XXL Nutrition

Age is just a number

Betaal je sowieso zelf tenzij je eigen risico op is meende ik?

Maar als je meting laag uitkomt en 6 maand later nogsteeds dan weet je iig dat je aan de lage kant zit.
Precies, denk wel dat het via de HA wat goedkoper is. Via bloedwaardentest kost het volgens mij €49 inclusief bloedprikken op een prikpost voor je T waarde (dus geen free-t).

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.202
Ik maak sowieso elk jaar mijn maximale eigen risico al op, o.a. vanwege dure voorgeschreven medicijnen, dus dat is geen issue voor mij.
Maar als je meting laag uitkomt en 6 maand later nogsteeds dan weet je iig dat je aan de lage kant zit.
Als ik alles zelf moet uitzoeken (hoeveel metingen? hoe ver in tijd uit elkaar? maakt tijdstip van de dag nog uit? en dan heb je ook nog verschillende waarden die je kunt meten: gebonden en vrije T?) alles zelf moet betalen EN geen symptomen heb, heb ik zoiets van: laat maar zitten.

Wat ik zou kunnen proberen is brutaal een afspraak bij de huisarts plannen waarin ik vraag mijn T te testen puur vanwege mijn leeftijd, maar ik heb zo'n gevoel dat dat feest niet doorgaat als je geen symptomen hebt.

Laatst bewerkt:
Ik maak sowieso elk jaar mijn maximale eigen risico al op, o.a. vanwege dure voorgeschreven medicijnen, dus dat is geen issue voor mij.

Als ik alles zelf moet uitzoeken (hoeveel metingen? hoe ver in tijd uit elkaar? maakt tijdstip van de dag nog uit? en dan heb je ook nog verschillende waarden die je kunt meten: gebonden en vrije T?) alles zelf moet betalen EN geen symptomen heb, heb ik zoiets van: laat maar zitten.

Wat ik zou kunnen proberen is brutaal een afspraak bij de huisarts plannen waarin ik vraag mijn T te testen puur vanwege mijn leeftijd, maar ik heb zo'n gevoel dat dat feest niet doorgaat als je geen symptomen hebt.
Je kunt ook zeggen dat je vaak vermoeid bent en vermoed dat het door een daling van je testosteron komt.

• #1.205
  • #1.206
Verhogen van de squats is nu vooral een mentaal dingetje. Dat ik een keer door m'n rug ben gegaan, blijft toch een beetje rondspoken in m'n achterhoofd. Tot nu toe voelt alles 100% 'in control' en blijf ik elke training 2½ kg verhogen. Daarna ga ik lager in reps.

datumrepskg
17-014x1040
21-014x1042½
25-014x1045
29-014x1047½
02-024x1050

Ik zou zo'n leugen serieus niet over m'n lippen kunnen krijgen in de spreekkamer.
Nee, dat schiet ook niet op.
Moet je later alsnog gaan uitleggen wat je wilt weten en waarom.
Leg gewoon uit dat je er over twijfelt, en in elk geval zo'n test wilt doen voor jouw gemoedsrust.
Dan weet je waar je nu op zit, is het voldoende, nog harder trainen.
Is het te laag, dan weet je dat.

Nee, dat schiet ook niet op.
Moet je later alsnog gaan uitleggen wat je wilt weten en waarom.
Leg gewoon uit dat je er over twijfelt, en in elk geval zo'n test wilt doen voor jouw gemoedsrust.
Dan weet je waar je nu op zit, is het voldoende, nog harder trainen.
Is het te laag, dan weet je dat.
Goedenavond, leuk om na een superlange tijd terug ye zijn! Heb zelf een paar kaar terug een epileptische aanval gehad en sindsdien er ook meds voor wat wel een en ander verknooid/dempt in je lichaam en hersenen..nog niet eens aan gedacht om ts te laten testen..wel dat de meds invloed kunnen hebben..ga er maar eens achter aan, anders train ik me weer kapot voor de kat zn poes in ergste geval iemand toevallig wat kennis paraat? :)

Eventuele typo's nu en in de toekomst schuif ik af op mn dikke duim en mn kleine twl scherm:p

• #1.212
Goedenavond, leuk om na een superlange tijd terug ye zijn! Heb zelf een paar kaar terug een epileptische aanval gehad en sindsdien er ook meds voor wat wel een en ander verknooid/dempt in je lichaam en hersenen..nog niet eens aan gedacht om ts te laten testen..wel dat de meds invloed kunnen hebben..ga er maar eens achter aan, anders train ik me weer kapot voor de kat zn poes in ergste geval iemand toevallig wat kennis paraat? :)
Welkom terug op DBB @henrico! Misschien is het handiger om voor deze vraag zelf een nieuw (trainings)topic te openen?

• #1.213
Squat weer met 2½ kg verhoogd. Het was deze keer te druk in de gym om goed te kunnen filmen helaas, maar vorm was voor het gevoel wel O.K. Volgende keer de onderrug beter opwarmen. Ik weet alleen nog niet hoe. Voelde op het eind van de laatste set links onderin de rug dat de spieren daar veel werk hadden verzet en een heeeel klein beetje begonnen te zeuren. En op links was ook de kant waar het in m'n rug schoot vorig jaar. Kan bijna geen toeval zijn...

datumrepskg
17-014x1040
21-014x1042½
25-014x1045
29-014x1047½
02-024x1050
06-024x1052½

• #1.214
Vandaag de squat weer gefilmd. Deze keer recht van achteren. Vanuit deze positie heb ik volgens mij nog nooit eerder gefilmd. Hier wordt duidelijk zichtbaar wat de fysio afgelopen zomer ook al opmerkte. Mijn bekken beweegt niet in een mooie verticale lijn omlaag en omhoog, maar er zit een shift naar links in. Dat gebeurt in de warming-up met een lege bar net zo sterk al in de werksets. Hieronder mijn vierde en laatste werkset op 8x55 kg:

p.s. Het gefilmde beeld geeft een shift naar links, maar omdat het filmen spiegelbeeld oplevert, is de shift in werkelijkheid naar rechts. En laat mijn rechterbeen nu ook toevallig ietsje sterker zijn dan mijn linker...

Vandaag de squat weer gefilmd. Deze keer recht van achteren. Vanuit deze positie heb ik volgens mij nog nooit eerder gefilmd. Hier wordt duidelijk zichtbaar wat de fysio afgelopen zomer ook al opmerkte. Mijn bekken beweegt niet in een mooie verticale lijn omlaag en omhoog, maar er zit een shift naar links in. Dat gebeurt in de warming-up met een lege bar net zo sterk al in de werksets. Hieronder mijn vierde en laatste werkset op 8x55 kg:

p.s. Het gefilmde beeld geeft een shift naar links, maar omdat het filmen spiegelbeeld oplevert, is de shift in werkelijkheid naar rechts. En laat mijn rechterbeen nu ook toevallig ietsje sterker zijn dan mijn linker...

Gaat het niet makkelijker als je wat wijder staat joh?

• #1.217
  • #1.220
Toch is het zo. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar als je achter me zou hebben gestaan, zou je die handdoek links hebben zien liggen, terwijl die nu op het filmpje rechts ligt...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven