waardoor ik slecht slaap.

@apfelstrudel kun jij advies geven?

Mijn moeder had ook vaccinatie, 3 weken later covid.
hoorde gister bij de apotheek ook een man die telkens covid kreeg, ondanks vaccinatie. Ben blij dat ik me niet heb laten vaccineren, want het helpt geen F !

Mijn moeder had ook vaccinatie, 3 weken later covid.
hoorde gister bij de apotheek ook een man die telkens covid kreeg, ondanks vaccinatie. Ben blij dat ik me niet heb laten vaccineren, want het helpt geen F !
Ja, maar wie weet hoe ziek ze anders waren geworden!

:emo:

Terug
Naar boven