MuscleMeat

AJ's Powerlog

Grappig dat jij 't fijn vindt om alleen de grote oefeningen te doen zeg. Zelf vind ik het juist donders fijn om nog wat pompwerk te doen na afloop, haha!
Het is trouwens wel duidelijk dat dit programma goed bij je past. Je gaat hard zeg :D

• Topic Starter Topic Starter
Grappig dat jij 't fijn vindt om alleen de grote oefeningen te doen zeg. Zelf vind ik het juist donders fijn om nog wat pompwerk te doen na afloop, haha!
Het is trouwens wel duidelijk dat dit programma goed bij je past. Je gaat hard zeg :D

Hahaha nee heb gewoon niet zo veel met het pompwerk. Zware gewichten verplaatsen vind ik veel cooler. Vind mijn fysiek ook steeds minder belangrijk en kracht juist vele malen belangrijker.

Week 4, training 1

Paused Bench Press:
5*25 kg
5*45 kg
3*62,5 kg
2*72,5 kg
1*80 kg
3*90 kg
3*95 kg
3*100 kg (PR,https://youtu.be/hhUrmKu4phA)

Wanneer er hier powerlifters meekijken met ervaring wat betreft regels zouden die dan is willen checken of mijn pauze aan de regels voldoet. Bedankt!

Pull Ups:
12*BW
8*BW
2*6*BW

Werken aan mijn techniek hier. Shrugde veel te veel hiervoor. Meer focus op een betere uitvoering nu. Vanaf set 2 ging dit al goed.

Military Press:
8*50 kg
8*52,5 kg
8*55 kg
8*60 kg (PR)

Lekker die laatste set!

Dumbell Row:
12*35 kg
10*35 kg
8*35 kg
8*32,5 kg

Blijft toch erg zoeken qua techniek op de rugoefeningen voor mij.

Incline Dumbell Press:
10*32,5 kg (PR)
7*35 kg
5*35 kg

Ez Barbell Curl:
12*32 kg
10*34 kg
7*38 kg

Rating 7,5/10

Weinig te klagen! :)

Lekker die MP!
Ik moet zeggen dat ik bench altijd wel zo doe. Vind dat je uit stilstand moet uitstoten, een beetje bouncen daar heb je niet zo veel aan.

lkkre reps op die 60kg mp

Hahaha

Lekker die MP!
Ik moet zeggen dat ik bench altijd wel zo doe. Vind dat je uit stilstand moet uitstoten, een beetje bouncen daar heb je niet zo veel aan.

Is maar net wat je doel is. Ik denk dat een touch en go Bench voor hypertrophy beter is dan een Paused bench. Met een TNG Bench kun je veel meer gewicht verplaatsen en daardoor meer volume draaien. En volume is nu net een van de belangrijkste punten voor hypertrophy. Je moet die bounce natuurlijk niet overdrijven. Dat spreekt voor zich denk ik.

Thanx!

Vanochtend LB. Het was niet mijn dag.

Squat:
5*40 kg
5*67,5 kg
3*90 kg
2*105 kg
1*120 kg (belt om)
3*130 (veel te zwaar)
3*135 (ook veel te zwaar)
2*140

Het was geen lekkere Squatdag. Kracht viel vies tegen vandaag. Als dat de komende 2 weken maar beter wordt. Moet gewoon echt de 150+ kg gaan halen.

SLDL:
8*95 kg
8*100 kg
8*105 kg
8*110 kg

Kijk dit is het betere werk. Hamstrings gaan gelukkig wel goed.

Front Squat:
6*90 kg
6*95 kg
3*100 kg

Tijd terug repte ik nog best gemakkelijk 2*5*100 kg eruit. Quads hebben de laatste tijd veel te weinig aandacht gehad. Merk dit ook bij de Squat. Stickingpoint lijkt langzaam te verschuiven naar de lock-out. Nu dus weer fanatiek Front Squatten.

Lying Leg Curls:
13*35 kg
11*35 kg
10*35 kg

Niet slecht.

Rollouts:
35*BW
25*BW

Meer conditiewerk heb ik het idee.

Rating: 5/10

Quads leken vandaag niet mee te willen werken.

Bij touch and go kan je meer gewicht verplaatsen omdat je energie gebruikt die is opgeslagen in de elasticiteit van pezen, en in de 'stretch-shortening cycle'. En dat draagt weer niet bij aan hypertrofie.

Jij mag het een matige train vinden, maar dat *IS* het natuurlijk niet ;)
FSQ is netjes hoor, moeilijke oefening (vind ik...)

Bij touch and go kan je meer gewicht verplaatsen omdat je energie gebruikt die is opgeslagen in de elasticiteit van pezen, en in de 'stretch-shortening cycle'. En dat draagt weer niet bij aan hypertrofie.

Jij mag het een matige train vinden, maar dat *IS* het natuurlijk niet ;)
FSQ is netjes hoor, moeilijke oefening (vind ik...)

Verhaal wat je vertelt komt me niet bekend voor. Maar die stretch en de elasticiteit in de pezen zorgen er dus voor dat jij de bar niet alleen van de borst afkrijg, maar ook door het middelste gedeelte heenkomt en hem ook nog eens kan locken.

Het eerste gedeelte kan ik inkomen, dat gedeelte daarna komt toch echt niet meer voor rekening van die componenten hoor :)

Nee, ik bedoelde dat het beetje extra gewicht dat je kan doen met touch and go, voor een deel (groot deel of klein deel is lastig te zeggen) voor rekening van die elasticiteit en stretch-shortening cycle komt. En daar komt nog bij dat als je het gewicht laat ploffen richting borst je ook minder arbeid verricht dan dat je het langzaam laat zakken (negatieve rep). Maar van alle varianten ontwikkelt je lichaam zich wel hoor.

Lekkere bp en mp bij je vorige training AJ! En ik ben het stiekem ook wel eens met neet, je geeft je laatste training maar een 5/10 maar ik zie toch veel aardige cijfers voorbij komen! Maar ik snap het wel, ik had laatst ook belabberde squats bij een training terwijl de rest eigenlijk best goed ging en toen gaf ik mijn training ook maar een 2/5.

Als de eerste meestal niet lekker gaat, doet het soms best veel met je. (tenminste zo ervaar ik dat).

Het is meer dat voor AJ de squat, dl en bench de basis zijn, de rest is assist. Wat er met de assist qua gewicht gebeurt is minder belangrijk, zolang de grote drie maar omhoog gaan.

Het is meer dat voor AJ de squat, dl en bench de basis zijn, de rest is assist. Wat er met de assist qua gewicht gebeurt is minder belangrijk, zolang de grote drie maar omhoog gaan.

Ja, als je zo praat, ben je gewoon een vieze powerlifter.
:D Niet serieus hoor. Ik snap dat daar de focus ligt.

Lekkere bp en mp bij je vorige training AJ! En ik ben het stiekem ook wel eens met neet, je geeft je laatste training maar een 5/10 maar ik zie toch veel aardige cijfers voorbij komen! Maar ik snap het wel, ik had laatst ook belabberde squats bij een training terwijl de rest eigenlijk best goed ging en toen gaf ik mijn training ook maar een 2/5.

Als de eerste meestal niet lekker gaat, doet het soms best veel met je. (tenminste zo ervaar ik dat).

Squats en Front Squats waren zo belabberd dat ik toch echt niet tevreden kon zijn :)

Ja, als je zo praat, ben je gewoon een vieze powerlifter.
:D Niet serieus hoor. Ik snap dat daar de focus ligt.

Ben ik ook! Hoofddoel is absoluut kracht op de grote 3, maar daarnaast wil ik ook nog wel ietwat vooruitgang in mijn fysiek. Gelukkig gaat dat wel aardig hand in hand.

UB Week 4, training 3

Paused Bench Press:

3*95 kg
3*97,5 kg
2*102,5 kg

Ging prima. Negatief wat langzamer gedaan. Heb het idee dat ik daarmee wel sterker ben. Maandag rep-out met 105 kg. Hoop op 2 of misschien wel 3 reps.

Pull Ups:
10*BW
8*BW
2*6*BW

Techniek goed nu

Military Press:
6*55 kg
6*57,5 kg
6*60 kg
6*62,5 kg
4*65 kg

Dumbell Row:
2*8*35 kg
2*8*37,5 kg

Techniek ook hier nu beter.

One Arm Overhead Extensions:
15*10 kg
2*12*12,5 kg

Ez bar Curl:
13*34 kg
11*34 kg
7*38 kg

Face Pulls:
3*15*40 kg

Blij met bank. Geeft vertrouwen voor de laatste 2 weken van t schema.

Rating: 7/10

Damn! Die paused benches:bow:

Aaaah hier ben je! Vond het al zo vreemd dat ik al ff niks in m'n abonnementen voorbij zag komen. Heeft ie gewoon een andere log :roflol:

Ja, hij was gewoon weggelopen de stiekemerd :D

Thx Marvin! :)

Aaaah hier ben je! Vond het al zo vreemd dat ik al ff niks in m'n abonnementen voorbij zag komen. Heeft ie gewoon een andere log :roflol:
Ja, hij was gewoon weggelopen de stiekemerd :D

Ja dan moet je de DBB mensen aankijken die mijn log hebben gesloten :) Maar welkom back :)

Vandaag was het de dag van het toppen. Deadlift stond op het programma en het doel is een dikke Deadlift neer te zetten.

Sumo Deadlift:
5*67,5 kg
5*90 kg
2*110 kg
1*140 kg
1*160 kg
1*180 kg (PR!!!)
Faal*190 kg
Faal*185 kg

Ja wat moeten we er van zeggen. Ik heb een PR dat is een feit. Echter de techniek was wel slecht. Nah ja goed meer zat er gewoon niet in. Aan de Squat te zien heb ik ook gewoon de goede dag uitgekozen. Dus ik ben tevreden. Nu de aankomende tijd veel volume gaan draaien. Ik merk dat de techniek op het begin van de training prima is en daarna ineens wegvalt. Dan is de pijp in een keer leeg en krijg ik nog geen single met 150 kg goed omhoog.

We blijven volhouden. Ooit gaat het goed komen

Squat:
5*70 kg
2*3*110 kg
3*120 kg
3*140 kg (PR!!)
1*150 kg (PR!!!!)

Wat een verschil met de vorige training. Toen als eerste oefening een grinder op de 2*140 kg. Nu niet eens een grinder bij de 140 en ook niet bij de 150 kg. Die 150 kg is ook heerlijk om binnen te hebben!

Front Squat:
5*70 kg
6*90 kg
4*100 kg

Genoeg voor vandaag. Geslaagde training. Nu nog even kijken wanneer ik de Squat en de bank echt ga maxen.

Rating: 7,5/10

Ik vraag me af hoe een 8+ training er bij jou uitziet haha! Lekker man die PR's! Misschien sleep je er nog een betere sumo uit als je je techniek verfijnt.

Ja wtf hoezo is dat 7,5?!

Terug
Naar boven