MuscleMeat

Age is just a number

Maar hoe zit het dan.. Als ik bijv kijk naar meeuw zijn laatste trainen staat daar ook 3*8 3*10 3*15 etc. Haalt hij dan niet het maximale eruit? Noteert ie anders of heeft het een andere reden?

Niet om te sarren maar wil zelf ook optimaal trainen :p
Voor isolatie oefeningen is dat natuurlijk een ander verhaal. Meeuw is natuurlijk nog een redelijk beginner. Dus voor technisch moeilijke oefeningen heb ik mogelijk ook nog repranges bij hem aangehouden die hiermee overeen komen met de vraag: stuur me filmpjes. Maar dat laatste is nog niet zo veel gebeurd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
Dat jij het nodig vindt om jezelf te moeten verdedigen zegt meer over jezelf dan wat anders.
Misschien wel. Maar als iemand een bewerening doet over mij waarvan ik weet dat die niet klopt, voel ik me nogal snel 'getriggerd'.

Kom maar twee weken bij mij logeren. Heb je zo 2 kilo drbij easy 😆

Misschien wel. Maar als iemand een bewerening doet over mij waarvan ik weet dat die niet klopt, voel ik me nogal snel 'getriggerd'.
Maar de bewering dat jij aan bodybuilding doet, gaat ook niet meer op.
Bij het begin van dit log weeg je 71kg. Je zat rond de 10% vet. Dat was misschien al ' onder gewicht ' .
En nu weeg je minder.
Ergens gaat er dan iets niet goed, en dat is jammer van de tijd en energie die je er hebt ingestoken.
Dik 10kg aan spieren erbij had ook gekund, ook boven de 50jr.

Waarom niet een half jaar of een jaar een coach in de arm nemen ?

• #1.105
Dik 10kg aan spieren erbij had ook gekund, ook boven de 50jr.
Waarom niet een half jaar of een jaar een coach in de arm nemen ?
Heb er weinig geloof in dat ik een goede coach kan vinden die nog 10 kg 'droge massa' op mijn frame kan plakken. Heb 1x een coach in de arm genomen en die zette me direct op 5000 KCal en dat liep in alle opzichten spaak, dus ook 1 slechte ervaring met coaching.

• #1.106
dat is ook zo. mijn ogen staan op ontploffen, oren die klakken, aders die op punt staan om te springen, hoofdpijn... als ik jouw videos zie moet je waarschijnlijk 2x puffen en ben je alweer klaar voor volgende set. bon, genoeg gebashed weer. terug uit deze log, want hier wordt toch niet gelift
Je zult het misschien niet geloven als je mijn video's ziet, maar ik ga wel degelijk zo nu een dan tot RPE 10 op sommige compounds. Vandaag deed ik bijvoorbeeld 10,10,10,8 bodyweight pullups, waarbij de laatste rep in de derde set echt op hangen en wurgen ging (lees: RPE 10), waardoor ik in de vierde set niet verder kwam dan 8 reps. Waarom de squats er in mijn laatste filmpje zo makkelijk uitzien, heb ik hier al uitgelegd.

Heb er weinig geloof in dat ik een goede coach kan vinden die nog 10 kg 'droge massa' op mijn frame kan plakken. Heb 1x een coach in de arm genomen en die zette me direct op 5000 KCal en dat liep in alle opzichten spaak, dus ook 1 slechte ervaring met coaching.
Als je met mij zou trainen zou dat wel lukken. Mijn twee jaar jongere broer had nog nooit aan sport gedaan toen hij op zijn 17de met mij ging meetrainen. Hij (ook 1m87) ging in minder dan twee jaar van 58 naar 79kg, met armen 45cm opgepompt en betere pecs dan ik. Ik denk dat caloriebehoefte de trainingstoestand van de spieren volgt en niet andersom.

• #1.108
Als je met mij zou trainen zou dat wel lukken. Mijn twee jaar jongere broer had nog nooit aan sport gedaan toen hij op zijn 17de met mij ging meetrainen. Hij (ook 1m87) ging in minder dan twee jaar van 58 naar 79kg, met armen 45cm opgepompt en betere pecs dan ik. Ik denk dat caloriebehoefte de trainingstoestand van de spieren volgt en niet andersom.
17 jaar, ongetraind, extreem mager (BMI 16,6) en waarschijnlijk goede genen, dan kan het hard gaan en is natuurlijk niet te vergelijken met mijn situatie.

Screenshot_20220124-172000_WhatsApp.jpg

• #1.114
je gewoon gaan verdiepen in de sport, dan komt het wel goed, (ik weet het zeker denk ik)
Dat doe ik al jaren. Ben van nature leergierig en volg o.a. Mike Israetel (RP), Menno Henselmans, Layne Norton, Sean Nalewanyj, Mario Tomic, Eric Helms, Victor Mooren, Bell Coaching, FIT.nl, etc, etc.

Gebrek aan kennis is het probleem niet.

Gebrek aan kennis is het probleem niet.
In de jaren ' 60 of ' 70 hadden ze veel minder kennis, maar ze groeiden wel.
Dus zo moeilijk is onze sport niet.
Misschien is het teveel aan kennis juist het probleem.
Goed eten en zwaar trainen, veel ingewikkelder is het niet.

• #1.118
Weekly bulking update - 2022 week 3.
De cijfers en grafieken spreken voor zich. Intake gaat ook voor komende week weer omhoog, van 3600 naar 3700 KCal.

Intake/macro's laatste 15 weken:

voeding.jpg

KCal intake laatste 15 weken:
kcal_week.jpg

Gewichtsverloop (gemiddeld weekgewicht) sinds de start van de bulk:
weekgewicht.jpg

Als je weet dat je super moeilijk aankomt waarom niet extra verhogen ipv een mieserige 100kcal elke keer?

Terug
Naar boven