XXL Nutrition

Alea iacta est (Hummer's log 2011)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Nu met die smalle greep was de start wel met de ellebogen naar voren, maar ze waaieren wel wat uit denk ik tijdens de beweging. :dunno:

Nu met die smalle greep was de start wel met de ellebogen naar voren, maar ze waaieren wel wat uit denk ik tijdens de beweging. :dunno:

Ja, snap het ook niet helemaal. Hoopte dat jij het mij kon uitleggen eigenlijk :)
Hoor vaak dat, oa ook bij push presses, je eigenlijk je ellebogen naar voren moet
houden tijdens het pressen. Zou je meer kracht kunnen genereren oid.

moet ik even thuis bekijken ... joetjoep wordt geblocked hier op het werk :(

Gaat niet over die MP's hoor.
Met je ellebogen naar voren denk ik wel dat je de sterkste kop van de triceps meer kan laten vlammen dan wanneer je de ellebogen opzij laat gaan.
Maar voor mij is de MP maar een assistance en geen doel op zich natuurlijk.
Ik heb zwakke schouders denk ik, dus daarom dat ik ze weer een beetje wil gaan doen.
En ook mijn triceps ga ik wat serieuzer trainen om dezelfde reden.
Mijn bank valt stil op een cm of 20 van de borst, en daar zal ik aan moeten werken.

Zwakke schouders... 10x90 MP... haha hou op man

Ik heb dat idee altijd wel hoor.
Misschien ook omdat ik een tijd lang amper mijn kussen om kon draaien van de pijn in mijn schouder...
En omdat ie nogal "kraakt" soms. :D

Ja, snap het ook niet helemaal. Hoopte dat jij het mij kon uitleggen eigenlijk :)
Hoor vaak dat, oa ook bij push presses, je eigenlijk je ellebogen naar voren moet
houden tijdens het pressen. Zou je meer kracht kunnen genereren oid.

volgens mij heeft dat te maken met dat je anders de bar niet op je schouders kan leggen... als je de bar op je schouders legt kun je meer kracht overdragen bij het afzetten bij PP omdat je anders met je polsen een stuk van de afzet absorbeert

Inderdaad bij een Push-press is het beter om de halter op een zo hard mogelijk oppervlak te hebben liggen zodat je een optimale transfer van je beweging uit de benen op de halter hebt natuurlijk.

Ik had daar even overheen gelezen omdat ik natuurlijk zonder leg-drive bezig ben geweest... :o

Alles is betrekkelijk René.
Wat is nou 80cm meer of minder op bijvoorbeeld de afstand van hier naar de zon..? ;)

---------- Toegevoegd om 19:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:29 ----------

Bankdrukken
20x20
8x40
5x60
3x90
3x1208x3x95 Volgens schema.

Goede snelheid in de reps.
Weinig rust genomen.
Morgen de assistance.

Nog even mee willen doen met Squatten...
Nick en Rico gingen een keer met bandjes proberen.
Mijn knie vond het geen goed idee...

kan dit dan wel?
zit die 3, x 120 kg de opbouw niet in de weg?

ok, duidelijk !

kan dit dan wel?
zit die 3, x 120 kg de opbouw niet in de weg?

Ik was een beetje aan het nadenken nog wat ik ging doen eigenlijk.
Net als jij heb ik er ook moeite mee dat ik zo licht in gewicht moet beginnen...
Ik ram ook liever iedere training een nieuw PR in mijn log, maar da's niet de bedoeling natuurlijk.
Wat Tymen ook al in Ziyed zijn log zei: "periodiseren" moet je. ;)
Maar de "snelle" setjes zijn zo licht nu, dat dat setje met 120 me niet veel in de weg heeft gelegd hoor.

---------- Toegevoegd om 09:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:52 ----------

Ik ram ook liever iedere training een nieuw PR in mijn log, maar da's niet de bedoeling natuurlijk.

Da's natuurlijk wel de bedoeling, maar dat hou je niet vol.
Zo had ik het moeten zeggen. ;)

Inderdaad bij een Push-press is het beter om de halter op een zo hard mogelijk oppervlak te hebben liggen zodat je een optimale transfer van je beweging uit de benen op de halter hebt natuurlijk.
dat, + gewichtheffers shruggen de bar nog extra omhoog bij een jerk, om extra snelheid te genereren en dat kan alleen als de bar op je schouders ligt.

(maar dat kan ik niet :D)

Ik denk dat bij mij de bar gewoon keihard onder mijn grote kop zou slaan! :o

---------- Toegevoegd om 10:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:10 ----------

Wrist curls behind the back
20x60
20x70
9x80
Damn, da's zwaar... :o
14x70
18x60
Onderarmpjes zijn volgestort met beton lijkt het nu... ;)
Nagenoeg geen rust gepakt tussen de sets trouwens.

Jaja Frans, jij hebt al gewichten boven je kop gegooid die ik niet eens uit de steunen durf te pakken man. ;)

Als jij 10x90 MP kunt dan doe jij makelijk één rep met 120 kg ouwe.

Nee nee, echt niet hoor.
Die krijg ik niet weg.
Ik ben meer een repper van nature.
Bij het BD ben ik er nu al lang genoeg aan aan het werken om dat een beetje te veranderen, maar nog steeds is mijn theoretische 1RM hoger dan mijn werkelijke.
Misschien zal ik het eens proberen binnenkort, maar ik geloof er eigenlijk niet in.
Mijn MP's waren ook echt BB stijl hoor, net voor lock-out terug naar beneden en BAM daar gaan we weer.

OK. probeer het maar je zult verstelt staan van jezelf.

Hahaha, ik hoop het man. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven