naar mijn bescheiden mening is met je squat niet zoveel mis, misschien je ellebogen een beetje rechter onder de stang houden, krijg je wat meer spanning van op je bovenrug en daardoor ook op je onderrug en je ''drukt '' jezelf niet naar voren, ik merk er gelijk bij op dat ik dat zelf ook doe, en dat mijn squat ook niet ideaal is in uitvoering.
hierboven lees ik allerlei dingen over hormoonhuishouding en schildklier problemen, dat lijkt me toch echt onzin, ook jezelf klem vreten lijkt me niet nodig, jij zal waarschijnlijk met je hoge metabolisme een behoorlijke plus aan moeten houden maar de manier van trainen gaat je meer helpen denk ik.
je bent volgens mij geen 20 meer, dus zal je het meer moeten zoeken in sterker worden, sterkere poten zijn dikkere poten, helaas tot op zekere hoogte i.v.m de voortschrijdende leeftijd.
ik zie dat je veel trainingen doet in de hoge reprange, dat is voor onze oude lijfjes gewoon cardio, en teveel cardio gaat je niet helpen met spieropbouw, zeg niet dat cardio slecht is of dat dat niet zou moeten, maar voor een fase waarin je spieren wil bouwen niet ideaal.
ik doe voor mijzelf veel meer low rep trainingen, max 5 reps, en veel 3s en 2s op hogere intensiteit, dus niet opzoek naar verzuring en pump maar naar het leveren van een (sub)max aan kracht.
just my 2 cents