AndroidHealthClinic

Age is just a number

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.181
Weekly bulking update - 2022 week 4.
Gewicht gedaald deze week. Een verklaring heb ik niet. Geen verandering qua beweging/leefstijl. Ik ga deze week weer 100 KCal ophogen, van 3700 naar 3800. De presentatie ook iets aangepast: geen tabel meer met de wekelijkse macro's, maar een grafiek met daarin g/kg eiwit en vet. De rest is koolhydraten dus niet echt interessant. Visueel vind ik dit iets inzichtelijker.

Gewichtsverloop gemiddelde weekgewicht, 34 weken slow bulking vanaf 1 juni 2021:
weekgewicht.jpg

Macro's laatste 16 weken:
macros.jpg

KCal's laatste 16 weken:
kcal_week.jpg

4kg in 33 weken? Waarom doe je zo voorzichtig op 68kg bij 1,80m?

4kg in 33 weken? Waarom doe je zo voorzichtig op 68kg bij 1,80m?
Eigenwijs. Bang om vet aan te komen
Bang om iets ongezonder te eten en makkelijker aan je calorieën te komen

Is vel over been weet van zichzelf dat ie heel moeilijk aankomt. En elke keer zo voorzichtig calorieën uppen 🤷

Zou gewoon 4x per week shake van 1000 calorieën maken en achterover slaan. En op 4k calorieën gaan zitten.

Gewicht gedaald deze week. Een verklaring heb ik niet. Geen verandering qua beweging/leefstijl. Ik ga deze week weer 100 KCal ophogen, van 3700 naar 3800. De presentatie ook iets aangepast: geen tabel meer met de wekelijkse macro's, maar een grafiek met daarin g/kg eiwit en vet. De rest is koolhydraten dus niet echt interessant. Visueel vind ik dit iets inzichtelijker.

Gewichtsverloop gemiddelde weekgewicht, 34 weken slow bulking vanaf 1 juni 2021:
weekgewicht.jpg

macros.jpg

KCal's laatste 16 weken:
kcal_week.jpg
Die (zeer lichte!) fluctuaties zijn er vanaf week 13, de trend is wel consistent. Zou me eerder zorgen maken om de richtingscoëfficiënt.

Eigenwijs. Bang om vet aan te komen
Bang om iets ongezonder te eten en makkelijker aan je calorieën te komen

Is vel over been weet van zichzelf dat ie heel moeilijk aankomt. En elke keer zo voorzichtig calorieën uppen 🤷

Zou gewoon 4x per week shake van 1000 calorieën maken en achterover slaan. En op 4k calorieën gaan zitten.
Zou ook voor de hogere surplus gaan. Spier opbouwen is moeilijker dan vet afvallen, vooral op hogere leeftijd. Dus zo’n kleine surplus heeft waarschijnlijk heel weinig zin

Een beetje eigenwijs.
Bang om vet aan te komen.
Bang om iets ongezonder te eten.
Voorzichtig kleine succes ervaringen proberen te realiseren en geen dingen doen waar je bij voorhand al van denkt dat je het beter niet kunt doen.
En zo beetje bij beetje wat extra vertrouwen in je eigen kunnen krijgen :)

weekgewicht.jpg

macros.jpg

KCal's laatste 16 weken:
kcal_week.jpg
Aan de andere kant, als je zo doorgaat tik je over 2 jaar misschien de 80 kg nog aan😎

• #1.192
Ik wil hier toch nog even op terugkomen. N.a.v. van deze instagrampost van examine.com kan het misschein toch geen kwaad om mijn testosteronwaarden als 50-plusser eens te meten, ook al heb ik geen symptomen die daarop wijzen:
https://www.instagram.com/p/CZZu6VoueUN
Die is volgens mij (niet dan mijn mening veel toe doet) nog prima. Lijkt me straf dat je verhouding BF/VVM anders prima was.

Maar na laten kijken is natuurlijk altijd stukken beter dan een random internet mening

• #1.195
Ben je ook bereid er iets aan te doen als deze waarde (te) laag blijkt te zijn.
Daar heb ik nog niet over nagedacht. Maar stel dat het zo laag zou zijn dat HRT wordt aangeraden, dan zou ik dat wel serieus overwegen. Maar goed, beetje vooruitlopen op what-if. Kans lijkt me sowieso erg klein gezien mijn verdere 'gezondheids-status' (maar niet onmogelijk volgens die instgram post).

Laatst bewerkt:
Ik wil hier toch nog even op terugkomen. N.a.v. van deze instagrampost van examine.com kan het misschein toch geen kwaad om mijn testosteronwaarden als 50-plusser eens te meten, ook al heb ik geen symptomen die daarop wijzen:
https://www.instagram.com/p/CZZu6VoueUN
T-waarde laten meten kan natuurlijk altijd, maar als je geen referentie meting hebt, dan kun je daar weinig mee
het gaat om het verloop van je T-waarde door de tijd heen, het getal wat uit 1 enkele meting komt zegt niets

• #1.199
T-waarde laten meten kan natuurlijk altijd, maar als je geen referentie meting hebt, dan kun je daar weinig mee
het gaat om het verloop van je T-waarde door de tijd heen, het getal wat uit 1 enkele meting komt zegt niets
Dan laat ik het achterwege. Huisarts gaat m'n testosteronwaarde toch niet laten meten, aangezien ik geen klachten heb. Dus dan moet ik met tussenpozen meerdere metingen laten dan, zelf uitzoeken hoe en wat, zelf betalen, etc. Laat dan maar zitten.

Dan laat ik het achterwege. Huisarts gaat m'n testosteronwaarde toch niet laten meten, aangezien ik geen klachten heb. Dus dan moet ik met tussenpozen meerdere metingen laten dan, zelf uitzoeken hoe en wat, zelf betalen, etc. Laat dan maar zitten.
Betaal je sowieso zelf tenzij je eigen risico op is meende ik?

Maar als je meting laag uitkomt en 6 maand later nogsteeds dan weet je iig dat je aan de lage kant zit.

Terug
Naar boven