Vandaag aan de slag gegaan met m'n hip shift. Heb exact de stappen gevolgd die in
deze video worden genomen, vooral ook omdat de case study in de tweede helft van deze video exact overeenkomt met mijn probleem; een hip shift naar rechts in combinatie met zo nu en dan pijn in de rechter bil (een gevoel dat komt en gaat, maar altijd op precies dezelfde plaats zit). De mobiliteitsoefening gaf een duidelijke verbetering in de FABER test voor het rechter been. Daarna gaan squatten met lichaamsgewicht en met een lege bar, met en zonder band boven de knieën en voor de spiegel om mezelf beter te kunnen corrigeren tijdens de oefening (voor zover mogelijk natuurlijk). De weerstandsband heb ik uiteindelijk weggelaten, want knieën naar buiten duwen is het probleem niet. Helaas zit de hip shift er nog steeds in. Wel lastig om te zien of het is verbeterd en ik weet ook (nog) niet of het erger wordt als de belasting toeneemt. Een extra 'wide stance' lijkt het probleem dus niet direct op te lossen, i.c.m. mobiliteitsoefeningen vooraf: