Robin
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 9.561
- Lengte
- 1m80
Volledig met je eens, maar ik wil wel toevoegen dat ik in zijn geval niet zwaarder zou gaan op squats zolang het er niet deftig uitziet. Dan vraag je om problemen. In zijn geval zou ik ofwel dringend werk maken van een goede, soepele squat ofwel een andere variatie zoeken waar je niet op zoveel moet letten en daar zwaarder op gaan.Ik heb eerlijk gezegd ook niet het idee dat er veel intensiteit in je schema's zit. Als je 4x10 met hetzelfde gewicht squat zijn waarschijnlijk de vier setjes te licht en verspilde energie. Beste stop je die energie in één fatsoenlijke set ipv 4 setjes waar je half werk levert. No way dat je dan de tweede set nog eens hetzelfde gewicht voor evenveel reps kan squatten.
Dus als je doel is lekker in beweging zijn, zeker zo je trainingen doorzetten. Als je massa wil winnen zou ik toch op een andere manier gaan trainen.
Maar in beide gevallen zou ik dan nog steeds zwaarder gaan, eerst techniek squats en daarna een zware variant (legpress, hacksquat...).
"Lang" verhaal kort, fix je form en ga zwaarder op andere oefeningen die er wel goed uitzien

maar ik zie te veel mensen in de gym maar op halve intensiteit hun 4x10 (of 3x12
) doen zodat ze maar de reps doen die ze zogenaamd zouden moeten doen.