Fitness Seller

Age is just a number

Je kracht komt ook niet evenredig uit beide benen, toch?

Probeer eens een squat, thuis zonder gewicht, en probeer daarbij te smokkelen. Dus je kracht meer uit je sterkere been te halen. Dat doe je met een smalle en met een wijde squat. Smokkelen is makkelijker en onopvallender met een smalle squat, toch?

Sorry dat ik zo in herhaling val, maar denk echt dat het een gemiste kans is als je een wijde squat niet even probeert.
Ja denk ik ook, ben zelf wijder gaan squatten en heb geen last van mn onderrug meer.

Klopt. Anderzijds wil ik de squat ook nog niet definitief opgegeven (ook al zie ik eigenlijk nooit 50 plussers squatten in mijn gym).
Eigenlijk bedoelde ik niet eens de squat, maar misschien wel alle beenoefeningen. Of bijvoorbeeld rug. Alle lichaamsdelen trainen met oefeningen die niet allemaal prettig aanvoelen gaat gewoon niet lukken. Is alleen mogelijk als alles vanzelf gaat bij AAS gebruik, een mythe voor naturals en de reden dat bijna niemand deze sport lang volhoudt.

Eigenlijk bedoelde ik niet eens de squat, maar misschien wel alle beenoefeningen. Of bijvoorbeeld rug. Alle lichaamsdelen trainen met oefeningen die niet allemaal prettig aanvoelen gaat gewoon niet lukken. Is alleen mogelijk als alles vanzelf gaat bij AAS gebruik, een mythe voor naturals en de reden dat bijna niemand deze sport lang volhoudt.
Ja, want met aas gaat alles vanzelf.

🤦🏼‍♀️

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.270
Zondag 13-2-2022, pull

OefeningRepsGewichtOpmerkingen
weighted pullup9,8,7,75
barbell row8,8,8,860rug vrijwel horizontaal
machine pulldown10,10,10,1047½gewicht per arm
machine row10,10,10,1032½gewicht per arm
cable face pull15,14,13,1325
machine biceps curl11,10,9,910unilateraal
machine reverse fly15,14,13,1245

• #1.271
Weekly bulking update - 2022 week 6.
Ik zit inmiddels tegen de 3900 KCal per dag aan te eten. Macro's ben ik niet echt meer mee bezig; ondanks dat ik geen vlees en eieren eet, krijg ik bij deze hoeveelheid eten van alles wel genoeg binnen. Ik gebruik een mix van pinda's en rozijnen om extra calorieën bij te eten.

weekgewicht.jpg

KCal intake laatste 18 weken:

kcal_week.jpg

• #1.272
Vandaag aan de slag gegaan met m'n hip shift. Heb exact de stappen gevolgd die in deze video worden genomen, vooral ook omdat de case study in de tweede helft van deze video exact overeenkomt met mijn probleem; een hip shift naar rechts in combinatie met zo nu en dan pijn in de rechter bil (een gevoel dat komt en gaat, maar altijd op precies dezelfde plaats zit). De mobiliteitsoefening gaf een duidelijke verbetering in de FABER test voor het rechter been. Daarna gaan squatten met lichaamsgewicht en met een lege bar, met en zonder band boven de knieën en voor de spiegel om mezelf beter te kunnen corrigeren tijdens de oefening (voor zover mogelijk natuurlijk). De weerstandsband heb ik uiteindelijk weggelaten, want knieën naar buiten duwen is het probleem niet. Helaas zit de hip shift er nog steeds in. Wel lastig om te zien of het is verbeterd en ik weet ook (nog) niet of het erger wordt als de belasting toeneemt. Een extra 'wide stance' lijkt het probleem dus niet direct op te lossen, i.c.m. mobiliteitsoefeningen vooraf:

Vandaag aan de slag gegaan met m'n hip shift. Heb exact de stappen gevolgd die in deze video worden genomen, vooral ook omdat de case study in de tweede helft van deze video exact overeenkomt met mijn probleem; een hip shift naar rechts in combinatie met zo nu en dan pijn in de rechter bil (een gevoel dat komt en gaat, maar altijd op precies dezelfde plaats zit). De mobiliteitsoefening gaf een duidelijke verbetering in de FABER test voor het rechter been. Daarna gaan squatten met lichaamsgewicht en met een lege bar, met en zonder band boven de knieën en voor de spiegel om mezelf beter te kunnen corrigeren tijdens de oefening (voor zover mogelijk natuurlijk). De weerstandsband heb ik uiteindelijk weggelaten, want knieën naar buiten duwen is het probleem niet. Helaas zit de hip shift er nog steeds in. Wel lastig om te zien of het is verbeterd en ik weet ook (nog) niet of het erger wordt als de belasting toeneemt. Een extra 'wide stance' lijkt het probleem dus niet direct op te lossen, i.c.m. mobiliteitsoefeningen vooraf:

De stand van je benen lijkt niet symmetrisch. Je linkerbeen buigt/staat meer naar buiten waardoor je asymmetrisch staat naar rechts.

Je trekt idd naar rechts, eigenlijk al vanaf de eerste seconden. Heb je dit misschien bij meerdere oefeningen? Film anders keer lunges, misschien zie je daar ook een afwijking in.

• #1.275
De stand van je benen lijkt niet symmetrisch. Je linkerbeen buigt/staat meer naar buiten waardoor je asymmetrisch staat naar rechts.
Bedoel je als ik nog rechtop sta, voordat ik de squat inzet? Voeten staan in ieder geval netjes naast elkaar, dat check ik altijd met de lijnen van de tegels op de vloer. Beide voeten wijzen ook met dezelfde hoek naar buiten. Camera staat recht achter me. Meer kan ik niet doen toch?

Bedoel je als ik nog rechtop sta, voordat ik de squat inzet? Voeten staan in ieder geval netjes naast elkaar, dat check ik altijd met de lijnen van de tegels op de vloer. Beide voeten wijzen ook met dezelfde hoek naar buiten. Camera staat recht achter me. Meer kan ik niet doen toch?
Al voor je zakt inderdaad. In de squat positie zit je broek ook niet symmetrisch. Vraag me af hoeveel/of dit aan het perspectief ligt, de lijn op de rubber mat gaat ook wat naar rechts.

Laatst bewerkt:
Misschien kan een fysio dit verhelpen?

• #1.278
Even wat lijntjes getrokken ter verduidelijking. Best wel 'fucked up'...

lines.jpg

En lowbarsquat dan? Zet je jezelf vast als het ware?

Front squat proberen?

Terug
Naar boven