Nee, ben jij geboren met iets anders dan je naakte lichaam in een te koud klimaat?Adaptatie is fenotypische plasticiteit, die ook geëvolueerd is.
Of bij jij geboren met Nike Air aan je voeten en een sigarettenfilter in je mond.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, ben jij geboren met iets anders dan je naakte lichaam in een te koud klimaat?Adaptatie is fenotypische plasticiteit, die ook geëvolueerd is.
Of bij jij geboren met Nike Air aan je voeten en een sigarettenfilter in je mond.
Met hardloopschoenen.Op je blote poten? In een bos, plantsoen of parkje overbelast je daar je spieren en pezen van je middenvoet mee, en de kans op verstuikte enkels of verdraaide knieën door een oneffenheid is zeer groot. Op een grind of schelpenpad kan je hooguit een paar stappen zetten voor je pijn aan je poten hebt.
Maar daar is ons lichaam niet mee geboren of naartoe geëvolueerd.
Lees: A.F.G. van Hoesel, Zindelijk denken.Maar daar is ons lichaam niet mee geboren of naartoe geëvolueerd.
Lees: L. Kamphuis, Verslaafd aan ons eigen gelijk.
Misschien heeft dat er mee te maken. En ik kan ook nog wel een stukje meegaan in de stelling dat hardlopen op asfalt niet ideaal is, maar die rugpijn kan nog heel veel andere oorzaken hebben. Je kent mijn trainingsverleden en medisch dossier ook niet. Daarnaast doe ik driekwart van de looptrainingen nog op de loopband, om de schokbelasting te verminderen.TS heeft een probleem en ik denk dat dat met de harde ondergrond te maken heeft.
Ik denk dat de landingen op de loopband ook hard zijn en daardoor slecht voor bv. je knieën en, in dit geval, je rug.Misschien heeft dat er mee te maken. En ik kan ook nog wel een stukje meegaan in de stelling dat hardlopen op asfalt niet ideaal is, maar die rugpijn kan nog heel veel andere oorzaken hebben. Je kent mijn trainingsverleden en medisch dossier ook niet. Daarnaast doe ik driekwart van de looptrainingen nog op de loopband, om de schokbelasting te verminderen.
Volgende week dan maar op blote voeten door het zand en over de grasvelden van de Hoornse Plas (een recreatieplas op steenworp afstand). #barefootrunning. Fingers crossed...Ik denk dat de landingen op de loopband ook hard zijn en daardoor slecht voor bv. je knieën en, in dit geval, je rug.
Nu doe je 100% op een harde ondergrond. Zelf liep ik vrijwel nooit op de loopband, altijd buiten. De meeste hardlopers die ik ken liepen alleen buiten.Die discussie is hier al meerdere malen gevoerd. Voor de meeste mensen is het toch ook praktisch onhaalbaar om alle looptrainingen op een zachte ondergrond uit te voeren?
Weinig bos hier in en rondom de stad Groningen, maar ik zal eens kijken of ik een onverharde route kan uittekenen door het Stadspark:Nu doe je 100% op een harde ondergrond. Zelf liep ik vrijwel nooit op de loopband, altijd buiten. De meeste hardlopers die ik ken liepen alleen buiten.
Ik zou indien het kan 1 of 2 keer per week onverhard lopen, bijvoorbeeld in het bos.
Ja ben wel bezig met afvallen maar gaat moeilijk. Moet wat meer allround worden, hybride zijn is daarvoor ideaal.Wat..?
Kom ik aan met me 94kg en ~25km in de week
Knap hoor met jouw gewicht zo te kunnen hardlopen.
Thanks!Aan TS succes met een gouden tussenweg zoeken en blessurevrij worden en blijven.
Dit!Thanks!
Ik overweeg een korte rustperiode in te lassen nu er ook nog een verkoudheid overheen is gekomen. Mijn fanatisme is hier mijn valkuil denk ik. Toen ik jong was kwam ik daar nog mee weg, maar nu niet meer.
Nou, ondanks dat ik half oktober braaf de griepprik en een coronavaccinatie heb gehaald, ben ik nu toch geveld door een virus. De coronatest was gisterochtend negatief, maar de griepprik werk niet 100% natuurlijk. Momenteel op het randje van hoofdpijn, een lichte verhoging (38.1), neusverkouden en slijm ophoesten vanuit de keel. 's Nachts veel pijn rond de ribbenkast en ruggenwervels, waardoor ik slecht slaap.Ik overweeg een korte rustperiode in te lassen nu er ook nog een verkoudheid overheen is gekomen.
Nou, ondanks dat ik half oktober braaf de griepprik en een coronavaccinatie heb gehaald, ben ik nu toch geveld door een virus. De coronatest was gisterochtend negatief, maar de griepprik werk niet 100% natuurlijk. Momenteel op het randje van hoofdpijn, een lichte verhoging (38.1), neusverkouden en slijm ophoesten vanuit de keel. 's Nachts veel pijn rond de ribbenkast en ruggenwervels, waardoor ik slecht slaap.
Ja, maar wie weet hoe ziek ze anders waren geworden!Mijn moeder had ook vaccinatie, 3 weken later covid.
hoorde gister bij de apotheek ook een man die telkens covid kreeg, ondanks vaccinatie. Ben blij dat ik me niet heb laten vaccineren, want het helpt geen F !

Ik zou 2 boosters rectaal toedienen.