XXL Nutrition

Age is just a number

Nou, ondanks dat ik half oktober braaf de griepprik en een coronavaccinatie heb gehaald, ben ik nu toch geveld door een virus. De coronatest was gisterochtend negatief, maar de griepprik werk niet 100% natuurlijk. Momenteel op het randje van hoofdpijn, een lichte verhoging (38.1), neusverkouden en slijm ophoesten vanuit de keel. 's Nachts veel pijn rond de ribbenkast en ruggenwervels, waardoor ik slecht slaap.
Misschien past serieus sporten gewoon niet bij jou. De hoeveelheid aan blessures en ziektes die hier voorbij komen is echt niet normaal. En niets werkt, bb niet, lopen niet. Van sporten slijt je harder dan van niks doen, en helemaal als je lichaam niet wil. Al die signalen kun je negeren, maar straks val je nog dood neer.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.222
Misschien past serieus sporten gewoon niet bij jou. De hoeveelheid aan blessures en ziektes die hier voorbij komen is echt niet normaal. En niets werkt, bb niet, lopen niet. Van sporten slijt je harder dan van niks doen, en helemaal als je lichaam niet wil. Al die signalen kun je negeren, maar straks val je nog dood neer.
Had je een stevige borrel op toen je dit schreef of ben je serieus? Verder alles goed met je? Groetn ut Grunn.

Hij kan natuurlijk ook wat meer gaan eten. :trollface:

Vriendelijk verzoek om een discussie over de zin en onzin van coronavaccinaties in het daarvoor bestemde topic voeren.
Oké, Chef !
Dacht dat ik in dat topic zat omdat ik daar gister ook had gepost. maar zou hier geen hoogstaande discussie voeren, buiten je training. (eten mag ook niet meer)

Misschien minder op een loopband lopen? Heb niet alles gelezen maar zie dat je vaak op een loopband loopt. Als ik dit paar keer doe, heb ik gegarandeerd last van mijn enkels/knie en/of rug. Ik heb nu wel het voordeel dat ik vlakbij een Finse piste woon, maar als ik op straat loop heb ik er ook niet zo snel last van dan op de loopband...

• #3.229
Misschien minder op een loopband lopen? Heb niet alles gelezen maar zie dat je vaak op een loopband loopt. Als ik dit paar keer doe, heb ik gegarandeerd last van mijn enkels/knie en/of rug. Ik heb nu wel het voordeel dat ik vlakbij een Finse piste woon, maar als ik op straat loop heb ik er ook niet zo snel last van dan op de loopband...
Mijn redenering was juist dat de belasting op de gewrichten lager is dan op een harde weg, omdat de loopband bij de landing enigszins meeveert.

Mijn redenering was juist dat de belasting op de gewrichten lager is dan op een harde weg, omdat de loopband bij de landing enigszins meeveert.
Ja dit dacht ik ook maar om een of andere reden heb ik (persoonlijk) veel meer last van de loopband dan buiten lopen.

• #3.232
  • #3.233
Vandaag weer naar de gym geweest (legday), na een week ziek zijn. Wel een tandje lichter begonnen (80-90% van normale gewicht). Eerst maar weer in het trainingsritme komen.

Welk virus het precies was weet ik niet (geen corona in ieder geval) maar het leek het meest op een zware verkoudheid. Ben drie dagen koortsig geweest (geen hoge koorts, max 38.6) dus ik voelde me ook weer niet doodziek. Zowel de bovenste als de onderste luchtwegen waren aangedaan. Moest vaak slijm ophoesten vanuit de longen. Enkele nachten zeer slecht geslapen door de hoestprikkels die ook 's nachts doorgingen. Volledig verstopte neus zorgt er ook steeds voor dat je wakker wordt met een droge bek omdat je alleen door de mond kunt ademhalen. Voorhoofdsholte dreigde ook nog ontstoken te raken, maar heb ik nog net kunnen voorkomen met ibu + para. Eetlust was ook slecht dus ben wat gewicht verloren.

Bruistablet met 600mg acetylsalicylzuur zorgt dat je vastzittende hoest makkelijker kunt ophoesten.
Neusspray of druppels met 1mg/ml xylometazoline hydrochloride zorgt er voor dat je eerder vrij kunt ademen door je neus. zeker fijn vlak voor je gaat slapen.
Je lichaam maakt zelf anti-stoffen aan en verhoogd je temperatuur, dat is normaal. moet je geen koortsverlagende middelen tegen nemen. Dat werkt dan tegen je eigen natuurlijke opruimsysteem in.

Bruistablet met 600mg acetylsalicylzuur zorgt dat je vastzittende hoest makkelijker kunt ophoesten.
Neusspray of druppels met 1mg/ml xylometazoline hydrochloride zorgt er voor dat je eerder vrij kunt ademen door je neus. zeker fijn vlak voor je gaat slapen
Ik denk dat je acetylcysteïne bedoelt.

• #3.237
Je lichaam maakt zelf anti-stoffen aan en verhoogd je temperatuur, dat is normaal. moet je geen koortsverlagende middelen tegen nemen. Dat werkt dan tegen je eigen natuurlijke opruimsysteem in.
Als ik je goed begrijp zeg je dus dat je bij koorts geen pijnstillers mag nemen die koortsverlagend werken omdat die het natuurlijke herstelproces vertragen? Hele volksstammen doen dat namelijk wèl. De meest gebruikte pijnstiller, paracetamol, is namelijk ook koortsverlagend,

Neusspray of druppels met 1mg/ml xylometazoline hydrochloride zorgt er voor dat je eerder vrij kunt ademen door je neus. zeker fijn vlak voor je gaat slapen.
Broomhexine lost slijm ook op

Als ik je goed begrijp zeg je dus dat je bij koorts geen pijnstillers mag nemen die koortsverlagend werken omdat die het natuurlijke herstelproces vertragen? Hele volksstammen doen dat namelijk wèl. De meest gebruikte pijnstiller, paracetamol, is namelijk ook koortsverlagend,
Ik zou ook alleen maar paracetamol gebruiken als pijnstiller en dan niet voor het koortsverlagend effect. Ibuprofen kan je imo het beste helemaal niet nemen bij een griepje.

• #3.240
Ik zou ook alleen maar paracetamol gebruiken als pijnstiller en dan niet voor het koortsverlagend effect.
Uiteraard! Ik gebruik een pijnstiller om... de pijn te stillen! Tadaaaa! ;)
Ik zou ook alleen maar paracetamol gebruiken als pijnstiller en dan niet voor het koortsverlagend effect. Ibuprofen kan je imo het beste helemaal niet nemen bij een griepje.
In mijn geval dreigde er een ontsteking van de bijholtes bij te komen en dan heeft ibuprofen wel degelijk een functie toch? Omdat het ontstekingsremmend werkt.

Terug
Naar boven